/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Murer væddemål løn
Fra : svendgiversen
Vist : 2100 gange
69 point
Dato : 15-09-11 18:30

Hvad tjener en dansk murersvend i timen, ikke en mester, men en udlært, og selvfølgelig ikke sort?

Væddemålet er affødt af at naboerne får lagt tag af, dygtige, billige, polske håndværkere...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-09-11 18:39

Og naboen er sikkert hamrende ligeglad med at han skal af med skattepenge til de ledige.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 69 point
Dato : 15-09-11 19:33

snittet ligger på 26.000 kr. pr- måned

31.500, incl. pension

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-09-11 19:40

Aftalen lyder på 112 kr i timen, men der er diverse tillæg, som ikke kan udregnes medmindre man kender forholdene.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-09-11 20:04

27100 kr. ± 8216 kr. gælder for Kbh. området, iflg. denne :
http://www.jobindex.dk/cgi/cv/salaryindex.cgi

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-09-11 20:05

meeen er det på akkord, eller anden aftale kan det være noget højere.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-09-11 20:20

Citat
meeen er det på akkord, eller anden aftale kan det være noget højere.

lige netop, der kan være mange forhold, som lægges oveni lønnen. Mit bud er også alene et gennemsnit udfra statistikken.
De forskellige områder i Danmark, kan give et andet lønniveau.

Det er jo stadig sådan, at man mener at københavn har et højere tillæg. Det er udfra en logik om at vi andre "bønder " har et lavere skatteniveau og kan dyrke vores grøntsager i haven selv.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-09-11 20:22
Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 15-09-11 20:29

Det er umuligt at vide.
Hvis man er fornuftig og forlanger et tilbud, så er det er et "problem" mellem mester og svend.

Jeg forlanger altid tilbud og gerne fra flere, det har jeg tjent mange penge på - og alt er altid inkluderet moms - så er garantien også hjemme, især hvis man vælger firmaer, der er medlem af diverse faggruppers garantiordninger, f.eks. Byg o.l.

I det lange løb er man bedre stillet, hvis ikke tingene er i orden, og det hænder desværre.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-09-11 20:45

Noget er galt,

de "billige" polakker får "kun" 150 kr i timen,
og derfor påstår jeg, at en uddannet dansk murer får over 200 kr i timen?

Så må polakkerne jo være dygtigere, eller flittigere, når de er så eftertragtede??

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-09-11 21:02

FOR MEGET

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-09-11 21:25

kun 150-kr i timen.

Men i Danmark får man også pension og ferie, + særlig feriegodtgørelse og det lægges jo oveni.

Derfor er det en umulig sammenligning- hvis det ikke er indeholdt. Som tidligere skrevet- hvad er det vi skal sammenligne ?

Det er en diskussion, hvor vi skal sammenligne æbler med bananer.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-09-11 09:03

Tak for svaret smuller54.