/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Byggeplaolds tavle på 230 volt????
Fra : jelstroem
Vist : 763 gange
40 point
Dato : 27-09-11 22:22

Jeg har en byggepladstavle hvor indgangen er 400volt. Jeg har brug for at indgangen er 230 volt. Kan jeg nøjes med at montere en enkel fase på et cee stik. og selvfølgelig en normal stikprop i modsatte ende. Og naturligvis kun benytte de almindelige 230 volts udgange?

Kan nogen følge hvad jeg mener?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-09-11 22:38

Ja duman godt nøjes med 1 fase men det giver ingen mening da du lige så godt kan brugeen forlænger ledning og det ville kun være nogle af stikkontakterne der ville virke".

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-09-11 22:39

Der skulle stå ja det kan du godt

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 28-09-11 02:37

Citat
Jeg har en byggepladstavle hvor indgangen er 400volt. Jeg har brug for at indgangen er 230 volt. Kan jeg nøjes med at montere en enkel fase på et cee stik. og selvfølgelig en normal stikprop i modsatte ende. Og naturligvis kun benytte de almindelige 230 volts udgange?

Kan nogen følge hvad jeg mener?
'

JA, og du skal bruge/monter følgende, en 230v han stikprop eller et blå 230v cee, hvor der monteres et 2,5kvatrat 3ledet kabel nul, jord og fase, og i den anden ende af kablet monteres et 400volt hun cee stik med nul, jord og fase til L1.og der laves en lus fra L1 til L2 og vider til L3, så er du sikker på at du kan bruge alle 230 v stikkontakter i byggetavlen, men husk at dit samlede forbrug på alle stikkontakter kun må være 13 amp, eller 16 amp hvis det er et blå 230 v cee stik byggetavlen tilkobles til.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 28-09-11 06:11

du kan købe en tavle med både kraftstik og 220v stik på. det løser vel dit problem.

Kommentar
Fra : Jagd

Dato : 24-10-11 13:01

helt enig i at det ikke giver mening, sæt dog 400v på og og brug alt det 230v strøm du vil.

Kommentar
Fra : jelstroem

Dato : 25-10-11 21:35

Det hele foregår i en kolonihave. Jeg skal låne byggestrøm fra naboen. Og han har kun 230v inde. For at undgå at hans strøm afbrydes ved evt fejl skal jeg bruge en forsikring. Eller hvad det nu hedder.

Derfor har jeg brug for en byggetavle.

Og problemet er løst. Tak for hjælpen alle sammen

Kommentar
Fra : Jagd

Dato : 26-10-11 09:36

Det er så her, at du skal godkende et svar

På denne side er det jo en smule svært, da der ligger mange af de der Menaer på lur. De er meget kloge og går op i statistikker. Så var dig ven, eller det vil gå dig ilde.

Kommentar
Fra : Jagd

Dato : 26-10-11 09:45

Ja - der skulle have stået MENSA' ER , men man kan åbenbart ikke redigere sin tekst, hvis man har lavet en slåfejl

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-12 23:24

prik-prik

Kom godt i gang
http://www.kandu.dk/faq.aspx#25