/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Neonlys
Fra : Dipsey
Vist : 1320 gange
100 point
Dato : 24-09-11 15:50

Jeg ved man kan få pink neonlys i et rør man kan sætte op over døren fx, men er der nogen der ved om det er muligt at få det som en tynd liste, så det kan sidde nede ved listen på gulvet og lyse op ad væggen, ca 40 cm lang..?

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 110 point
Dato : 24-09-11 16:02
Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 24-09-11 16:06

Det er lige præcis sådan noget, men tror du det kan lyse 2 meter op ad en væg?
Kan man selv skifte farve på den?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-09-11 16:15

Jeg har dem på en hylde (1 meter under loftet) , og det giver hyggelys.

Det kan skifte i mellem flere farver.

Det er svært at give svar på hvor meget lys du forventer i 2 meters højde, men der kommer meget lyst ud af dem.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 24-09-11 16:17

Okay, jeg har bare en sort wallsticker på væggen der kunne være pæn at lyse op i pink. Kan se der er 4, sidder de sammen eller kan man bruge dem seperat?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-09-11 16:25

De kan sættes i forlængelse af hinanden og de kan monteres enkeltvis.

Mine er monteret 2 og 2.

Hvis de skal lyse op ad vægen, skal du måske tænke lidt i at det bedste resultat fremkommer ved lidt afstand til vægen, da det giver mest lys på vægen. Lyset skal jo ramme noget for at det ses.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-09-11 16:28

Et lille fif, Harald Nyborg har billige kabellister du kan lægge dem i. Hvilket gøre at du selv kan bestemme retningen på lysets udbredelse.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 24-09-11 16:31

Puha nu blir det vidst teknisk. Jeg har jo ikke mulighed for at sætte det væk fra væggen. Man kan ikke bare dreje den selv og sætte fast med noget dobbelt klæbende tape? :D

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-09-11 16:35

Jo det kan du...

Du kan også klæbe dem fast med hvid akryl fugemasse.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 24-09-11 16:36

Okay, jeg lader den lige stå lidt og ser om der kommer flere forslag. Det er ikke fordi jeg ikke vil acceptere dit svar og skal nok vende tilbage. Tak for hjælpen so far :)

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 24-09-11 21:04

Har fundet ud af Philips Imageo light strip vidst passer bedre, jeg kan bare ikk rigtig finde noget sted at købe det. Nogen der ved om det er sikkert at få tilsendt den slags?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-09-11 21:25

De er da også flotte.

Ved at søge på google er der der flere steder hvor de sælges.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 25-09-11 08:40

Jeg kan nu ikke ses de sælges nogen steder i DK på nettet. Silvan står til at have dem, men det er godt nok nogle underlige mål der står på, så tør ikke bevæge mig ud i det, hvis det er den forkerte

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-09-11 08:51

Hvis det er via nettet er der vel lidt lige meget hvem der sælger dem...

Jeg faldt lige over en anden side http://www.belys.dk/group.asp?group=215

Da det er et Phillips produkt du søger kan de fleste elbutikker skaffe dette via SOLAR, som er Engrosled til disse butikker.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 25-09-11 08:54

Okay, så det er måske bare at spørge?
Har kigget på dem og mange andre der er billigere, men de er ikke pink :(

Godkendelse af svar
Fra : Dipsey

Dato : 15-10-11 21:24

Tak for svaret Benjamin.Hansen.