/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Hvilket maleri?
Fra : Tunip
Vist : 1053 gange
500 point
Dato : 28-09-11 14:06

Hej:)
Kan i hjælpe mig med at finde navn og kunstner på maleriet i linket? Det haster..

http://jewishchristianlit.com/Topics/AdamNeve/a_n_e05.html

Håber i vil hjælpe:)

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 510 point
Dato : 28-09-11 14:11
Godkendelse af svar
Fra : Tunip

Dato : 28-09-11 14:18

Mange tak for det hurtige svar svendgiversen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-09-11 14:25

Du kan få mere at vide hos alan her:

tak

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-09-11 14:25
Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-09-11 14:26

Svendgiversen har selvf. ret i at kunstneren er uidentificeret, billedet stammer fra en formentlig håndskevet bog (bogtrykkerkunsten opfindes først i midten af det 15. århundrede), hvor der, udover skriverkarlene, var illuminimatorer, der tegnede/malede efter et forlæg, der sikkert er gået til grunde. Så hvis der er flere af bøgerne, der har overlevet, vil billedet ike være helt det samme.

Sjovt at se slangen som en kvinde med krybdyrunderkrop, men den blev jo også efter syundefaldet straffet med at skulle kravle på sin bug!