/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Opdatering af Nokia X6 - en udfordring!
Fra : Lincoln1242
Vist : 251 gange
50 point
Dato : 28-09-11 23:16

Da min Nokia X6 ikke længere vil sende sms'er, og stadigt oftere absolut intet signal har, så har jeg prøvet at opdatere telefonens software (fejlen med sms'erne er der også, selv om der er signal).

Men opdateringen har Nokia ikke gjort let... Jeg har prøvet opdatering via telefonens menu, via Nokia Ovi, Nokia Software Updater, via bluetooth og USB - men intet af det virker; der opstår altid en "uventet fejl", "mislykkedes" eller "der opstod et problem" - uden at man kan få at vide hvad der er galt. Installation af Ovi og NSU på PC'en fejler også, uanset hvad jeg gør.

Nogen idéer til, hvordan/om jeg kan få opdateret min telefon? Eller om jeg skal ud og se efter en ny!? (hvilket IKKE bliver en Nokia - der har altid været problemer med opdateringerne).

Kommentar
Fra : simkiller

Dato : 28-09-11 23:39

find en unlocke der kan opdatere den for dig det koster ca 100 kr at få gjordt nokia opdate virker ikke altid

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-09-11 12:08

Jeg har lige opdateret min 5230, både med software og kortmapper.
Jeg havde også problemer ed at få det til at virke.
Det var først efter at have cleanet min PC, at der kom hul igennem.
Normalt køre jeg en cleaning en til to gange om ugen, for der samler sig hurtigt en masse snavs i bl.a. reg.basen og i TEMP.
Tilsyneladende er det DET som gør forskellen!

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 08-10-11 12:59

Jeg fik en længere 'opskrift' fra Nokias support, som jeg fulgte til punkt og prikke. Resultatet blev at nu er mobilen UBRUGELIG, da den ikke kan tændes (der er lys i knapperne, opstartslyd/vibration, men skærmen er SORT) - så den er lige til skraldespanden... tak Nokia!

Annuller spørgsmålet
Fra : Lincoln1242

Dato : 08-10-11 14:03

Takket være Nokias "support" er telefonen nu ødelagt, og spørgsmålet er derfor irrelevant.