/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvem er forældre til Bodil
Fra : ajohansen
Vist : 744 gange
200 point
Dato : 28-09-11 22:24

Denne gang drejer det sig om hvem der er forældre til Bodil Ane Kierstine Hansdatter født 1792, og hvilken dato er hun født.
Kirkebog Nysogn Hind Herred, Ringkøbing Amt Nysogn/gammelsogn 1777-1815 opslag 90
Kan ganske enkelt ikke tyde skriften.

Mvh
Anne

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-09-11 22:27

Ikke mig...

Accepteret svar
Fra : agerlund

Modtaget 200 point
Dato : 29-09-11 07:47

Her er hvad jeg kan få det til.
D. 21sept. ( Det der stå efter datoen er samme mdr.)
Havde Hans Andersen og hustru i Houvig ? deres
datter Bodil Ane Kierstine til daab konfirmeret. frembaaren af jomfru Kierstine Tofteberg.
Faddere var Thue ? Hansen og Hans Kristensen Houvig?, Mette sørensdatter i M_____

Hilsen Grete Skatka

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 29-09-11 07:53

Her kommer fkt. 1787 Nysogn Houviig by
Hans Andersen 27 år 1. ægtskab.
Kirsten Christensdatter 27 år 1.ægtskab
Anne Marie 1 år datter
Anders Nielsen 53 år 1. ægtskab husbondens fader
Karen Tøgersdatter 80 år 2 ægtskab husbondens moder
Stine Jensdatter 46 år enke eft. 1. ægtskab tjenestekvinde
Jens Nielsen 6 år hendes søn

Håber at dette kan hjælpe dig videre i din søgen

Hilsen Grete Skatka

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 29-09-11 08:32

Hej med dig!
Dette spørgsmål spurgte du også om, i spørgsmål fra den 21-9.
om der var nogen der kunne oversætte dette.

Født dato er ikke 21 sept. men oktober, dette kan ses helt ude i højre side.
Hilsen Jytte

Gentager dit spørgsmål fra den 21.
Denne gang drejer det sig om hvem der er forældre til Bodil Ane Kierstine Hansdatter født 1792, og hvilken dato er hun født.
Kirkebog Nysogn Hind Herred, Ringkøbing Amt Nysogn/gammelsogn 1777-1815 opslag 90
Kan ganske enkelt ikke tyde skriften.
Mvh
Anne

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 29-09-11 09:15

Ja, Undskyld men nu rabler det vist for mig, har nu i min alt for store iver så fået to Bodil. Så jyttemor tak for din årvågen hed

Godkendelse af svar
Fra : ajohansen

Dato : 29-09-11 09:17

Tak for svaret agerlund. selv om jeg jo kvajede mig. men jeg kunne godt bruge svarene
Mange venlige hilsner
Anne