/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Compaq problemer....hjelp meg
Fra : oksi
Vist : 1365 gange
100 point
Dato : 22-11-01 01:46

Hei,

Har litt diverse problemer med min compaq presario maskin.
Har nettopp sett inn nytt grafikkort, og da lurer eg på hvor og hvordan eg skrur det intregrerte kortet av?
`Det er også intregret lydkort på hovedkortet. Der har lyden begynt å hakke litt i det siste.
Litt usikker om det kan være Norton 2002 som er problemet. Hadde problemer med lyden når eg hadde Norton 2000.
Hele lyden forsvant da. Eg avinstalerte Norton og lyden var Normal igjen.Er det noen som kjenner til problemet?
Kanskje det er grafikkortet som er skylda denne gang? Er det noen som vet hva eg kan gjøre?
Vet noen ellers om hvor eg får tak i hovedkort til compaq?

Send meg gjerne andre tips om compaq maskinen.

Ps.for dere som ikke har compaq, ikke kjøp den. Den er umulig å oppgradere. "sukk"

Mch
Øksi

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 22-11-01 01:53

+45-4590-4590
Technical Support: +45-4590-4545
QuickLine (BBS): +45-4590-4550 Compaq Computer A/S
Kongevejen 2
3460 Birkerød
Denmark

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 22-11-01 01:56

Compac --nej tak. De maskiner er praktisk talt umulige for almindelige mennesker at røre ved. Skruer du i noget er det som at starte en Lavine. Jeg vil råde dig til at ringe til ovenstående support,--de må kunne hjælpe dig.

Mvh
Parkens

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 22-11-01 01:59
Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 22-11-01 02:13
Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-11-01 09:44

Hej Oksi
Det er da grov som proplemerne vælter ind over dig først mobilos og nu computeren
Jeg tror ikke der er noget galt med dit grafikort eller lydkort,jeg tror bare de trænger til at få deres driver kørt ind igen-eller en helt total formatering af din maskine,ligeledes tror jeg ikke det er nortons skyld at både din grafikkort og lydkort opfører sig forkert
hvis du ringer på det nummer som parkenss har opgivet.kan du over ved Compaq bestille en genetabeleringcd,hvis du da ikke har en.
OBS-Lad være med selv og rode ved indmaden på din computer,for hvis du stadigvæk har garati så vil den bortfalde også din hotline
MVH og held og lykke Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-11-01 10:04

Tillæg til min kommentar
Jeg kan se at overnævnte telefonnummer fra Parkens ser lidt indviklet ud den rigtige nummer til hotline er
på dette link kan du hente diverse driver http://www.compaq.dk/derhjemme/support/
på denne side kan du også gå ind og se netop de opdateringer og løsninger der er til din model
MVH Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-11-01 10:11
Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 22-11-01 13:04

Til briani

Under mit link http://www.compaq.dk/ står alt det du henviser til.

Parkenss

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-11-01 13:09

Til Parkenss
Det er da rigtig nok,jeg henviser da bare til den direkte vej til opdatering af diverse driver til Oksi CompaQ
MVH Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 22-11-01 13:14

Ja Ja ----Du havde nok skrevet det samme til mig !!!!!!!!!!
Mvh
Parkenss

Accepteret svar
Fra : fedtmule64

Modtaget 100 point
Dato : 23-11-01 17:46

Hej
Du skal en tur ind i BIOS'en of slå både lyd og grafikkort fra hvis du vil bruge andet end dem der er på bund-
kortet, og den måde du kommer der ind er, at du skal trykke F1 eller F10 når maskine starter og viser Compaq billedet
Vh.
Jørn

Godkendelse af svar
Fra : oksi

Dato : 01-12-01 19:07

Tak for svaret fedtmule64.

Kommentar
Fra : oksi

Dato : 01-12-01 19:10

Takker også PARKENSS og briani for alle svara.