/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
tandsten ..afslappende pille !
Fra : hovsada
Vist : 478 gange
50 point
Dato : 26-09-11 15:14

Jeg har en 6 år gammel cocker, som jeg fjerner tandsten på med skraber jeg har fået fra min egen tandlæge. Normalt er der ingen problemer, men den blev forskrækket af en(helt uvedkommende) lyd og nu tror den det hænger sammen og flytter hovedet.
Min tandlæge benytter enhver lejlighed til at ville give "sundhedtjek", så hun vil kun udstede en afslappende pille, hvis jeg betaler for konsultation + tjek.
Hunden fejler intet- jeg har haft hund i 50år og han sagtens vurdere dens tilstand.
Kan man købe noget i håndkøb eller kan jeg bare gi den en let sovepille fra min veninde...naturligvis doseret efter hundens vægt ??

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 26-09-11 15:23

nu virker medisin til menesker ikke specielt godt på dyr, og derud over er det ulovligt at bruge andre personers medisin.
og helt ærligt er det da osse fordumt bare fordi du er for nærig til at gå til dyrlægen med hunden
tag dig dog sammen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-09-11 15:30

Nej. Det kan du ikke.
Og der skal rigtig meget medicin til, så hunden ikke bare føler sig underlig i hovedet... DET gør nemlig sagen meget værre.

Dyrlæge.

Eller køb sådan en finger-tandbørste og brug den i et stykke tid, til din hund er tryg igen.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 26-09-11 15:30

fremtidige svar :
fri mig for meninger om lovlighed ang medicin..hvilket jo ikke behøver at have noget at gøre med virkningen !

og min påståede nærighed !!! jeg vurderer selv nødvendigheden af , hvad jeg bruger mine penge til og hvordan jeg prioriterer.

bad bare om et godt råd ...ikke fordømmende spidsfindigheder

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 26-09-11 15:30

En god regel, brug aldrig andres medicin.

Og når din hund nu er blevet nervøs, skal man ikke eksperimentere, det er synd for dyret.

der er nok en god grund til at dyrlægerne i næsten alle tilfælde råder til at helbedøve hunden, da det så undgåes den bliver nervøs.

Det koster selvfølgelig at dyrlægen skal gøre det, men der er udgifter ved at have kæledyr, og det lægger f. eks. jeg ind i mit budget.

Når hunden skal havde renset tænder, lægger jeg det sammen med den obligatoriske vaccination, så sparer man for 2 konsultationer, og det er immervæk omkring 500 kr.

Tro nu ikke min hund får renset tænder hver gang den skal vaccineres, sådan skal det ikke forståes.

Jeg kan ikke sige hvad du skal, men jeg kan sige hvad jeg ville gøre, ret enkelt.

Overlad det til dyrlægen. det var den korte og klare version.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 26-09-11 15:31

Et eller andet siger mig, at uanset hvad der bliver skrevet her. Har du besluttet at give hunden den sovepille.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 26-09-11 15:33

Birgitta ... er du dyrlæge ?

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 26-09-11 15:34

Til hovsada.

Jeg syntes det var meget dårlig karma - den svada du der afleverede, du spørger om råd som angår et levende dyr, og når så svarene ikke passer dig bliver du sur og lidt til.

Man har et ansvar når man har husdyr / kæledyr, og dem skal der ikke eksperimenteres med.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 26-09-11 15:39

fortryder jeg overhovedet bragte det spørgsmål her....jeg er ansvarlig og eksperimenterer ikke med min hun. Finder en anden dyrlæge, som ikke er så pengegrisk...og lukker denne spalte !

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 26-09-11 15:41

I stedet burde du skamme dig over at reagere på den måde, du har selv spurgt ang. et ømtåleligt spørgsmål, og så må du også tage folks svar som de er, uden at vi andre skal lade dine fustrationer gå ud over de som svarer dig i den bedste mening og med hensyntagen til dyret.

Hos mig har du ikke høstet pluds poient.

men jeg får nok et eller andet hældt over mit lille syndige hoved. men det tager jeg til gengæl med oprejst pande, og ændre ikke mening af den grund.

Tag i stedet at lytte når du spørger.

Annuller spørgsmålet
Fra : hovsada

Dato : 26-09-11 15:42

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

ingen seriøse eller brugbare svar...kun tosser !