/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
php på iis --> cgi-fejl !!
Fra : PeterPirat
Vist : 588 gange
100 point
Dato : 22-11-01 09:32

Hejsa...

Jeg kører php-extention på min win2000(iis5)..
Det gør jeg da jeg også gerne skulle køre asp, nå... problemet

Man kan et sted sætte op hvilken siden browseren skal vise hvis man får en 404 fejl, intet problem..

www.xxx.dk/ingenside.* (undtaget .php) er ok
www.xxx.dk/ingenside.php -> CGI-fejl - Det angivne CGI-program returnerede ikke et komplet sæt HTTP headers. Følgende headers blev returneret:

Kan man lave således at også denne fejl omdirigeres til min 404-fejlside ??

Håber i forstår !!!

Mvh Erik ...

Kommentar
Fra : PeterPirat

Dato : 22-11-01 10:28

Jeg har allerede lavet en fejlside, men mine cgi-fejl hører ikke under disse 40x og 50x fejl.

Det eneste jeg få er CGI-fejl
Det angivne CGI-program returnerede ikke et komplet sæt HTTP headers. Følgende headers blev returneret:

Problemet kommer kun når jeg skriver *.php, *.php3, *.phtml

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-11-01 11:15

Hej igen prøv lige at læse hvad der står her
http://www.eksperten.dk/spm/118789
eller
http://www.sslug.dk/linuxbog/web/bog/cgi-fejl.html
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-11-01 11:18
Kommentar
Fra : PeterPirat

Dato : 22-11-01 11:30

Er det ikke kun i tilfældet af at man bruger Apache ???
Jeg bruger jo IIS 5 !!!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-11-01 12:00

det tør jeg godt nok ikke at udtale mig om-men mon ikke fejlene kan rettes på samme måde,er ikke så meget inde i det der,jeg prøver bare at hjælpe med nogle gode links der måske kan hjælpe dig til at finde fejlen
Men der er et link her om IIS 5 http://activedeveloper.dk/aspdigital/special/asp30.asp
her står en masse artikler og der er også et forum med spørgsmål og svar Peter
MVH Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 22-11-01 14:14

Hej

Er det et CGI program skrevet i c++ ??

Parkenss

Kommentar
Fra : PeterPirat

Dato : 22-11-01 14:32

Det er en ganske almindelis php side...

Prøver at beskrive problemet igen.

Jeg vi have omdirigeret alle fejl til en default side : fejl.php
Det eneste det pt ikke virker ved (og jeg ved af) er filer med efternavnet .php
Prøver jeg at kalde en fil jeg ved ikke eksisterer : dedede.html ryger den til fejl.php ----- Dvs. OK
Prøver jeg at kalde en fil jeg ved ikke eksisterer : dedede.php kommer fejlen :"
CGI-fejl - Det angivne CGI-program returnerede ikke et komplet sæt HTTP headers. Følgende headers blev returneret:" ----- Dvs. Ikke OK, istedet for denne fejl vil jeg gerne have den omdirigeret til fejl.php.

Da jeg tidligere skrev php-extention, mener jeg det lille program på ca 800kb man kan hente fra php.net og som installerer php på ens IIS

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-11-01 15:29

"PeterPirat" <PeterPirat.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:VD2L7.96

> Kan man lave således at også denne fejl omdirigeres til min 404-fejlside
> ??

ja, det burde du kunne - men du skal nok bede om redirect af HTTP 500
fejlsider

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?
- lav en traceroute på http://trace.susie.dk

Kommentar
Fra : PeterPirat

Dato : 22-11-01 15:57

Hjælper ikke på cgi-fejl.
Har prøvet !!!

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 100 point
Dato : 22-11-01 20:10

"PeterPirat" <PeterPirat.news@kandu.dk> wrote in message
news:VD2L7.96$TN1.3583@news000.worldonline.dk...
> Hejsa...
>
> Jeg kører php-extention på min win2000(iis5)..
....
>
> www.xxx.dk/ingenside.* (undtaget .php) er ok
> www.xxx.dk/ingenside.php -> CGI-fejl - Det angivne CGI-program
> returnerede ikke et komplet sæt HTTP headers. Følgende headers blev
> returneret:

Nu skriver du php-extention, mener du ISAPI tingen der vist nok findes til
windows eller kører du php som CGI? i tilfældet af det sidste kan du følge
opskriften ca. sådan her:

højreklik på sitet, vælg properties, vælg "home directory" fanebladet, klik
på "configuration"-knappen, vælg "app mappings" fanebladet, vælg ".php" i
oversigten, tryk "edit" og sæt et kryds i "check that file exists"
checkboxen...

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Kommentar
Fra : leifnel

Dato : 22-11-01 23:38

Er det kun nogen php-sider, der giver fejl?

Ellers skal du nok hellere koncentrere dig om at fp php til at virke frem for at få fejlsidentil at virke...

Godkendelse af svar
Fra : PeterPirat

Dato : 23-11-01 08:40

Tak for svaret Nezar Nielsen.

Jeg kan kun give dig 5 stjerner...

Tak tak...

Mvh

Erik