/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Slutte video til TV med Boxer-kort
Fra : Ysseven
Vist : 951 gange
100 point
Dato : 23-09-11 19:30

Hej derude,

Jeg er ved at blive en ægte spørge-Jørgen - men jeg har brug for hjælp også her:

Jeg har en video/DVD-optager - Lumatron dvdcr-19 og et Samsung TV med Boxer-kort i siden. Antennesignalet går altså ind i TV'et og det har hul til scart-kabel, men ikke HDMI (så vidt kan se).

Men jeg vil jo gerne kunne optage noget - og problemet er, at de kodede signaler bliver afkodet i mit TV... Hvordan får jeg så signalet ned til videoen?

Kunne jeg måske satse på, at jeg kun vil optage de gratis luftkanaler - og så bare skifte antennekabel fra TV til optager...?

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 110 point
Dato : 23-09-11 19:35

Du finder en optager, hvori du kan sætte dit kort.

Samsung har nogle harddisk optager der kan det show.

Dit TV kan ikke smide det ukodede signal retur til din optager.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-09-11 19:36

Citat
Hvordan får jeg så signalet ned til videoen?

Citat
Kunne jeg måske satse på, at jeg kun vil optage de gratis luftkanaler - og så bare skifte antennekabel fra TV til optager...?

Med et antennestik = køb eventul et stik der splitter antenne kablet
Har selv lige lavet det på mit anlæg, og det fungere rimeligt, skal bare have en loddeklat.
Dog har jeg kun gratis kanaler og ikke Boxer
Du kan muligvis også gøre det gennem scart, men er helt med på det nye.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 23-09-11 21:22

--> benjamin: Nu var det ikke meningen, at jeg skulle ud og købe nyt udstyr, men at kunne bruge det jeg har...

Før jeg flyttede hertil boede jeg i lejlighed hvor vi havde fællesantenne og YouSee - men nu har jeg egen antenne. Problemet er ligger i, at kortet sidder i mit TV, og ikke i en seperat dekoder. Signalet skal derfor først fra TV og til video, og så retur - hvis man kan...

Men jeg må nok bare prøve at flytte antennekablet til videoen og se, hvad der så kan ses på TV - og håbe, at jeg kan se de programmer, som jeg gerne vil optage.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-09-11 21:47

Svaret at du ikke kan.

Uanset om du gerne vil.
Mvh Benjamin

Godkendelse af svar
Fra : Ysseven

Dato : 25-09-11 07:58

Tak for svaret Benjamin.Hansen. Surt show - men du desværre nok ret.

Så nu ryger maskinen til salg hos nogen, som får de afkodede signaler direkte ud af væggen gennem YouSee eller lignende. For det virkede nemlig fint indtil jeg flyttede...!