/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
kan ikke se jubii's hjemmeside
Fra : ZeroXP
Vist : 485 gange
150 point
Dato : 22-05-03 18:01

Hej der.

Jeg har nogle filer på en jubiimail, som jeg meget gerne skulle have ned på min computer. Men når jeg skal ind på noget der har med jubii at gøre, vil den ikke og viser denne fejlmeddelelse "Siden kan ikke vises". jeg har fået nogle andre til at undersøge det, og de kan sagtens komme ind på siden. Det er den eneste der er bøvl med. Plz hjælp, jeg har prøvet alt synes jeg.

Jeg bruger WinXP og IE 6.0

Med venlig hilsen - ZeroXP

Accepteret svar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Modtaget 160 point
Dato : 22-05-03 18:07

Kontakt din internet udbyder. Det er der fejlen må være. prøv at tryk start -> kør
skriv: cmd
ping www.jubii.dk

hvis dette ikke giver noget svar så er det din internet udbyder du skal kontakte!
Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 22-05-03 18:13

har lige prøvet det me cmd, men det virker ikke

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 22-05-03 18:32

tele2 8som jeg har oprettet adsl hos) kunne heller ikke hjælpe

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 22-05-03 18:35

Jammen det skal de!!! hvis du ikke kan pinge jubii så er det en fejl hos din udbyder så de har bare at makke ret!

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 22-05-03 18:43

har lige sendt en mail til jubii, og ser så hvad de siger. De sagde hos tele2 at de havde haft en kunde tidligere som heller ikke kunne se siden, men at det ikke var hos dem fejlen lå.

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 22-05-03 19:01

Hej

Det kan jo også være du bare ligs skal vente et lille stykke tid.

Hvis din udbyder f.eks. lige har været nød til at reboote sin maskine de har deres DNS kørende på, så kan det altså snildt være derfor. Godt nok skal de have både en primær og en sekundær, men det er ikke altid din router / modem opdager et udfald af den primære, inden der bliver kørt en "refresh" på forbindelsen. Ved ADSL sker dette typisk hvert 20'ende minut. Ved modems er det mere forskelligt men ofte 3-6 minutter.

mht. PING kan du bare fra START-->KØR skrive PING xxxxxxxxxx -t hvor "xxxxxxxxx" er enten en URL eller et IP-nummer.
Prøv evt. også at PINGE din udbyders DNS.
Hvis du har ADSL opkobling er det en god ide at starte med at pinge "dig selv" (=netkort, router m.m.) derefter krydsfeltet på centralen så DSN ved din udbyder og til sidst siden/IP'en du søger. På den måde går man systematisk frem. Du kan selvfølgelig også vælge den omdendte rækkefølge.

Anvend evt et værktøj til at "trace" ruten. Brug evt programmet SamSpade der er gratis --> http://samspade.org/

mvh

BenKvist

Kommentar
Fra : xou

Dato : 22-05-03 21:53

har du prøvet en anden browser for at tjække om det er - internet router vejen - den er gal med

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 22-05-03 22:19

hmmm har lige besøgt jubii.dk igen, bare for at prøve, og nu virker alt som det skal. Aner ikke hvad der er sket, men nu virker det som det i hvert fald.

ville gerne give både JudAs.J.LAiR.P og benkvist points, da det var to gode svar muligheder. Men da JudAs.J.LAiR.P var hutigst med et brugbart svar får han points'ne, men også stor tak til benkvist for hans svar.

Med venlig hilsen - ZeroXP

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 22-05-03 22:23

Hej

Jeg tror at det har været en DNS fejl. Netop det at det "lige pludselig" virker igen, kunne tyde på det.

Og det nytter ikke at "puste sig op" over for udbyderne.... det får man ikke noget ud af. Saglig snak er meget bedre.

BenKvist

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 22-05-03 22:37

det kan du have ret i benkvist, men man må også kunne "puste sig op" hvis det virkekig er der hvor problemet ligger, ellers kommer man ingen vejne. Jeg går dog også ind for at snakke om tingende først, før man skruer bissen på.

ZeroXP