/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Parkeringsbøder ved sygehuse/skadestuer
Fra : gribben1
Vist : 979 gange
100 point
Dato : 25-09-11 23:31

Nu har vi været så uheldige at skulle frekventere et sygehus over længere tid, og den længere tid bruger de så sandelig også indenfor, jeg har flere gange været nødt til at flytte bilen for ikke at få en parkeringsbøde efter 4 timer!

Jeg har også hørt, at det også er et stort problem på andre sygehuse/skadestuer i hele landet?
Hvordan kan man lige beregne tiden, når man enten er til behandling/er kommet tilskade/skal føde?

Heldigvis kører vi nu til i et kombineret sundhedshus, hvor man kommer ind til tiden, og der er ingen parkeringsrestrektioner.

Jeg synes, det er usmageligt at man lader et multietellerandet parkeringskartel tjene penge på menneskers ulykker, hvad synes I - og hvad kan vi gøre?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-09-11 00:01

Du får ikke lokalpolitikerne til at smide den pengemaskine ud.

Man kunne måske lave et system hvor man afleverede bilens nummer i hospitalets reception straks efter ankomsten, når så der skal udskrives bøder skal de tjekkes op mod de bilister der ikke har været i stand til at flytte bilen, og selvfølgelig skal patient- og gæsteskilte så respekteres hvad der nok er svært hvis der ligger en Netto om hjørnet.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 26-09-11 00:34

sådan er det også ved mit lokale sygehus

der er altid massere af tomme p-pladser. men man må kun holde i 4 timer. Også er der p-vagter fra Euro-park (tror jeg) som patruljerer rundt.

det er det samme ved mit uddannelsessted, hver pause ser jeg en eller to p-vogtere patruljerer rundt, men på den anden side gør de jo bare deres arbejde.

hvis ikke vi havde p-vagter kunne folk jo besætte p-pladserne i rigtig mange timer, så andre bilister ikke kan finde et sted at parkere deres biler.

der er både fordele og ulemper ved det.

hilsen cimbombom.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-09-11 01:15

På Roskilde hvor jeg indimellem kommer går man ind i receptionen og får en dagsbillet.
Den lægges i forruden af bilen og så må du holde der hele dagen på trods af 2/3 timers begrænsningen
Det er et lille kort hvor dags dato skal fritskrabes.
Mon ikke noget lignende findes på de andre sygehuse.
Hele ideen med tidsbegrænset parkering er vel netop at patienterne skal kunne finde en parkeringsplads så begrænsningen gælder de besøgende og ikke patienterne.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 26-09-11 05:57

hvis der står på mskiltene, at det er patientparkering, kan du få den eftergivet. det er jo ikke altid muligt at blive færdigbehandlet på 2 timer

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-09-11 06:52

Hillerød sygehus's manglende p-pladser er et meget stort problem, hele området inckl. villavejene er optaget af biler, og det er ført sikkert man kan få en plads efter kl. 15

Pladserne er max 3 timer, og når man at får en bøde, hvilket er meget nemt, da der er mange timers ventetid både i akutmodtagelsen og skadestuen, kan man ikke altid få dem eftergivet.

Man skal kunne dokumentere at man vitterligt har siddet og ventet/været under behandling, men indtil dato har jeg kun hørt om en vordende far, der fik eftergivet hans bøde, da fødslen af hans datter altså tog mere end tre timer, alle andre kom til at betale

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-09-11 11:03

Da min kone blev syg og jeg måtte køre hende til Århus, var det næsten umuligt at få parkering,
så indførte de parkerings afgift ved hospitalet, og jeg betaler gerne de 20 eller 40 kroner.

Værst hvis man skal kortvarigt i dialyse eller lignende, så burde der være en ekstra plads...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-09-11 12:37

Dialysepatienter på Hillerød sygehus, har reserverede pladser, hvor de får et skilt til forruden, så man kan se at det er dialysepatienter.

20-40 kr måske to gange om dagen, som jeg gør pt... det vil jeg ikke betale

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 26-09-11 15:26

Kære alle sammen

Alle jeres points er relevante, men ordningen med dagbilletter er ikke eksisterende, der hvor vi kom, og der var også masser af ledige pladser, derfor kunne jeg flytte bilen og se uskyldig ud - hvis nu!

Mit indlæg er også en indirekte anklage over den slendrian, der foregår, i hvertfald der hvor vi var nødt til at komme - men ankommer til tiden, får dryppet øjne og venter og venter, når det så endeligt bliver ens tur, virker øjendråbnerne ikke mere og så starter vi forfra - og det kan faktisk tage langt over 4 timer.

Jeg blev så stjernetosset (og der skal meget til) sidst vi var der, at jeg fortalte dem, at det er useriøst og tidsspilde for alle at gøre en patient klar med øjendråber, før lægen gav grønt lys ca. 10 minutter før undersøgelsen, og det medgav de og undskyldte mange gange, men om det er ændret, kan jeg ikke sige, men det er det manglende flow, der er den store synder i hospitalsvæsenet, højrehånd ved ikke hvad venstre hånd gør.

Nu går vi hos en privat praktiserende øjenlæge, og der er ingen slinger i valsen - sådan burde alle konsultationer foregå uanset speciale/afdeling - sikke mange penge og tid (også vores) der kunne spares.

Hvad mener I?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 26-09-11 16:21

Det er dejligt at blive behandlet på privathospitalerne pt, de mangler patienter.

På de offentlige sygehuse er der meget travl, og mange behandlinger bliver sjusket igennem, og mange bliver udskrevet, for blot at komme tilbage - det er der sgu ikke noget økonomi i.

Godkendelse af svar
Fra : gribben1

Dato : 27-09-11 15:27

Tak for svaret Nordsted1.