/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
kadet 1988
Fra : jensviggo
Vist : 524 gange
30 point
Dato : 16-09-11 15:14

er der nogen der ved, hvordan man højdejusterer bilens forlygter, der sidder en firkantet bolt på en lang gevindstang, men der sker intet ved at justere på den???????????????????

mvh jensviggo

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-09-11 15:26

Måske husker jeg forkert - men er det ikke inde bagved når lygtekrandsen er taget af -
2 stjerneskruer en til højde og en til sidevers.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 30 point
Dato : 16-09-11 20:00

Jeg har ikke haft en Kadett,i denne årg. Men en Ascona 1986. Jeg vil tro det er samme system:

Inde i motorrummet,på hver side af lågen (for pæreskift) sidder der to plastik "vinge" skruer.

Den ene til højde,den anden til sideværts justering.

M.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 18-09-11 13:45

Tak for svaret Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-09-11 19:19

Selvtak jensviggo. Håber det funker.

Jeg kan ellers anbefale http://www.opelpower.dk/

Godtnok en lidt "bøvlet" side. Men der fås mange gode tip.

M.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 19-09-11 11:50

kære mosebæk, jeg har fundet de to på hver side af lygten, hvide plastfirkanter, men indeni sidder der en sort dims, som jeg umiddelbart ikke kan finde ud af, den er ca 5mm bred og 3 mm tyk, men lader sig ikke sådan umiddelbart komme i nærheden af

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 19-09-11 13:18

problemet er løst, højdejusteringsskruen sidder til højre indvendig, og til siden justeringsskruen foran udvendig.................glemmer det aldrig (før næste gang)

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-09-11 10:00

Hej jensviggo!

Godt du har løst problemet.Det er jo nogle mærkværdige ændringer der laves på biler indimellem.
Nogle er forbedringer,andre det modsatte,efter min mening.

Jeg har kørt Opel i mange år.... Kadett B & C, Ascona N & S. Vectra B. Og nu en Astra G Classic.

Astra G`en har radio-antenne på taget,hvor Vectra`en kun havde antenne i ruderne. Men radioen i Vectra,var bedre til at holde forbindelsen.

Når jeg vasker bil,lader jeg dørene stå åben bagefter.Det resulterer i at "interiør" lampen,lyser indtil dørene lukkes igen. På Vectra`en slukkede den aut. efter ca. en kvarter.

Til gengæld har Astra`en, en meget irriterende "sirene",der hyler når venstre fordør åbnes,mens tændingsnøgle,sidder i.

Biler ??? akja.... men de er jo sjove at have..... især Opel.

M.