/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Arragrasiv - hvad F....n betyder det ?
Fra : Tonganeseren
Vist : 1111 gange
200 point
Dato : 30-09-11 22:22

Jeg smuttede lige ind på Jagtformidlingen - og fandt frem til "noget" om en aragrasiv hund. Robet Hæ står som "forfatter" til indlægget.
Her er så et ord, som jeg ikke vidste eksisterede - altså "arragrasiv".

Jeg har aldrig hørt udtrykket før, og det sjove er, at andre personer - på andre hjemmesider - bruger samme ord - "arragrasiv".

Er der virkelig smuttet noget for mig - i mit lange liv?

Kender andre til ordet???

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-09-11 22:34

Sådan står der squ:

.::.Tina .::. :

Skrevet: 07-05-2007 21:56:00

Træning af disse, hvor er det dog sært så mange fordomme der er omkring den form for træning.

- det er ikke for Fru Jensen - Hvorfor ikke der hvor jeg træner er der da mange "Fru jensner"

-Hunden bliver mere arragrasiv - da kun hvis man træner meget forkert

- Man lære hunde at bide/angribe - Nej den lære at slippe, alle hunde kan bide.

- Vi brugfolk gør det kun for at vinde - plader, hunden elsker det *SS*

- ja kunne blive ved, efter min mening har en brugshund, behov for at blive trænet og aktiveret.

Forfatter RE: Strenge bestemmelser i hundeloven.
Jagtwebmaster
Indlæg nr: 17
Brugere

Antal indlæg: 1298
Bopæl: Midtjylland Bording
Tilmeldt: 24.07.07 Lagt på d. 29-08-2011 23:59

For en hel del år siden på en fællesjagt oplevet jeg at der var en meget arragrasiv jagthund der sad i en af bilerne før jagten var startet. I det jeg passere bilen, hvor bagklappen stå åben ryger hunde frem for at bide efter mig. Jeg bliver noget overasket og den adfærd, men forsætter så hovedrysten over til min egen bil for at hente mine ting.

Da såten bliver blæs i gang og hundene bliver sluppet går der ikke mere en 2-4 min inden samme hund har startet et slagsmål med en anden hund. Slagsmålet bliver stoppet og et skænderi opstå nu mellem de to hundefører.

Fem minutter efter gentager handlingen sig igen med samme arragrasive hund og en anden jagthund der er blevet overfaldet. Jæger med den arragrasive hund, bliver nu kommanderet til at anbringe sin hund i sin bil.Og for hans vedkommen er jagt med hund nu et overstået kapitel. Men han kan forsætte som skytte.

Desværre viser de sig nu, at det ikke bare var hunden der var arragrasiv. Hundefører bliver voldsomt gal og fornærmet og forlader jagten uforstående over for hans problemfyldte arragrasive hund ikke er velkomme på jagten. Med den manglende form for forståelse er det vel ikke så underligt at han desværre er i besiddelse af en hund der ikke har noget at gøre på en fællesjagt.

Accepteret svar
Fra : kryds

Modtaget 210 point
Dato : 30-09-11 22:36

Hej Tonga, der er du vist blevet bundet noget på ærmet. Bedste løsning er vist en "tyrkfejl". Jeg er rimelig sikker på der skulle have "aggressiv".
Folk som er ordblinde kunne godt finde på at skrive sådan...

Vh. kryds

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-10-11 00:37

Eller også er de ordopfindere. Men ordblinde er nok det rigtige.

Og så er det flot at de tør udgive noget de har skrevet.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-10-11 00:53

Citat
Eller også er de ordopfindere. Men ordblinde er nok det rigtige.

Samt halvdelen af / + resten kan ikke Dansk

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-10-11 00:55

Eller mangler i bare SMALLTALK i denne / kategori
Kan ikke se, at det har NOGET som helst med JAGT at gøre.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-10-11 01:16

Citat
http://www.kandu.dk/spg158256.aspx

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-10-11 11:06

Ha ha, det er s'gi da en sammentrækning af arrig og aggressiv.

Muligvis krydret med en stavefejl eller to.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-10-11 13:26

Pyyyha! Det lettede. Jeg troede squ, at et ord i danskordbogen var smuttet fra mig. Tusinde tak. Bare mærkeligt, at Tina og Robert bruger nøjagtig samme stavemåde. Højst usædvanligt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 01-10-11 17:52

Hej troldepige - du kan godt have ramt rigtigt der, men man kan sgu aldrig vide hvad dansk sprognævn finder på; de har uden blussel tilføjet vort dejlige modersmål nogle slemme gloser inden for de sidste 20 år samtidig med at der gøres ikke så lidt endda for at bevare danskheden. Vorherre bevar os, siger jeg bare...

Vh. kryds

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-10-11 10:07

Hvad gør man, når man er på ferie - og gerne vil købe ammunition med hjem.
Jo, man bruger den Hæ'ske logik;
Citat
Lidt uden for Prag ca. 40 km. var jeg inde i en lille jagtforening .Hvor der var billige priser på jagtudstyr.
Det var ikke fordi de havde det store udvalg, men jeg ønskede bare at købe lidt haglpatroner hvilke ikke var muligt. Selv om jeg viste gyldigt jagttegn våbentilladelse til min riffel var der ikke noget at komme efter ingen handel.

Havde jeg tænkt mig lidt bedre om, havde jeg nok tage mit våben pas med på min ferietur.

Uden på gaden ca. 50 meter fra forretningen var der to politibetjente i en politibil der lige var stoppede.
Her var måske en mulighed for at de ellers flinke politibetjente kunne hjælpe mig og evt. forklare mig eller butikkens indehaver lovgivningen ved køb at patroner. Men sproget Engelsk var ikke ligefrem det de havde brug mest tid på. Og ved hjælp at fagter og forklaring og ved at lade en imaginær haglbøsse på gaden fik jeg gjort dem kun lidt forståelig hvad det var jeg ville købe. Sprogvanskelighederne var af sådan karakter at det var umuligt at komme videre med samtalen. Jeg fik to gode faste håndtryk og et klap på skulderen med et smil og et ønske om en forsat god ferie. Og jeg undgik heldigvis anholdelse ha ha.

Kilde; Jagtformidlingen - og forfattet af Robert Hæ.

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 02-10-11 17:05

Jeg havde engang et par meget gamle syge mostre. Pludselig blev de svækkede og døde!

Hvorfor mon?

Kryds

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-10-11 14:33

Tak for svaret kryds.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 03-10-11 17:58

Min gode Tonganeser, mange tak for pointene - nu er problemet kun hvad jeg kan bruge dem til? Kunne selvfølgelig sidde og kigge på dem og tænke, om de nu også var fortjente...

Men tak alligevel

kryds