/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Er kvinder psykisk voldelige?
Fra : kartoffel88
Vist : 1162 gange
102 point
Dato : 21-09-11 14:13

Jeg kom til at tænke på noget i dag. Mænd er jo som bekendt ofte fysisk voldelige af natur.
Men er kvinder så psykisk voldelige af natur? Der må da være en pandang til manden af en eller anden slags.
Grunden til at jeg kom til at tænke på det, er at jeg ofte ser en pige nidstirre en anden pige og kigge ned og op af hende, med et ondt/misundeligt blik, der ser ud som om at hun har lyst til at nakke vedkommende.
Man hører jo også ofte den historie om at mænd bare lige skal have en nævekamp, eller blot en lille hanekamp og så er det afgjort, hvorimod kvinder som regel bagtaler, bagvasker og mobber hinanden og hader hinanden til evig tid.

Derudover er der jo det berømte engelske udtryk:
Hell has no fury like a woman scorned.

Desuden virker det som om at de gør alt hvad de kan for at kappe nosserne på deres mænd, så de falder til patten og bliver vatpikke.
Så er der jo også de berømte 3 dage, hvor de har menstruation og et forhold på 20 år kan ende på 1 dag, fordi de er fanget i hormonernes vold.

Så det er da bestemt ikke det fredelige ømme køn, som de ellers ligner.

Eller er det kun få af dem der på den måde? Svarer det til en voldelig mand, som jo også langt fra er alle? Man kan jo sige at en mand der går rundt og slår på andre, ikke kan blive ved, da det har konsekvenser og man ryger i fængsel osv. hvorimod en kvinde kan agere psykisk voldelig på mange niveauer.

Spørgsmålet er lidt bredt her, men jeg vil bare høre andre mænds erfaringer, med det modsatte køn.

(P.s. jeg elsker kvinder).

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-09-11 14:16

De er lede og ondskabsfulde, lider af magtbegær.

Accepteret svar
Fra : bublebee

Modtaget 112 point
Dato : 21-09-11 14:19

Ved ikke om vi kvinder er psykisk voldelige, men du har ret i at kvinder kan være utrolig lede overfor hinanden - og deres mænd. Så en form for psykisk vold kan man måske godt kalde det.
Skal lige siges at i vores forhold har jeg dog ikke kappet min mands boller på nogen måde :)
Jeg går ikke ind for psykisk vold mod nogle og gider ikke sådanne typer.
Vi har været gift i 6 år og har været sammen i 7½ år - elsker min mand utrolig højt og er lige nu højgravid (termin idag) med vores 1 fælles barn. Da jeg mistede sexlysten her i løbet af graviditeten gav jeg ham lov til, at have en bolleven da jeg ikke kunne tilfredsstille hans behov.

Men nok om det - ja mange kvinder er utrolig udspekulerede og bruger nok det psykiske til at få folk til, at gøre som de vil have - og ja de bagtaler, bitcher, hader og er generelt utrolig lede mog hinanden, men håber det er et fåtal gg.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 21-09-11 14:26

bubblebee:

Tillykke med jeres baby
Det lyder da rigtig godt. Det er sådan en som dig man skal møde kan jeg læse
Det er dog ret stort af dig at lade ham gå i seng med andre.
Mon jeg ville lade min kæreste bolle udenom hvis jeg mistede sexlysten.. hmm.. nej forresten, for det er aldrig sket nogensinde

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 21-09-11 14:39

hehe troede heller aldrig min ville forsvinde gg, men det gjorde den.....

Men jeg stoler 1000 % på ham og ved altid hvor jeg har ham - hvis du forstår :)

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 21-09-11 15:23

Ja jeg ved hvad du mener. Fedt at i har et godt forhold.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 21-09-11 15:28

Citat
De er lede og ondskabsfulde, lider af magtbegær.

Tænkte det nok. Teil er en kvinde.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-09-11 16:40

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 21-09-11 19:25

Citat
De er lede og ondskabsfulde, lider af magtbegær.

Nemlig!

Det sjove er, at de fleste kvinder synes det samme som Teil. De mener bare ikke, at det gælder dem selv - kun alle de andre kvinder. De kender alle sammen en masse, som er både lede og ondskabsfulde. Sjovt!
Mænd accepterer i højere grad, at de er fysiske. Kvinder bryder sig ikke om at blive set på som psykisk voldelige.

Man taler ofte om det stærke køn og det svage køn. Hvem er hvem? Ingen tvivl om, at mange kvinder styrer familien med hård hånd. Og alligevel er det mændene, der er det stærke køn? Kvinder er sgu smarte. De kan bede en mand om at gå ad helvede til - på en måde, så man glæder sig til rejsen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-09-11 20:09

Jeg tror kvinder er næsten lige så voldelige som mænd ved fødslen, det er bare et spørgsmål om opdragelse.

Er en pige omsorgssvigtet så er de ofte aggresive og voldeligt når de bliver provokeret. Men jeg mener at piger ikke slås så meget som mænd, simpelthen fordi de er styret af 2 forskellige hormoner. Når man læser dagspressen så er det da tydeligt at visse mænd stadig tror vi befinder og i stenalderen. Ud med kølleln og slå kvinden ned.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-09-11 20:20

Citat
Ud med kølleln og slå kvinden ned

Ja hun skal da hjem til opvasken

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-09-11 21:36

Jeg tror at de fleste kvinder kan give en mand modspil, men det er op til manden at trække sine grænser og det gør kvinden så også.

Men mænd er som oftest opdraget af kvinder så på den måde har kvinden nok overtaget i et parforhold.

Citat
Ja hun skal da hjem til opvasken

Næh det har hun maskiner til.

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 22-09-11 17:24

Tak for svaret bublebee.