/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Formater til Video
Fra : Jkaas
Vist : 771 gange
100 point
Dato : 26-09-11 12:44

Hej er der nogen der kan hjælpe mig ?

Jeg er ved at køre nogle gamle vhs bånd over til Blu-ray disk

Jeg har hentet dem ind i Computeren men er itvivl når det skal brændes ud.
Jeg kan oplyse følgende:

Muligheder for valg af filer er følgende:
AVI
MPG1
MPG2
H.264/AVC
WMV
MPG4
MOV

Hvilket bør man vælge.

Så er der opløsningen
SD 720x480
HD1440x1080
Hd1920x1080

Jeg skal have det ud på en Blue-rey disk på grund af pladsen ( 25 GB )
Det er ikke nogen HD optagelser men alm VHS kvalitet.
Jeg har prøvet men det gav ikke noget resultat villedet var meget uroligt

Håber at der er nogen der kan hjælpe

Venlig hilsen

John Kaas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-11 13:32

Citat
Muligheder for valg af filer er følgende:
AVI
MPG1
MPG2
H.264/AVC
WMV
MPG4
MOV

Hvilket bør man vælge.

mpeg2

Citat
Så er der opløsningen
SD 720x480
HD1440x1080
Hd1920x1080

720x480

Det er den størrelse det har i forvejen....
Resten har du INGEN glæde af alligevel

Citat
Jeg skal have det ud på en Blue-rey disk på grund af pladsen ( 25 GB )

Hvorfor dog det ?????
masser af afspillere vil IKKE kunne afspille dem....

Citat
Jeg har prøvet men det gav ikke noget resultat villedet var meget uroligt

Nu fortæller du jo ikke noget om hvilket program du bruger - men noget tyder på du har "for travlt" under converteringen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-11 13:36

Citat
Jeg har hentet dem ind i Computeren men er itvivl når det skal brændes ud.

Har du da bluray BRÆNDER i komputeren

Kommentar
Fra : Jkaas

Dato : 26-09-11 14:59

Hej Igen
Tak for dit svar det skal nok hjælpe mig.

Til din orientering kan jeg oplyse at jeg bruger et program der hedder PowerDirector
Og jeg har en extern Blue-rey brænder for at undgå at dele optagelserne

Jeg har også en Blue-rey afspiller sony 3d

men hvad mener du med at jeg har "for travlt" under converteringen....
er der noget jeg ikke ved.
( det er nogle gamle bånd som jeg ikke kan købe igen og derfor pladsproblemet, men måske hjælper det med MPG2 formatet

Men Tak for hjælpen

John Kaas

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 26-09-11 15:51

Citat
men hvad mener du med at jeg har "for travlt" under converteringen....

Jeg mener blot at programmet måske converterer for hurtigt og derved skaber billedudfald hvis komputeren ikke kan følge med.....

Men det kan også være fordi du vælger "for gode" indstillinger....

Prøv igen med de foreslåede indstillinger.....

Jeg vil dog stadig tro du får mest ud af at lave dem til DVDer - selv prismæssigt er 10 DVDer billigere end 1 Bluray - særligt hvis resultatet blot er til at "smide væk"......

Du kan SLET IKKE udnytte blurayens fordele til en VHSoptagelse.....

Citat
men måske hjælper det med MPG2 formatet

Det gør det helt sikkert - husk der går ALTID noget tabt ved enhver form for convertering/komprimering, men drop bluray, det gavner INTET i dette tilfælde....

Kommentar
Fra : Jkaas

Dato : 27-09-11 06:44

Tak for dit svar

Den eneste grund til blu-ray er pladsen.

Venlig Hilsen

John Kaas

Godkendelse af svar
Fra : Jkaas

Dato : 27-09-11 08:19

Tak for svaret refi.