/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bilmagneter
Fra : soren-v-jensen
Vist : 736 gange
200 point
Dato : 23-09-11 15:46

Har haft bilmagneter på dørerne og nu er der kommet lyse pletter, hvor de har siddet.
Jeg har prøvet med polermiddel, men det hjælper ikke - er der nogen, der har et godt råd???

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 23-09-11 16:01
Kommentar
Fra : soren-v-jensen

Dato : 23-09-11 16:21

Obs lige til info det er en sølv metallic lak

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 23-09-11 16:23

okay, men første råd kan bruges til alle farver.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-09-11 17:46

om det er magneter, klistermærker, reklamer eller bare et DK skilt,
så har det forhindret bilens lak mod at falme, (der hvor megneten sad)

når du fjerner genstanden (magneten) er lakken falmet rundt om,
det kan du ikke ændre,

det kan gøres mindre synligt ved at polere lakken, men fjerne 'skjolderne' helt kan du ikke.

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 24-09-11 02:58

hvis der er klar lak på er det ikke godt at polere

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 24-09-11 11:29

Citat
hvis der er klar lak på er det ikke godt at polere

er det noget du kan dokumentere, ?

indtil i dag, har man ellers poleret alle biler,.. også metallak,
du kan endda få polermiddel og voks specielt til metallak.

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 24-09-11 12:43

klarlak er en lak for sig som vil blive mat hvis man bruger slibemiddel ikke at forveksle med voks behandling ved polering forstås at fjerne overfladen

Kommentar
Fra : soren-v-jensen

Dato : 25-09-11 17:30

Bilen er ikke falmet, det er som om der er kommet fugt mellem underlakken og den klare overlak.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 25-09-11 17:40

Jamen så er det enten at følge mit link eller gang i knofedtet og lakrens

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 25-09-11 23:57

det ender nok med en om lakering, hvis det da er klar lak, som er det yderste lag, men det tvivler jeg på at det er siden lakken er falmet, prøv et sted, hvor det ikke betyder så meget, hvis du polere så kan du se hvordan, det tager sig ud og vurdere ud fra det.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 26-09-11 00:27

Citat
Bilen er ikke falmet, det er som om der er kommet fugt mellem underlakken og den klare overlak.

ja,.. så hjælper jo hverken polering, knofedt eller lakrens,
det lyder mere som en omlakering af døren / dørene,

jeg har oplevet noget lignende på en bagklap, der skyldtes det at en 'fusker havde omlakeret bagklappen uden at slibe bunden ordentlig,
så jeg var nød til at slibe helt ned til den originale lak,

kan du ikke oploade et foto af 'fænomenet' og vise linket her på siden,
det ville hjælpe gevaldigt på forståelsen,

fx her på http://peecee.dk/
eller
http://www.gratisimage.dk/