/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Rengøring unden farlige stoffer
Fra : toyota34
Vist : 1239 gange
100 point
Dato : 25-09-11 10:52

Hvilke produkter anvender I til tilrengøring, afkalkning, vinduespuds mm. hvis man vil undgå alle de skadelige stoffer - såsom parfume og andre skadelige stoffer for mennesket og miljøet.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 25-09-11 11:08

eddike
brunsæbe ( krystal sæbe )
sæbespåner
opvaskemiddel
salmiakspiritus
sprit
rodalon
håndsæbe
vaskepulver svanemærket

Hvis du har opvakemakine slipper du ikke for det met meget skrappe pulver.

Det rækker for mig ved passende blanding af produkterne-sparer både miljø og pengepung

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 110 point
Dato : 25-09-11 11:36

Rengøring, vand med opvaskemidden og sprit/ eller salmiakspiritus.

Vinduespudsning vand med lidt opvaskemiddel og salmiakspiritus.

Gulvvask med det samme som ved vinduespudsning.

Afkalkning anvender jeg eddikesyre eller citronsyre.

Det eneste færdig produkt jeg køber er rens let til vaskekumme på badeværelset. Og minus kalk til brusenichen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-09-11 11:41

Citat
Gulvvask med det samme som ved vinduespudsning.

Sæbespåner !!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-09-11 11:44

Du kan også downloade denne pjece fra forbrugerstyrelsen om grøn rengøring, hvor der også står noget om hvordan man gør det, midlerne svarer til dem der tidligere er henvist til

http://www.statensnet.dk/pligtarkiv/fremvis.pl?vaerkid=487&reprid=0&filid=466&iarkiv=1

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 25-09-11 12:05

Flere tips her:

http://fitnessfaq.info/15/2011/08/hvordan-man-kan-rense-dit-hjem-med-naturlige-ingredienser.html

I øvrigt bruger jeg mikrofiberklude og min fantastiske damprenser, som er uundværlig i badeværelse og entre (klinkegulv)

Eddike er bare fantastisk

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-09-11 12:44

mange rengøringsfirmaer er gået over til rengøring uden vand. de har nogle specielle klude som tager ret meget af skidtet uden at tilsætte vand og kemikalier

Kommentar
Fra : saci

Dato : 25-09-11 16:29

Til vinduer har jeg opdaget, at et par dråber Vel skrub af / med mikrokabsler er super. Giver spejl blanke ruder og fliser uden striber. meget bedre en almindelig sulfo.

Godkendelse af svar
Fra : toyota34

Dato : 22-10-11 16:07

Tak for svaret granner01. Grunden til at du fik point var din vejledning i hvad der skulle bruges til hvilken type rengøring.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-10-11 20:55

Tak skal du have. Og god weekend.