/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Sammenlæg flere pensioner
Fra : winetaster
Vist : 617 gange
100 point
Dato : 22-09-11 14:27

Hvordan sammenlægger jeg flere små pensioner for at spare administrationsudgifter ?

mvh W.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 22-09-11 14:29

Det kan kun lade sig gøre, hvis du har pensionsopsparingerne i samme firma, så kan du ringe til firmaet, og bede dem om at slå dem sammen

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-09-11 15:05

Tag lige et kig på denne artikel: http://sondagsavisen.dk/2010/43/saml-dine-smaa-pensioner-gratis.aspx
Det er nemlig ikke rigtigt hvad Olesen-50 skriver.

Bemærk også linket nederst i artiklen. http://www.pensionsinfo.dk

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-09-11 20:33

Jeg har også flere pensioner i flere pensionsselskaber. Men jeg undersøgte sagen, og der er så mange ekspeditionsgebyrer at det slet ikke kan betale sig at sammenlægge dem. Jeg får flere penge ud af det ved at lade den bleve hvor de er.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-09-11 20:42

Du skal kontakte dem alle og spørge, hvad det koster for at overføre. For ellers som granner skriver er det ikke sikkert det overhovedet kan betale sig.

Desuden, skal du lige undersøge om der er forskellige dækninger.
Her i huset viste det sig, eks. at 3 pensioner, som ikke var blevet samlet- gav børnepension fra dem alle.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-09-11 20:44

der er ikke flyttegebyr hvis der står under 46.000,- så det kan godt betale sig.
Hvis der er over 46.000,- er der stadig et flyttegebyr og en tidsbegrænsning

Det er måske et stykke tid siden du har undersøgt det granner01
det er jo først i løbet af 2011 det er ændret

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-09-11 21:35

Jeg ved jo selvfølgelig ikke om du har børn under 21 år. Men hvis du har det, vil jeg komme med nogle eks. på hvorfor det ikke kan svare sig at samle dem.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-09-11 00:43

I dag kan det ikke betale sig at flytte mine pensioner. Jeg er for gammel.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-09-11 09:57

Det rigtigste du kan gøre er, at kontakte det enkelte selskab og få oplyst hvad det koster at flytte, da der er - kan være store forskelle på, hvad det koster, men en ting er sikkert, det udhuler også dine små pensioner, så din opsparing på den måde bliver ringere.