/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Word 2010 - indsætte billed fra scanner
Fra : jansler
Vist : 1507 gange
200 point
Dato : 21-09-11 15:42

Hej

Hvordan indsætter jeg et billed fra scanner i Word 2010. Det var meget enkelt i 2003 (Indsæt-Billed-Fra Scanner)

Iht MS skal jeg gøre flg for 2007.:

Hvis du vil indsætte et billede fra en scanner i et Word 2007-dokument, skal du anvende følgende fremgangsmåde:
1.Start Word 2007.
2.Klik på Multimedieklip under fanen Indsæt.
3.Klik på Organiser multimedieklip i ruden Multimedieklip.
4.Peg på Føj udklip til Clip Organizer i menuen Filer, og klik derefter på Fra scanner eller kamera.
5.Marker billedet, klik på Tilføj, og luk derefter Microsoft Clip Organizer.

Det er fra punkt 3, som jeg ikke har/kan finde i 2010.

En der kan hjælpe mig med en løsning?

På forhånd tak.
Jansler

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-09-11 16:10

Det er det samme i 2010

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 22-09-11 08:19

Hej igen

Det er sikkert rigtigt - og jeg trænger nok til briller, men hvor er 'Klik på Organiser multimedieklip i ruden Multimedieklip'?

Der må gerne grines, men jeg kan ikke finde Organiser

Jansler

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 22-09-11 12:18

i min MS 2003,.. og alle andre officeprogrammer, notesbook osv,
H/klikker, og kopier jeg,... direkte det ønskede billed,

og så er det ligegyldig hvilket 'bibliotek' billedet ligger i incl. 'mine scan'
derefter 'pastes' det ind i det ønskede/aktuelle dokument, uanset dokumentets navn,

alstå copy/paste,
har dog aldrig prøvet MS 2010, men undrer mig meget hvis det ikke skulle være muligt.

din forklaring lyder unødvendig langsommelig,

i MS 2003 kan det gøres
indsæt > billed > fra fil > dokumenter > mine scan

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 22-09-11 15:20

Hej

Jeg har scannet 100-vis af billleder ind i Word 2003. Det er super enkelt, derfor blev jeg også overrasket, da jeg ikke kan finde ud af det i 2010. Det er som sagt 'Organiser', jeg ikke kan finde. Så gode råd modtages stadig meget gerne

På forhånd tak.
Janlser

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 200 point
Dato : 22-09-11 16:17

Citat
Det er som sagt 'Organiser', jeg ikke kan finde. Så gode råd modtages stadig meget gerne

,............ så kan det da godt undre at du ikke har prøvet at google dit spørgsmål, ?

så havde du nemlig fundet følgende svar fra MS.dk

Citat
Hvis du har kendskab til Microsoft Office Word 2007 eller tidligere versioner af Microsoft Word,
kan du på nedenstående liste se en beskrivelse af funktioner og funktionalitet, der er fjernet
eller ændret i Microsoft Project Server 2010.

Linket Linket Organiser multimedieklip er ikke længere tilgængeligt.
Hvis du vil åbne Microsoft Clip Organizer i Windows 7, Windows Vista eller Windows XP,
skal du klikke på knappen Start i Windows, klikke på Alle programmer, klikke på Microsoft Office,
klikke på Microsoft Office 2010-værktøjer og derefter klikke på Microsoft Clip Organizer.

http://office.microsoft.com/da-dk/word-help/udgaede-funktioner-og-aendret-funktionalitet-i-word-2010-HA101785405.aspx

Godkendelse af svar
Fra : jansler

Dato : 23-09-11 06:50

Tak for svaret EA_HS.

Googlet har jeg, men åbenbartr ikke godt nok.

Tusinde tak for hjælpen.

Go dag
JaNSLER