/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mangler lyd fra nettet
Fra : michaelmoeslund
Vist : 457 gange
300 point
Dato : 18-09-11 08:30

Godmorgen

Jeg har koblet et 4 punkts surround system til vores køkken pc

Når vi spiller musik fra disk,altså itunes kommer der fin surround,eller ihvertfald dobbelt stereo

men fra nettet-youtube,netradio,kommer der kun lyd fra 2 højtalere??,altså en udgang fra lydkortet

Styresystemet er xp home,lydkortet er et aureon 5.1 Fun

Nogen der kan hjælpe??

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 18-09-11 08:31

prøv med klite

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 18-09-11 08:46

Prøvede lige klite codecpack

det ændre ikke noget

itunes i alle 4 højtalere,netradio i 2

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 300 point
Dato : 18-09-11 10:29

Det er vel fordi netradio kun sender med almindelig 2 kanals stereo.
Styringen af dit lydkort er så smart at det finder ud af det og lukker de andre kanaler net, for at det hele ikke skal blive for mudret.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 18-09-11 10:44

på Youtube og andre lign steder er lyden normalt elendig,..analog og mp3
og slet ikke HI-FI surround sound stereo,
det er bla. årsagen til at meget original musik ikke slettes omgående,

mange lidt ældre film, har heller ikke 'top' lyd, eller 5.1- surround sound

så dit anlæg fejler sikkert ikke noget.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 18-09-11 20:18

hmhm

-men det HAR bare virket,bare for at virke lidt paranoid,-så tror jeg at det er de næsten daglige opdateringer fra micro$oft der har laver kuk i kassen

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 19-09-11 09:58

Det Har jo bare virket, siger du. Ja det kan da saktens hænde der inden en update har ligget et nodul der koblede det anderledes. Jeg tror de foregående har ret net lyden har kun 2 kanaler. Men der må kunne laves moget i mixeren så du i det mindste får lyd ud af alle højtalere. Så kunne man tænke at lave noget fase forskydning på de bagerste kanaler.
hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 27-10-11 20:15

Tak for svaret transor.-lidt forsinket