/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Gaveide måske om hundeopdragelse
Fra : svendgiversen
Vist : 979 gange
79 point
Dato : 28-09-11 11:58

Min gamle nabo, der har alt, fylder år, hvad skal give ham i gave til 200-300 kr?

Det eneste jeg kan komme på:
Han har en ung hyrdehund, der bedre egner sig til at vogte 100 får end gå rundt i et villa kvarter.

Så en mulighed er en bog om hunde opdragelse, hvilke bog skal jeg købe??
Han er ikke amatør, men ekspert i hunde psykologi...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-11 12:05

Hold da op hvor er du modig, at give en hundepsykologekspert en hund om opdragelse af hunde, det turde jeg ikke, hvis jeg ellers var glad for min nabo

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-09-11 12:09

Du mener vist en bog om hundeopdragelse?

Og selv om han er ekspert, har hunden meget at lære endnu...

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 28-09-11 13:23
Kommentar
Fra : knh15

Dato : 28-09-11 14:30

Hvad med at give ham et træningsforløb. Der vil han jo møde andre og det vil hans hund også. Jeg ved godt at det er lidt dyre end dit budget, men måske i var nogle stykker der kunne slå jer sammen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-09-11 15:10

Han går allerede til træning med sin hund, og den lystrer ham også normalt,
men den gøe´r meget, også om morgenen...

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 28-09-11 15:19

Måske han misforstår gaven og hvad så.... har i så balladen?

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 28-09-11 15:32

Jeg synes, at hvis man giver en bog om klikkertræning, så kan det sagtens blive opfattet som, at man har forstået, hvad manden har interesse i, og at man derfor giver ham en fagbog, som forhåbentlig har hans interesse. Og man kan da altid sige, at den kan byttes, hvis han vil det

En begynderbog om hundepsykologi virker meget mere provokerende.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 28-09-11 17:25

Giv ham 100 får.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 28-09-11 17:51

Super kogalejy - den var til smilebåndet.

Du kunne give ham et hundehalsbånd til hunden, man kan på adr. [U]WWW.hundenshus.dk [/U] købe de flotteste halsbånd med blødt flonels for ind mod halsen og så påsyet et halsbånd hvorpå der kan broderes hundens navn på.

Man kan vælge mellem mange farvekombinationer osv. Du skal bare have målet på hundens hals, da den er lavet sådan at den bare skal tages over hovedet og når så snoren kommer på, kan hunden ikke trække sit hoved tilbage, og det er bare flot.

Pirsen ligger lige omkring 230 kr. måske + 20 men det vil jo så passe med den pris du skrev.

God fornøjelse

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-09-11 18:03

Nu nærmer vi os lidt mere seriøse gaveideér,

jeg tror ikke klikkeriet er noget for min nabo,
han har sit eget tegnsprog før hunden får en godbid,

og hunden har selvfølgelig allerede et flot halsbånd med navn...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-11 20:31

Citat
Du mener vist en bog om hundeopdragelse?

Selvfølgelig var det det jeg mente

Nej jeg ville som sagt ikke turde give ham en bog om hundeopdragelse, han synes sikkert selv, han er den største hundekender i verden.

Går han lange ture med hunden, så var det måske en ide med en sammefoldelig vandskål, eller måske en sikkerhedsvest, så den kan ses selv i mørke... eller i det hele taget noget hundetilbehør, -men der har han måske allerede hele udvalget?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 28-09-11 22:28
Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 79 point
Dato : 28-09-11 22:30
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-09-11 12:08

Som følge af jeres kloge råd turde jeg ikke købe en bog om hunde psykoologi,
i stedet købte jeg en bog om forskellige hunde trick, og den kan byttes...

Foreløbig tak, jeg lader spørgsmålet stå lidt endnu, men
Hallgrens bog er vist den, der er tættest på den, som jeg burde have købt...

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 29-09-11 12:41

Ja Anders Hallgren er fortræffelig.

Jeg sad ellers lige og tænkte på et fotoalbum, hvor han kunne sætte billeder af hunden ind efterhånden

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-09-11 16:08

Tak for svaret smuller54.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 29-09-11 16:10

selvtak

Jeg tror lige jeg skal overveje om jeg skal købe den selv