/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Hjælp
Fra : huelya87
Vist : 420 gange
50 point
Dato : 30-09-11 13:02

Hej

Er der nogen der ved om, man kan søge ind på sygeplejepakken hvis man har en sosu hjælper og tandklinikass udd?

Kommentar
Fra : Jidzter

Dato : 30-09-11 18:25

Hej.

Jeg ved at du kan søge ind på sygeplejeren med en SOSU assistent uddannelse.

Prøv evt. at tage et kik på "www.ug.dk" der kan du finde adgangskrav.

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 01-10-11 08:22

Adgangskravene til sugeplejerskeuddannelsen er ifølge http://www.ug.dk/uddannelser/professionsbacheloruddannelser/socialogsundhedsuddannelser/sygeplejerske.aspx#fold3

For at komme ind på uddannelsen skal du opfylde ét af følgende adgangskrav:

enten

studentereksamen (stx), højere forberedelseseksamen (hf), højere handelseksamen (hhx), højere teknisk eksamen (htx) eller eux

eller

social- og sundhedsuddannelsen (trin 2) samt dansk C, naturfag C og engelsk D

eller

9 måneders erhvervserfaring samt fire gymnasiale enkeltfag: dansk A, engelsk B samt enten matematik B, fysik B, kemi B eller biologi B eller bioteknologi A samt enten samfundsfag C eller psykologi C.