/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Store fejl ?
Fra : XcaliBerG
Vist : 425 gange
155 point
Dato : 22-05-03 17:43

Hey..

Jeg har et stort problem med mit grafikkort ! - Eller - jeg ved ikke om det er grafikkortet - men ihvertfald en fejl et eller andet sted ..
Jeg tror det har med direct3D at gøre ! (Eller måske DirectX 9.0..?)

Jeg har en AMD Athlon XP 2700+ sammen med et Geforce 4 MX440 .. Købte den uden grafikkort, da jeg havde det Geforce der ;)
Køber et vildere senere - men har no cash :(
Og så køre jeg Windows XP Pro ..

Fejlen opstår flere forskellige steder - Bla. i CS når jeg går til "Map Overview" - Der kommer sådan nogen sorte streger lodret og vandret (Ca. to på hvert led - måske tre ..) og så hakker det gevaldigt !
Og det opstår også i Model Of Honor Allied Assault ..

Jeg downloadede DirectX 9.0 da jeg ikke kunne finde 8.1 nogen steder - og som sagt er det kun de nyeste grafikkort der understøtter 9.0 ..
Men kunne det være derfor ? Der er ingen fejl i andre spil ..

Mvh
Thomas Genster
XcaliBerG (Gammelt navn - GnU)

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 22-05-03 17:47

har du prøvet at installere Nvidias drivere? du kan downloade de nyeste fra deres hjemmeside på www.nvidia.com
desuden burde du også deaktivere lodret synkronisering på dit grafik kort da det giver flere fps i cs.

Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : XcaliBerG

Dato : 22-05-03 18:19

Ja .. Jeg har den nyeste Detonator driver fra nVidia ..
Og ja - jeg har også prøvet med Lodret synkronisering ..

Ligemeget hjælper det :(

Kommentar
Fra : Greforb

Dato : 30-05-03 23:49

Der er jo altid den trivielle løsning: Har du prøvet at geninstallere Windows og se om det hjælper? Har du mulighed for at checke med et andet grafikkort? Gør den det stadig der? Hvis den gør tror jeg måske det er dine systemRAM, som du kan checke med memtest86, søg efter memtest86 på www.google.com . Har du iøvrigt installeret AGP drivere? Har du et VIA baseret bundkort, så bør du installere VIA's nyeste 4-in-1 drivere (som ikke hedder 4-in-1, men noget andet som jeg ikke husker). Har du pillet i BIOS? Sæt evt AGP overførsel ned til AGP2x og slå FastWrite fra. Laver den det nummer der ved alle opløsninger?

Accepteret svar
Fra : Rustica.dk

Modtaget 155 point
Dato : 01-06-03 23:37

Hej Thomas !!
Ja du skal nok have nogle andre driver til dit kort, og det er vigtig at du husker at afinstalere de
Gamle først !
Og så skal du tage at bruge den der hedder 40.72
Det er godt nok ikke den nyeste, men klart den bedste til spil

Håber at det er svar nok ellers så skal du bare spørge igen
Vi må jo holde sammen os CS gutter HÆHÆ

Måske ses vi på CS siden.

Jeg hedder [Ultores] Rustica
Spiller på IP: 81.7.132.202:27016

TAK
Michael

Kommentar
Fra : gniske10

Dato : 07-06-03 11:17

Hej Thomas.

Du har jo en dejlig stor maskine, men vi må nok erkende, at grafikkortet "halter" en lille smule. Jeg har selv haft de samme problemer med at spille CS, Battlefield, Delta Force m.m., da jeg brugte et MX440 grafikkort. Jeg prøvede også, at hente nye drivere, men forbedringerne var minimale, da problemet ligger i ram'en på grfikkortet.

Jeg måtte bide i det sure æble, og købe et nyt grafikkort, og det har endnu ikke fortrudt. Jeg invisterede i et Radeon 9500 Pro, som for 3 mdr. siden kostede ca. kr. 1800,-, og jeg har set at det er kommet ned omkring kr. 1300,- nu. Det er helt sikkert et godt køb.

Tjek evt. http://www.tomshardware.com for oplysninger omkring grafikkort.

Held og lykke

Mvh. Gniske

Godkendelse af svar
Fra : XcaliBerG

Dato : 08-06-03 12:06

Tak for svaret Rustica.dk.
Det var bare den der driver dims jeg skulle ha en ældre version af ..

Tusind tak !

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 08-06-03 12:15

Intet problem ;oV
Vi skal jo hjælpe hinanden hvis vi kan