/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
alfabet til -alfa bravo charli
Fra : lham
Vist : 1369 gange
100 point
Dato : 24-09-11 18:03

Findes der et prgram der oversætter alm tekst til det "alfabet" søens folk og piloter/hæren bruger i "støjfyldte omgivelvelser "

alså A= alfa B= bravo C=charlie osvv-det skal også kunne klare Æ Ø og Å

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-09-11 18:11

Det er det såkaldte Fonetiske alfabet

http://www.flykending.dk/download/fonetiskalfabet.pdf

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-09-11 18:33

Mig bekendt findes der ikke et program, men her kan du se hvordan ordene udtales

ps. det bliver ikke kun brugt i støjfyldte omgivelser, men altid, for at undgå misforståelser

http://translate.google.dk/translate?hl=da&langpair=en%7Cda&u=http://en.wikipedia.org/wiki/NATO_phonetic_alphabet

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 24-09-11 19:11

Netop fordi det er internationalt, kan du ikke bruge det til Æ, Ø og Å, da det jo er danske karakterer. Du kan dog omsætte Æ til AE, Ø til OE og Å til AA

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-09-11 19:27

Æ Ægir
Ø Ødis
Å Åse

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 24-09-11 19:30

Sådan Nordsted!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-09-11 19:38

Hi hi Pifo, hvor afslørende, du har ikke læst mit første link

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 24-09-11 19:48

Jeg tilstår, Nordsted! Lige på stedet går jeg til bekendelse. Jeg har vist hovedet fyldt med alt for meget andet! Nogen ville måske påstå, at det er løgn, og at mit hovede er helt tomt.
jeg vil overlade til andre at bedømme....

Accepteret svar
Fra : Hammerhead

Modtaget 100 point
Dato : 24-09-11 23:04

Hej.

Du kan også bruge denne (fungerer dog ikke helt korrekt):
http://www.flykending.dk/onlinefonetisk.php

Kommentar
Fra : lham

Dato : 25-09-11 06:23

hammerhead

Tango Ægir Tango Papa Åse Sierra Alpha Victor November Echo Romeo Delta Oscar Golf Mike Echo Lima Lima Echo Mike Romeo Uniform Mike Sierra Mike Uniform Lima India Golf Hotel Echo Delta

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 26-09-11 07:04

Tango Alpha Kilo Foxtrot Oscar Romeo Delta India Tango Sierra Victor Alpha Romeo

Kommentar
Fra : pifo