/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Billigt eller
Fra : nomore
Vist : 567 gange
10 point
Dato : 18-09-11 22:42

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 18-09-11 23:51

Der står ikke hvad den koster.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 10 point
Dato : 19-09-11 00:25

549,- ifølge kataloget på tdc's hjemmeside

Ja det er billigt nok, men ville nok lige overveje om ikke det var værd at give 100-200 kroner mere for en der kører USB 3.0 f.eks http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4256407
Til de mængder data der kan være på sådan en fætter er USB 2.0 lige sløvt nok

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-09-11 08:55

nomore - er du sikker på at det er godt med at lægge alle data på "et brædt"

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-09-11 09:29

Citat
Der står ikke hvad den koster.

Glemte at få prisen med.

Citat
er du sikker på at det er godt med at lægge alle data på "et brædt"

Nej, men jeg har en 2TB disk i forvejen og overvejer denne, som backup.
Citat
Til de mængder data der kan være på sådan en fætter er USB 2.0 lige sløvt nok

Det kan der jo være noget om, men jeg har ikke så travlt.'
Men det kunne være man skulle vente et ½ års tid, så er prisen sikkert dykket

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-09-11 09:33

Backup kan da ikke vente.
Har du et pci slot kan du køre USB 3 med et indstikskort/converter
Du kan også købe en lille harddisk box USB 3 til at montere en SATA disk.............den kan også køre USB 2 og er lidt hurtigere end alm USB 2

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 19-09-11 09:35

og du har bemærket at det kun er usb 2,0

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-09-11 10:10

USB 3.0 har man kun glæde af hvis computerens hardware understøtter det, det kan ikke gøres med nye drivere.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-09-11 10:48

Citat
USB 3.0 har man kun glæde af hvis computerens hardware understøtter det, det kan ikke gøres med nye drivere.

Og det gør min ikke.
Samt jeg vil ikke til at ofre penge på ting jeg ikke rigtig har brug for.
Det kunne jo være jeg faldt over en Luxus PC der kunne det hele,
den jeg sidder med, er efter hånden over 8 år gammel
men er blevet opgraderet med hardware henad vejen, og som sådan er hurtig nok.
Til mig.
Men der findes vel nye maskiner, der slår den med flere kilometer,
men stadig et spørgsmål om behov eller bare gamle vaner, man ikke vil ændre på.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-09-11 11:13

Citat
Backup kan da ikke vente.

Det har du ret i. men alt vigtigt har jeg i flere kopi´er på andre diske.
Det er bare for at få det hele samlet på en disk
og så ellers lade Goodsync om resten

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 19-09-11 14:02

Hvis du skal overføre 2TB over en USB 2 port med 480 Mb/s så er det teoretisk hurtigste 9,3 timer. Min egen erfaring viser at det let kan komme til at tage dobbelt så lang tid.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-09-11 19:18

Nomore

Vent et halvt år og se om du ikke kan få den billigere. Du har taget backup som mig. Jeg har mit liggende på forskellige medier. Og jeg ser også tiden an. Selv om jeg har en ny maskine.

Men jeg har ikke USB3.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-09-11 21:28

Altså - hvis man ikke kan overføre 2 Tb på et øjeblik...................må ny maskine indkøbes.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-09-11 21:33

Citat
Vent et halvt år

Toooooooooo late _ My Hero
er igang med at overføre filer...

Citat
Hvis du skal overføre 2TB over en USB 2 port med 480 Mb/s så er det teoretisk hurtigste 9,3 timer. Min egen erfaring viser at det let kan komme til at tage dobbelt så lang tid.

Sidder og er igang, men ??? teoretisk og praksis

Den kører med samme hastighed som den (backup 36mb/ps) jeg har på maskinen = langsomt
Ved ikke hvad pokker der sker, men visse diske kan bare ikke klare store hastigheder
EJ - heller VIA usb (26 mb/ps), NÅ, men jeg har vel resten af livet til DET

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-09-11 21:58

Kan så lige nævne, at programmet Teracopy = gør livet lidt nemmere
for dem der flytter mange filer.
Den burde også virke som prøve-udgave

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-09-11 22:00
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-09-11 22:03

Citat
Altså - hvis man ikke kan overføre 2 Tb på et øjeblik...................må ny maskine indkøbes.

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 19-09-11 22:08

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Som skrevet = har jeg ikke travlt, eller vil ofre penge på USB3

måske usb4/ 5