/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
En Fisk bageform
Fra : Disi
Vist : 3648 gange
100 point
Dato : 23-09-11 12:31

Mangler 2 ting
En Fisk bageform som jeg desværre nok har kasseret for flere år side.
Det drejer sig om en stålform der ligner en Fisk den brugte jeg når jeg lavede Tunmouse.
Det så meget flot ud når den blev vendt ud og pyntet .
er her nogen der kan hjælpe med at finde sådan Fisk
Også mangler jeg også opskriften fra den gang ! jeg brugte så vidt jeg husker husblads,Kapers tun mm

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 23-09-11 12:39

Jeg kan finde denne

http://kagekompagniet.dk/product/fisk-bageform-184/

men jeg mener at have set en der var mere aflang.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-09-11 13:03

http://www.slidtoghvidt.dk/vare.asp?id=1007

Det må være denne du tænker på.

Den findes også i blå emalje- men det er en helt anden pris, idet der kommer et nul mere på. :)

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 110 point
Dato : 23-09-11 13:06
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-09-11 13:13

Opskrift uden husblas:

2 dåser tun i olie (a ca. 185 g)
200 g blødt smør
1 dl Karolines Køkken cremefraiche 18%
1 tsk friskpresset citronsaft
½ tsk groft salt
friskkværnet peber

Hæld tunen til afdrypning i en sigte. Kom tunen i en skål og findel den med en gaffel. Tilsæt smør, cremefraiche og citronsaft. Rør det hele sammen og smag moussen til med salt og peber. Fyld moussen i en postejform eller en skål. Stil den tildækket i køleskab mindst ½ dag. Pynt med brøndkarse før serveringen.

Opskrift med husblas:

http://arla.dk/opskrifter/tunmousse-/

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 23-09-11 13:15

Det var lige den opskrift og den Form super Tusinde tak skal du have

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-09-11 13:24

Selv tak, det var let at google sig frem til

Men naturligvis, var der mange fiskeforme at vælge imellem. Nogle af de antikke var slet ikke til at stå for, men de koster også.

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 23-09-11 13:25

jeg har googlet i flere dage og kunne kun finde den fra kagekompaniet ?? Hvad søgte du på

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 23-09-11 13:27

Tusinde tak

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-09-11 13:27

Jeg søgte på flere forskellige
men denne gav resultat:

fiskeform