/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Google+ er noget lort?
Fra : kartoffel88
Vist : 595 gange
55 point
Dato : 23-09-11 05:36

Jeg bryder mig slet ikke om Google+, alene af den grund at man skal skelne mellem venner og bekendte. Man kan da hurtigt fornærme nogen, eller omvendt. Det er da belastende at man skal tage stilling til om vedkommende er en ven eller bekendt hver eneste gang.
Kan det ikke bare være en "ven" som på facebook.

Hvad gør i der? Skider i på det og gør hvad der passer jer? Genener det ike jer? Det er den eneste grund til at jeg ikke bruger.

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 65 point
Dato : 23-09-11 05:52

Jeg er ikke sikker, for jeg kender ikke Google+ ret godt, men jeg mener ikke, at dine venner kan se den opdeling. Det er kun dig selv, der kan det.
idéen er jo god nok, for hvis nu du er medlem af en fodboldklub og gerne vil sende noget ud til alle i klubben, men ikke til dine øvrige venner, så "forpester" du ikke deres væg med noget, der er dem inderligt ligegyldigt.
Jeg forstår godt, at du synes, at denne graduering af venner og bekendte også kan opfattes negativt.
På Facebook har jeg en samling af venner, bekendte, familie, nuværende og tidligere kolleger, og ville jeg nu dele fotos fra firmafesten, så ville det jo være praktisk om jeg på en enkel måde kan dele med de relevante mennesker?
Min datter ville sikkert også ønske, at jeg ikke altid kunne se alt, hvad der står på hendes væg

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-09-11 06:35

Citat
Jeg bryder mig slet ikke om Google+, alene af den grund at man skal skelne mellem venner og bekendte

Alle de mennesker du kender IRL, er det dine venner??? Det er det bestemt ikke i mit tilfælde, for mig er venner "betroet" bekendte, altså folk som jeg ikke har nogen problemer med at indvie i alt, en bekendt vil jeg aldrig fortælle dybt personlige ting. Jeg synes det er fint der skal skelnes i mellem dem, men er det et problem for dig så kan du jo bare ligge dine bekendte i begge grupper.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-09-11 08:19

+ er ok,

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-09-11 08:44

jeg syntes google er ved at være "for meget".....................så den + kommer ikke på hos mig.
Måske har jeg slet ikke nogen venner

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 23-09-11 10:32

Hej kartoffel88, du skal ikke være så bange for at skrive bekendte eller venner, folk er da ligeglad med om de er det ene eller det andet.
Og hvis de ikke er det så er de heller ikke værd at samle på, så brug du bare Google.
alan57

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-09-11 11:27

Det r da så nemt; tjenester på nttet, man ikke bryder sig om?
Tjaeh... dem besøger man da bare ikke
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-09-11 11:29

Eyvind -> Velkommen ...i 'klubben' af 'kræsne' brugere
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-09-11 13:15

Tak Molo - men de fleste af mine venner og bekendte er gmail-folk.
Men jeg er i tænkeboks, om jeg skal udvide min domænemail eller .............................
for google er jo meget god som oplagsplads.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 23-09-11 14:15

Pifo:

Det håber jeg da at de ikke kan se. Det ville da være dejligt Vil prøve at undersøge det. Men ellers kan jeg godt se din pointe med alt det andet.

Eyvind:

Gmail er super godt. Rigtig godt spamfilter og jeg har billeder for lidt over 9 gb liggende, spredt på 3 mailadresser (Hvis nu jeg mister den ene, så har jeg alt på de to andre).

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-09-11 09:10

Eyvind og kartoffel88 ->

Det er nok 'smag og behag', men jeg er nu af den personlige mening; at private redundante data (back-up) sikres bedst af brugeren selv. I stedet for opbevares af en eller anden mere eller mindre tilfældig udbyder af lagerplads i 'skyen'. Hvorfor? Fordi:

1.) Dine data er ikke længere 'private'.
2.) Du kan blive hindret adgang til dine data; midlertidigt ...eller permanent, hvis enten serverne 'går ned', ændring af 'regler', man f.eks. rager uklar med udbyderen ifb. med betaling eller div. former for 'blacklistning'.
9 Gb. lagerplads er for intet at regne nu om dage. Man kan f.eks. nemt reddet sig 3-4 'gamle' 10-20 Gb. harddiske for et par hundrede kroner (...eller gratis!). Gemme sine data på hver af disse og så opbevare dem sikkert (...eventuelt pakke dem ind i plast og grave dem ned et 'hemmeligt' sted.)
Keine Hexerei ...nur Swindel und Humbug
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 24-09-11 10:01

Hel Molo.

Ja du har helt ret. Men jeg har dem også på ekstern harddisk Synes bare ikke det er nok med en ekstern, de går ofte i stykker, især hvis man taber dem osv. Så jo flere steder jo bedre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-09-11 13:38

Jeg printer det hele ud ...............................også de små programmer.

Jeg bruger altså kun google's lagerplads til lidt oplysninger og ikke følsomme mails.
Men jeg kan tilgå alt udefra verden - bar jeg kan låne en computer.
Alle mail-adresser er trukket ud på et fotokort og kan bruges i alle kortlæsere.
Passwords og brugernavne er alle skrevet bag ørerne.

Men nu har jeg lige hentet safari og vil prøve den.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 24-09-11 14:04

Som ved så meget andet hvis du ikke kan lide det så lad være med at brug det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-09-11 15:12

Så røg Safari og Opera ud igen. Der er for meget pjat og reklamer.

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 26-09-11 05:47

Tak for svaret pifo.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-09-11 06:06

Velbekomme, toffel