/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bærbar er sløv efter formatering
Fra : dhmoelsted
Vist : 702 gange
200 point
Dato : 24-09-11 16:54

jeg har formateret en ældre hp xp bærbar som fruen spiller på ..kom og vind og den slags men nu klager hun over at den er sløv slowmotion siger hun jeg har opdate grafik og cpu men intet er godt nok ..skulle en formatering nødvendigvis gøre den sløv??

hp pavilion zv 5139 ea hvis det er til hælp

go weekend

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-09-11 17:05

Det kan måske tænkes, at den henter opdateringer og så på et tidspunkt foreslår at installere disse.

I sig selv, skal den ikke blive langsom af en rei-nstallation.

Formatering er klargøring af en Harddisk.

Hvis du ikke har slette harddisken, har du måske ikke lavet en clean installation, det kan godt medbringe de elementer der gøre den sløv.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 24-09-11 17:10

Opdater alle drivere

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-09-11 17:35

Hvad er konens eller din definition af langsom?

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 24-09-11 18:48

måske et godt bud jeg syntes den er kvik og søge på men jeg spiller ikke så måske ,så hvis det ikke ligefrem er en fejl 40 og drivere cpu og grafik er opdateret så er det måske et tro spørgsmål!!!!

grunden til formatering er at jeg tidligere opdaterede driverne for meget ..så den gik i sort...efter en bios ..og nu ved jeg at den holder man sig fra ...

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 24-09-11 20:10

citat
Hvad er konens eller din definition af langsom?

jeg tabte tråden beklager webbnoob

jeg bruger den næsten ikke og syntes ved alm søgning er den uforandret hun siger: at spllet er blevet langsomt og næsten går istå , skal vente på respons hele tiden ....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-09-11 21:08

hvad med sp3 er den lagt ind

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 24-09-11 21:30

det tror jeg ikke .....det vil jeg tjekke med det samme tror jeg faktisk ikke ..den kan så drille uden den ??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-09-11 21:34

Du kan hente den her og evt. lægge den på en CD - og så køre den derfra.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-09-11 21:35
Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 24-09-11 21:39

har lige kikket den har 3 er men ingen 2er eller 1 er ,så må jeg jo ha lagt 3 er ind efter form. er det ok??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-09-11 21:42

3 kan kun lægges ind efter 1 og 3 har også 2 med...................det er ok

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 24-09-11 21:48

tak eyvind
at 1 er ikke figurerer i programoversigten det er osse ok så...for at gå med livrem og seler

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-09-11 21:52

Ja - så vidt jeg husker overtager sp3 og smider de andre ud.

Men har du været i enhedshåndtering og kigge.

Men dt undrer mig lidt at du siger formater harddisk og så er sp3 tilstede uden at du har installret den.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 24-09-11 22:05

nu må jeg bryde sammen og tilså at min søn hjalp den gamle ...så måske han så lagde den ind ..må han jo have .....kan ikke finde noget i enhedsorientering ..om 1 er

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-09-11 22:13

Det er drivere i enhedshåndtering du lige skal kigge på.

Start > højreklik på computer > hardware > enhedshåndtering

Er der nogle gule anmærkninger eller spørgsmålstegn

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-09-11 22:17

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 24-09-11 22:21

ja 2 gule spørgsmålstegn
andre enheder når jeg trykker på den kommer et gult sp. tegn mere sm-buscontroller ikke instal.

der står så genindstal skal jeg det ??

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 24-09-11 22:43

har prøvet at geninstalle den men windows kunne ikke finde den , hvor er det så lige man henter en sådan driver ??

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-09-11 22:50

Har du installeret chipset driveren? Det kunne godt tyde på det er den du mangler.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 25-09-11 08:37

Det ser ud til du har et problem efter geninstallationen. Det er min erfaring at selv medfølgende windows CD ikke instalerer de rigtige hardware drivere. Der vil typisk være gule spørgsmålstegn i enhedshåndteringen. Disse drivere der skal bruges til netop denne hardware, findes som regel på den anden skive der er leveret med Pcen. Ellers må du finde dem på fabrikantens hjemmeside.
Altså fjern alt med gule spørgsmålstegn, isæt skive 2 og restart. vær sikker på at du finder den driver der passer ude på skiven når PCen spørger efter denne. Efter dette tror jeg tingene kører bedre. Skal lige sige jeg havde også en del opdateringer fra windows (73). det tog nok en times tid inden alt dette var på plads, og inden kører PCen jo sløvt for man kan jo saktens bruge den mens opdat foregår.
Håber dette bragte lidt lys over tingene.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 25-09-11 09:04

hej Steen
sikke en herlig søndag morgen.......

tillader mig at stille supplerende , det er jo en ældre pc men købt brugt men medfølgende 5 cd mærket fra nr 1-5 men så vidt jeg husker blev kun operation system lagt ind og så suppleret med div

hvad gør jeg nu :formaterer igen og kører alle cd ind eller:

tager cd 2-5 og kører dem ind nb: tror godt jeg selv kan klare en forma. hvis det skulle være nødv.

men den sm-buscontroller er de mange der har problemer med ,men den ligger måske på en af de 4 resterende cd
tak og god søndag syntes det lysner

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 25-09-11 09:15

har nok igen ikke sat mig ind i det du svarede Steen , kunne jo være den sm- buscontrollor ligger på cd 2
skal så nok forsøges inden andet
hej fra hans

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 25-09-11 09:36

Ja vi må ud i det dejlige sensommer vejr.
Men lige lidt PC!!
Jeg ville nok for at vide hvor jeg står. Finde den CD med windows, og instalere en frisk windows altså sørge for alt gammel bliver slettet. Finde den cd med driverne på og som beskrevet oven for skifte til fabrikantens drivere. Få instaleret en wirus tjekker, og herefter lade den opdatere med disse 73 opdateringer fra nettet. Tror resten af dine CDer er forskellige programmer i forskellige reklame udgaver, de er nok med på en DVD idag. Dem vil jeg undgå som værende noget forældet og så finde noget nyt som er fra idag, til de opgaver jeg skal løse.
Ved ikke lige med den buskontroler du skriver om men den finder nok på skiverne ellers GOOGLE lidt på det.
hilsen Steen

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 200 point
Dato : 25-09-11 09:54

Jeg ville IKKE installere den igen, det er XP og som I ved at XP 10 år gammel og det er ikke alle drivere XP havde til hardware dengang og slet ikke nu. Hvis man kan finde hardwareID'et på det det mangler og blive installeret, så kan man finde meget information på www.pcidatabase.com. Men sm-buscontroller er noget på bundkortet og derfor vil jeg mene du skal have fat i en chipset driver.

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 26-09-11 23:25

Tak for svaret webnoob.