/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel. summe felter i faneblade med id
Fra : snaptil
Vist : 558 gange
500 point
Dato : 28-09-11 14:40

Hejsa
Nu kommer der et svært spørgsmål som jeg håber jeg kan formulere korrekt.

Jeg er ved at lave noget planlægning i excel.

jeg har en side med nogle klientliste.

fanebladet har:
klientnavnet
klientnummer

Jeg har 3 faneblade med personer på.

fanebladet har:
kolonner med klientnavne
række med måneder

Jeg har en opsummerings/fællesfaneblad.
fanebladet har:
kolonner med klientnavne
række med måneder

Jeg har nu lavet en simpel formel, så når jeg på person1 i kollonne A indtaster værdien 55, så fremkommer navnet på virksomheden.
meningen er så at man indtaster de timer man forventer at bruge pr. måned.

Min problem er opsummeringsarket.

her skal samtlige klientnummer fremgå. -> Det gør de allerede.
på hvert klientnummer skal summeres de værdier som står i de øvrige faneblade ud for det samme klientnummer
Se det er den svære del.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-09-11 15:57

=SUM.HVIS(ark1!A1:A100;"55";ark1!B1:B100)+SUM.HVIS(ark2!A1:A100;"55";ark2!B1:B100)

Hvis ellers de ark du henter timerne fra hedder ark1 og ark2 så tror jeg ovenstående formel virker

den kigger på ark1 kolonne a efter tallet 55, de steder den finder tallet 55 lægger den tal i kolonne b sammen

Jeg bruger Libre Office og lige præcis henvisning til ark er lidt forskellig men jeg mener at det er et udråbstegn M$ office benytter

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 500 point
Dato : 28-09-11 16:15

Citat
Jeg har 3 faneblade med personer på.

fanebladet har:
kolonner med klientnavne
række med måneder

hovsa, laver lige en par rettelse:
tilføjet et ekstra ark, ark3
lavet den "kopierings venlig", indtæt denne her i B1 og kopier både vandret og lodret
=SUM.HVIS(Ark1!$A$1:$A$100;$A1;Ark1!B1:B100)+SUM.HVIS(Ark2!$A$1:$A$100;$A1;Ark2!B1:B100)+SUM.HVIS(Ark3!$A$1:$A$100;$A1;Ark3!B1:B100)

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-09-11 16:19

et par rettelser

kan se at hele fomlen ikke kan vises på kandu, men den kan sagtens markeres og kopieres

Det er sq da lidt mærkeligt

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 29-09-11 09:11

Jeg er lige ved at færdiggøre arket. Men ind til videre ser det godt ud.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 29-09-11 12:21

Ej hvor trels. Det virkede godt for få rækker.

Så jeg lavede 14 faneblade og og en liste med mulig 1500 klientnumre. ( så var jeg jo rimeligt dækket ind). Men det kunne systemet ikke trække....

Kunne formlen evt. blive kortere ? eller er mit problem andetsteds?

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 29-09-11 13:07

Måske har jeg fået det til at virke igen... kæmper

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 29-09-11 14:03

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Alt ser ud til at virke. tak for hurtig besvarelse.