/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Yousee på nettet
Fra : jusly
Vist : 593 gange
200 point
Dato : 20-09-11 10:03

Hejsa

Nogen der kan hjælpe . Har lige anskaffet en youseeboks når jeg indsætter min netværksnøgle (og den er tastet rigtigt ind) sker der ikke noget andet end jeg kan se den har forbindelse med mit netværk men kan ikke komme på internettet ringede til min netværks udbyder og han kunne godt se boksen og kunne ikk hjælpe mere så fat i yuosee efter laaaang vente tid så de vil sende mig en ny boks tror bare jeg får samme problemmer med ny yousee boks har også prøvet med kabel til routor men med samme problem nogen der har en ide til hvordan jeg så kan komme på nettet

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-09-11 10:46

vent og se med den nye router

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 21-09-11 12:48

Uden at have prøvet dette, så må du i din router om den har delt en ip ud til Boxen.
Du snakker kabel til router, netværksnøgle. Er netværksnøglen til at få adgang ved TDC ??.
Udbyderen er en anden end TDC. Så tror jeg der er problemer mellem dem og TDC.
Tror altså ikke det hjælper med en ny.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 21-09-11 12:51

Du har lagt dit spørgsmål under trådløs. Hvis boxen er trådløs forbundet kan der nent være noget i routeren der hindrer forbindelse. Så prøv et løst kabel over gulvet.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : jusly

Dato : 21-09-11 12:55

Hej Steen

Netop men er sku træt af stofa (min netudbyder) og tdc får en sluder for en sladder med dem derfor tror jeg heller ikke på at en ny boks hjælper mig meget vil gi det en chance ellers må de ha boksen retur og sige det var det , har læst rundt i andre forums hvor nogle har samme problemer som mig så skulle nok ha holdt mig væk men hva gør man ikk for sine unger der gerne ville kunne se og leje film ....

Kommentar
Fra : jusly

Dato : 21-09-11 13:02

Jeg har prøvet alt med netkabel til routor og trådløs sjovt nok står der på boksen under information at den har forbindelse og stofa kan se boksen er tilsluttet men når jeg skal leje film står der jeg ikke har internet så kigger under forbindelse på boksen der skriver ip adresse og alt er som det skal være dog bare ikke at komme på nettet ....

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 21-09-11 15:49

Mener stadig du er ude i en krig mellem TDC og stofa. Du skal bare holde fast, problemet kan løses, der er bare ikke mange ved Stofa eller TDC der magter det. De skal bare have videnen og arbejde sammen. TDC har dem, hvis du er heldig hej hej. Er selv gammel TDCer.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : jusly

Dato : 21-09-11 17:12

Hejsa Steen

Præcis har netop prøvet den nye boks som jeg fik idag lidt hurtigt er de ... men men samme problem så jeg ringer og klager til min antenneforening i morgen pakker alt ned fra yousee som de kan få tilbage orker ikke at ringe til stofanet og tdc igen

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 21-09-11 17:42

Lad os lige høre hvem er antenneforeningen. Her er jo et led mere jeg skal tænke over.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : jusly

Dato : 21-09-11 17:51

Hejsa Steen

Det en antenneforening i Aalborg ø hedder Nørretranders antenneforening ,man kan jo købe en yousee boks hos dem ..... forstår bare ikke når man ringer til stofanet og giver dem en ip adresse fra boksen at de ikke kan se den men vil lige prøve om man kan sætte net stikket i pc og lade min pc køre trådløs for har ellers ingen problemer med at komme på mit trådløs netværk med andre pc´er eller vores mobill telefoner har også prøvet at resette routor og boks .....