/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Luftfiler - olie eller ej?
Fra : mou
Vist : 378 gange
100 point
Dato : 22-05-03 15:55

Haløja, jeg har pillet lidt ved min rs50 og tænkte på hvad der sker hvis man ikke bruger luftfilter olie, for jeg har power filter på og det har nemlig ikke fået noget, men den æder også en dyse 145 for at passe i blandingen. (49mm KRD cylinder, 20mm del'orto, kunda udstødning, racer kobling + det løse)

skal man bruge det? hvad sker der hvis man ikke gør?
og hvis man gør, forsvinder olien ikke lige så stille (og resulterer i en magere blanding).

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 22-05-03 16:45

Hmmm, luftfilter olie ??? Det har jeg godt nok aldrig brugt til nogen af mine knallerter/scooter ???

hvor ville du fylde det på henne ?

Kommentar
Fra : mou

Dato : 25-05-03 19:13

Det har jeg bare hørt at man skal og jeg har da også set at man kan købe det. Det skal vel bare smøres på filteret i et tyndt lag (har hørt at det skulle forhindre at der kommer fugt og skidt med ind). Men det skulle betyde rigtig meget med blandingen, så der skal jo ændres i dyse størelsen.

og så tænker man jo også "mindre luft + mindre benzin = mindre power? ;("

Kommentar
Fra : bigmozzy

Dato : 23-04-05 11:42

Man bruger tynd olie til skumfiltre, spørg bare folk som køre cross. Det sprøjtes gerne på filtret i en passende mængde. For lidt og det filtrere dårligt, og for meget olie bevirket at filtret lukker for lidt luft igennem.