/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
IE8 fejl
Fra : Smukke_Ole
Vist : 767 gange
200 point
Dato : 26-09-11 08:37

Jeg har nogle problemer med InternetExplorer 8.
Nogle gange ser skærmen meget "mystisk" ud.
Jeg kan ikke helt forklare det, men bl.a. menulinien mangler og er helt sort.
Jeg har taget et .JPG "billede" af den, og vil gerne vise det, men hvordan gør man det her ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-09-11 09:53

Du kan uploade billeder her
http://www.gratisimage.dk/
Har selv haft problemet for ikke så lang tid siden,
og det var et installeret program der var skyld i det.
Men kan ikke huske hvilket.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-09-11 09:59

Hvis du har noget der blokkerer for popup´s kan det være det.
Prøv at slå popup blokker fra i IE8

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 26-09-11 14:20

-> nomore

Jeg har prøvet at registrere mig på http://www.gratisimage.dk/, men jeg får alseig noget password på e-mail, som de skriver

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : c2357

Dato : 26-09-11 14:45

Vedr. gratisimage.dk kodeordet. Det er nok havnet i spam, svaret kommer fra den intetsigende adresse nobody@gorgonius.spacespeed.com har lige prøvet. Det kom dog hurtig nok.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-09-11 15:01

Citat
Jeg har prøvet at registrere mig på http://www.gratisimage.dk/, men jeg får alseig noget password på e-mail, som de skriver

Hvorfor dog registrere dig, klik på BROWSE, på deres side, og vælg billede og klik - upload nu

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-09-11 15:05

NB:
Når billedet er oppe, bliver du sendt til en anden side,
hvor du kan vælge mellem 4 link´s, brug det der hedder - direkte link, herinde

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-09-11 15:07
Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 26-09-11 15:09

Nu har jeg prøvet at up-loade 2 billeder:
eet,, hvor IE8 ser normal ud, og eet, hvor det ser mystisk ud.

http://www.gratisimage.dk/image-00CB_4E807E68.jpg

http://www.gratisimage.dk/image-A849_4E807E68.jpg

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-09-11 15:40

Samme problem jeg havde, mener jeg løste det ved at dlå visse funktioner fra
i min browser (sikkerhed - popups) samt jeg white listede Google i min Ad Muncher
Any-ho, det er fordi der er noget du blokkerer på Google

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-09-11 16:55

Fjern IE 8 og installer den igen, hvis du bruger vista eller 7, så kan du evt. installere IE 9.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-09-11 18:14

Citat
Fjern IE 8 og installer den igen, hvis du bruger vista eller 7, så kan du evt. installere IE 9.

Kan man da godt, men det hjælper ikke på problemet.
Der er stadig noget der bliver blokkeret, når man åbner Google.
----
Prøv at sæt Google som sikker side, i diverse indstillinger + firewall,
muligvis du skal acseptere 3*parts cookies?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-09-11 19:49

Øv Bøv... Jeg har SAMME 'problem' med IE 8
ALT ...næsten ...er minutiøst gennemgået (..og JEG er ellers 'kræsen' )
Ingen forklaring funden
..men har dog observeret, at dette 'problem' er 'periodisk': COME'N'GO !!!
Mystisk ?
JA... !
Derfor:
Jeg 'hænger på' i denne tråd for at bli' klogere.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-09-11 19:57

Citat
..dette 'problem' er 'periodisk'

Jeg må hellere uddybe:

Med mellemrum lykkes det, efter en behørig kold REBOOT, at få IE8 til igen at se 'normal' ud.

...men ik' altid

Når det så endelig lykkes, at få IE8 'tilbage' til 'normal'?

Så ka' den bli' GAL igen efter næste REBOOT (..kold eller varm; NO-DIFFERENS !)

Gendannelsespunkter osv, Geninstallation (= pokkers besværligt!) mm. ...virker IKKE på 'problemet'!

Altså... </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-09-11 20:07
Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 27-09-11 08:09

Netop:

det "mystiske" udseende kommer og går.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-09-11 16:26

Citat
Der er stadig noget der bliver blokkeret, når man åbner Google.

Hvor har du den information fra nomore, så vidt jeg kan se så er det toolbaren Menu, som driller.

Men hvis det ikke hjælper og installere IE9, så er det jo lige meget.

Hvis problemet er periodisk så prøv og hold øje med hvornår det sker, hvad du laver med computeren når det kommer. Det kan være der er en sammenhæng.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-09-11 18:20

webnoob ->
Citat
Hvis problemet er periodisk så prøv og hold øje med hvornår det sker, hvad du laver med computeren når det kommer. Det kan være der er en sammenhæng.

Du ka' tro jeg har spejdet langt og dybt efter en sammenhæng !!!

Først troede jeg det hang sammen med alm. oprydning af reg. basen, sletning af midlertidige internetfiler/cookies og hva' har vi ?

Så jeg testede med en 4-5 af de mest alm. oprydningsprogrammer: Ccleaner, Revouninstaller IO-Bit's 'uglesete' produkter , mm. , men som sagt: Ingen ændringer i den errative opførsel.

Det er stadig ikke lykkedes mig, at finde et 'mønster' i uregelmæssigheden vdr. den 'sorte' menulinje.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-09-11 18:29

Ps. Jeg har dog observet er der er een ting som 'spiller ind', nemlig...

Hvis du skifter baggrundsfarve på dit skrivebord. så vil den aktuelle baggrundsfarve vises som en 'ramme' rundt om ikonerne på den 'sorte' bjælke ..og omkring 'Sjernen' der symboliserer dine 'Favoritter'.

Stadig..

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-10-11 00:35

Fik lige samme )(¤%)/?
da jeg var ved at rulle mit system tilbage _ idag, og så er jeg endda ikke på nettet

http://www.gratisimage.dk/image-B93C_4E8649BD.jpg

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 01-10-11 08:41

-> alle

Jeg har nu fundet ud af, at fejlen ikke forekommer, hvis jeg starter IE8 lige så snart det er
muligt ved opstart (boot).
Hvis jeg derimod venter til senere, og evt. har kørt andre programmer, forekommer fejlen
periodisk.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-10-11 10:33

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at det er IE8 der er årsagen til fejlen.

Jeg ville fjerne IE i windows-komponentlisten, som findes i programmer og funktioner under vista og 7 og i tilføj fjern programmer under windows XP. Efter at computeren har genstartet så skal ccleaner køres med standard indstillingerne, derefter installere man IE igen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-10-11 11:21
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-10-11 11:35

molokyle det her spørgsmål er oprettet til smukke_ole og derfor er det smukke_ole der skal svare på om han har gjort det eller ej. Det fremgår ikke nogen steder at det som jeg lige har skrevet er prøvet, ønsker du hjælpe så synes jeg du skal oprette dit eget spørgsmål.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 01-10-11 16:30

"-> alle

Jeg har nu fundet ud af, at fejlen ikke forekommer, hvis jeg starter IE8 lige så snart det er
muligt ved opstart (boot).
Hvis jeg derimod venter til senere, og evt. har kørt andre programmer, forekommer fejlen
periodisk. "

Jeg trækker mit indlæg tilbage: er lige logget på som beskrevet, men alligevel er IE8 "mystisk"

Jeg tror heller ikke iE9 kan køre på XP, som jeg anvender.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-10-11 17:22

Nej IE9 kan ikke køre på XP, har du prøvet som jeg har beskrevet her http://www.kandu.dk/spg158165.aspx#1820301

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-10-11 15:21

webnoob -> Hvis du føler dig som een eller anden selvbestaltet 'moderator'..?
..så må jeg sgu skuffe dig webnoob:
Jeg kommenterer på spørgsmål i dette åbne forum ...PRÆCIS,
..som det 'passer' mig !!!
Citat
molokyle det her spørgsmål er oprettet til smukke_ole og derfor er det smukke_ole der skal svare..

Sludder og vrøvl..

</MOLOKYLE>

Annuller spørgsmålet
Fra : Smukke_Ole

Dato : 07-10-11 07:44

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål