/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Defekt kamera/køb af ny.
Fra : Mosebaek
Vist : 1192 gange
499 point
Dato : 22-09-11 21:58

Daw igen!

Min go`e gamle HP Photosmart M415 digitalkamera,er pludseligt gået i selvsving. Den har virket upåklageligt hidindtil. Men idag da jeg tog den ud af tasken,ville den ikke vise noget i displayet.

Altså intet motiv vises,kun sort skærm. Hvordan pokker kan den,uden at være i brug,gå i stykker.
Prøvede at ta`et billede med den.Det blev selvfølgelig bare sort.

Den starter normalt op. Og menuerne virker også. Den kan bare ikke fotografere.
Jeg har prøvet at nulstille den: Batterier og kort ud. Intet resultat.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu vi er igang (og hvis jeg bliver nødt til at skrotte ovenstående) Kan nogen anbefale en anden lille god kamera. Skal ikke være for indviklet i brug.

Måske lidt i stil med disse Phøtex tilbud.(Under en tudse) Sony DSC-W530......Sony DSC-W510.
Samsung ST30. Eller andre.

Vh. M.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-09-11 23:43

Jeg sværger til Canon . Hellere en billig canon model som er fra sidste år end et billigt kamera fra sony eller samsung.

de gode gamle canon havde altid optisk søger , så man også kuan pege rigtigt på motivet i stærk
solskin.
En god optik og god processor betyder mere end mange pixels.
Du kan næsten ikke se på et billede om det er med 2 eller 12 Mpix.
Men du kan se om det kridter i højlysene og om farver og kontraster er som godeeller om linsen fortegner.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 23-09-11 05:23

Jeg er også til Canon.
Har du i øvrigt set denne tråd:
http://www.kandu.dk/spg157160.aspx

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 23-09-11 05:45

Måske dette:
http://www.elgiganten.dk/product/foto-video/digitalkamera/IXUS115HSSIL/canon-ixus-115-hs-kompaktkamera-solv

Det er lidt over en "tudse"

Men kig på elgigantens hjemmeside. Der er masser af "canoner"

Du kan også lede efter de gode tilbud her:

http://www.tilbudonline.dk/

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-09-11 12:01

Foreløbig tak for svar.... jeg vender tilbage.....med mellemrum.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-09-11 13:20

Ja Canon er nok det "mest lige ud af landevejen" både de billige og de mere avancerede.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 23-09-11 13:43

Jeg så lige at Computercity har et par gode tilbud også:

http://www.computercity.dk/Products/Section.aspx?id=3970402

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-09-11 19:49

Bare for at du ikke skal tro at Canon er det eneste som dur inden for fotografering, så lige en anbefaling af Sony fra en tilfreds Sony kamera ejer
Sony er lige så nem at bruge som Canon (min bror har en Canon) Sony kan optage film lige så længe som der er plads på memory kortet, den Canon jeg kender kan kun optage små film klip.
Sony har ægte Carl Zeiss objektiv og kan det som man kan forlange af et kompakt kamera.
Min er en DSC-H10 som er udgået af produktion og også kostede lidt mere end 1000kr.
Hvis jeg skulle købe nyt kamera i dag og prisen ikke måtte komme over 1000kr. så ville den her være med i mine overvejelser:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4779321

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-09-11 19:51

Nå ja du må da gerne læse om mit kamera:
http://www.sony.dk/product/dsc-h-series/dsc-h10

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-09-11 21:14

Jeg vender tilbage i morgen. Tak for interesse.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-09-11 17:06

Så er jeg tilbage igen...med forsinkelse...... i ved familie besøg m.m.

Ser lige tiden an. "Banker på",igen i morgen.

M.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 25-09-11 17:20

Citat
"Banker på",igen i morgen.

Så må vi se, om der er nogen "hjemme"

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-09-11 17:45

.......... i mellemtiden,vil jeg anbefale denne:http://www.dansbandsdax.se/

Hvis i alligevel,hygger jer ved pc`en........... men pas på..... den er vanedannende.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-09-11 18:16

Skulle i ha`en svaghed (som jeg) for svenske dansebands.Især Flamingo Kvintetten og Streaplers,så prøv denne: http://www.svenskadansband.se/database.php

M.

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 499 point
Dato : 25-09-11 19:17

Jeg har lige læst lidt i manualen for dit kamera:
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00365525.pdf

På s. 115 står: Displayet virker ikke - Udskift eller genoplad batterierne. Elle hvis det ikke virker: Nulstil kameraet således:

1. Sluk kameraet.
2. Hvis der sidder et hukommelseskort i kameraet, skal du
tage det ud. (Det er ikke nødvendigt at fjerne det ekstra hukommelseskort for at nulstille kameraet, men det eliminerer hukommelseskortet som mulig årsag til eventuelle problemer).
3. Fjern al strøm (batterier og vekselstrøm) fra kameraet i mindst 5 sekunder.
4. Sæt derefter batterierne på plads, og luk dækslet til batteri/hukommelseskort og/eller tilslut
HP vekselstrømsadapteren til kameraet igen.
5. Når du har kontrolleret, at kameraet fungerer uden et ekstra hukommelseskort, kan du sætte kortet tilbage, hvis du har et.
Når du nulstiller kameraet, træder kameraets standard- indstillinger igen i kraft. Eventuelle billeder i hukommelsen vil fortsat være der.

Det er da værd at prøve

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-09-11 17:09

Tak for svaret pifo.Jeg har prøvet med manualen,og efterlevet den.Ingen reaktion.

Den er nok gået,alt kødets gang.Den er endt i skraldespanden.Tys,tys.

Jeg kan heldigvis se,(jeres link) at der er mange muligheder for køb af en billig (idiotsikker) kamera.

Mange tak for jeres indlæg.

Vh. M.