/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Spontan abort uden smerter?
Fra : babee
Vist : 1833 gange
100 point
Dato : 26-09-11 18:50

Som overskriften siger kan man være igang med en spontan abort uden at have smerter?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-09-11 19:08

Det kommer an på hvor tidlige i graviteten aborten kommer. Det kan føles som kraftige mensessmerter eller senere kan der komme veer.

En del kvinder bliver gravide og abborterer uden de er klar over det. Lige efter befrugtningen sker der en del mutationer (derfor er vi forskellige) men hvis mutationerne er uhensigtsmæssige, så kommer menses 2 - 3 dage forsinket og så forsvinder fosteret lige så stille.

Og mon ikke de fleste kvinder har prøvet det?

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 110 point
Dato : 26-09-11 19:08

Hejsa.
Ja det kan man.
Men alt afhænger efter hvor langt man er i svangerskabet.
Jo længere man er jo flere smerter.
I de første 2 md. vil man ikke mærke noget andet end en kraftig blødning.
Jo længere man er jo mere vil det ligne en "fødsel"
Jeg fødte selv i uge 28 og havde ikke sm. af betydning...det var "kun" 855 g. der skulle ud.
Det gik heldigvis over al forventning.
Håber alt godt for dig hvis det er dig selv der er tale om.
V.H. Pia

Kommentar
Fra : babee

Dato : 26-09-11 19:19

det er mig jeg har ikke vidst jewg er gravid jeg begynte at få noget brunt udflåd i tirsdags og derefter er der kommer meget lidt frisk blod når jeg har tisset. men som sagttog jeg en test i dag med to streger. men har ingen mavesmertet ????

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-09-11 19:22

Det er da slet ikke sikkert, at du er ved at aborterer, mange har pletblødninger i starten af graviditeten, uden at det betyder noget.

Ring til lægen i morgen, og få et tjek

Kommentar
Fra : babee

Dato : 26-09-11 19:29

men siden i trisdags ? jeg ringer også imogen tidlig vil bare gerne vide lidt håber jo ikke det er en abort

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-09-11 20:04

Selv om det er fra i tirsdags, behøver det ikke være unormalt... mange har også pletblødninger regelmæssigt, langt hen i graviditeten, hvorfor de kan tro de ikke er gravide.

pøj pøj

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 26-09-11 21:16

Citat
En del kvinder bliver gravide og abborterer uden de er klar over det. Lige efter befrugtningen sker der en del mutationer (derfor er vi forskellige) men hvis mutationerne er uhensigtsmæssige, så kommer menses 2 - 3 dage forsinket og så forsvinder fosteret lige så stille.

Mange graviditeter opdages slet ikke, fordi de ender som ovenfor beskrevet.

Da jeg var gravid sidste gang, for 12 år siden, begyndte jeg at bløde da jeg var 3 mdr. henne, en fredag aften. Jeg ringede til fødeafdelingen og fik besked på, at lægge mig ned og håbe på, at det blev derinde.
Mandag morgen ringede jeg til lægen, som sørgede for, at jeg kunne blive scannet i nabobyen samme formiddag.
Der var stadig liv.
Flere gange i graviditeten kom der noget blod, men ofte var det gammelt blod (brunt).
Jeg var selvfølgelig både bekymret og nervøs, så jeg var til nogle ekstra undersøgelser hos jordemoderen, for lige at få tjekket om der var liv.
P.g.a. min alder fik jeg lavet en fostervandsprøve, som viste, at det var en dreng med normale kromosomer.
Han blev født til tiden, fødslen tog 2,5 timer fra den første ve.
Hans tarmsystem var lidt tid om at komme rigtigt igang, var hos en børnelæge et par gange, ellers ingen problemer overhovedet.

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 26-09-11 21:24

Se og få en scanning hos din læge. Du skal ikke gå med de bekymringer.
Jeg håber du snart får ro på.

Varmt knus

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-09-11 21:24

Troldepige

Hvor er det dejligt med solskinshistorier.

Kommentar
Fra : babee

Dato : 27-09-11 21:35

øvøv det var en spontan abort men vi må op på hesten igen

Godkendelse af svar
Fra : babee

Dato : 27-09-11 21:36

Tak for svaret piaskov.