/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hus i Sverige
Fra : pifo
Vist : 682 gange
100 point
Dato : 16-09-11 16:43

Vi overvejer at sælge huset i Danmark og flytte til Sverige. Hvad skal vi tænke over, før vi træffer en endelig beslutning, hvor finder vi ejendomsmæglere i Malmø området og findes der et sted, hvor der er information for sådan nogle som os?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-11 16:50

Citat
Vi overvejer at sælge huset i Danmark

Velkommen i køen blandt de andre 100.000 der vil sælge....

Citat
Hvad skal vi tænke over, før vi træffer en endelig beslutning

Hvor meget du har råd til at sætte til

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 110 point
Dato : 16-09-11 17:06

Hej Pifo - prøv at kigge ind her, der kan du vist få svar på mange af dine spørgsmål.
http://www.oresunddirekt.dk/Tools/Guides/Flytte.aspx

pøj pøj med projektet

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-09-11 17:08

>Hvad skal vi tænke over, før vi træffer en endelig beslutning...

Jeg kender flere der er flyttet til Malmø, da det var langt billigere,
prisforskellen er ikke så stor mere, og kan man trives der med en korv i stedet for en pølse?

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men i disse tider,
køb ikke et hus hinsidan før du har solgt dit eget danske.

Og da du/I? sikkert stadig arbejder i Danmark, husk at addere transport omkostningerne
så er der vist ikke sparet ret meget??

>hvor finder vi ejendomsmæglere i Malmø området og findes der et sted, hvor der er information for sådan nogle som os?

Eksempelvis her:
http://www.villaportalen.se/lokala/villa-i-malmoe-lund-trelleborg-10028.asp

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-09-11 18:15

I skal også finde ud af beskatningen, fx beskattes danske pensioner, såvel offentlige som private, i Dk.

https://www.borger.dk/Emner/pension-og-efterloen/pension/skat-af-pension/Sider/skat-af-dansk-pension-i-udlandet.aspx?#RichHtmlField2Bookmark0

Så check med skattevæsenet hvordan jeres skat vil være efter flytning.

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 16-09-11 19:01

....meld dig ind i Socialdemotraterne. Så må man gerne afgive urigtige oplysninger til myndighederne.

Godkendelse af svar
Fra : pifo

Dato : 16-09-11 21:12

Tak for svaret HelleBirgitte.
Og tak til jer andre også

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 16-09-11 21:16

Selv tak Jeg kunne huske siden, fordi Anette Heick, som jo bor i Sverige, anbefalede den i radioen engang.