/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Span Ferkel
Fra : svendgiversen
Vist : 653 gange
85 point
Dato : 29-09-11 16:40

Mine sønderjyske naboer kalder min hunds lille legegris for en Spanferkel,

Ferkel er jo en lille gris på tysk, men Span betyder det ikke at den fastspændt, stege klar?

Min lille Debbie leger med sin Spanferkel på græsplænen,
og den er ikke spændt fast på nogen grill, hvorfor så Spanferkel??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-09-11 16:56

Fandt selv dette og indrømmet:
Den ser sådan ud,men den er stadig ikke stegt/grillet?

http://de.wikipedia.org/wiki/Spanferkel

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-09-11 17:32

Er det for svært, der er jo kun dialekter her i Vesteuropa:
far father Vater, mor mother Mutter, søn son Sohn, osv usw and so on...

Frieda, Hilfe? Bitte??

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 85 point
Dato : 29-09-11 18:23

Hej Svnd.
Spernferkel betyder jo pattegris...og i mange sammenhæng er det som helstegt...altså på grill.
Synd hvis det skulle spides

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-09-11 18:51

Tror du ikke det er din vovse, som naboerne vil grille på spid.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 29-09-11 19:08

Vi har da et par eller tre vi gerne ville grille - eller bare få til at holde kæft, når de gøer i ufattelig lang tid, især når jeg gerne vil sove.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-09-11 20:23

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-09-11 13:58

Tak for svaret piaskov.