/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook-Linieskift uden store Bogstaver
Fra : ingelein
Vist : 1905 gange
50 point
Dato : 15-09-11 16:57

Hej
Jeg har ledt efter indstillingen, som slås til eller fra i forbindelse med skrivning af tekst i Outlook.
Jeg er dødtræt af at der ved tvungen linieskift altid startes med et stort Bogstav.

Hvor slår jeg det fra????? Eller hvor har jeg sat et forkert hak.
Glad for hjælp som kan eliminere det.
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-09-11 17:04

Funktioner>Indstillinger, fanen Stavekontrol, knappen Indstillinger for Autokorrektur
fjern hak ved Første bogstav i sætninger med stort

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 15-09-11 17:06

Hejsa

Følger lige tråden, da Word har samme " problem"

men kører man linien ud, ved at lave kortere linier sker dette ikke.

men følger gerne med her

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-09-11 17:14

Hej Klaudi
Tak for svaret, men det virker ikke. Når man skriver om sætninger, går man ud fra at der kommer et punktum før ny sætning - og det er der ikke.
Jeg har lige prøvet dit forslag, men det virker desværre ikke.

Hvis jeg ikke laver tvungen linieskift, men kører hele skærmen ud med tekst, så den ombrydes automatisk, begyndes der med lille bogstav i den nye linie.

Jeg har bare så hulens lange linier, så måske skulle jeg finde den indstilling, som gør linierne kortere. Hvor er så det henne?

mange hilsner
Ingelein

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 60 point
Dato : 15-09-11 17:17

Skift + enter laver linieskift uden nyt afsnit.

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 15-09-11 17:29

Når linierne virker lange, kan de være fordi, du har maximum skærm. Prøv at minimere denne, så bliver linierne automatisk kortere.
Modtageren får linierne lige så lange som HANS skærm er.
Hvis du laver tvungen linieskift, kan det være, modtageren får et brev, der er hakket i stykker, fordi hans skærmbillede er smallere end dit, så derfor: lav kun tvungen linieskift, hvor det giver mening i teksten.
Outlook er jo kun et email-program. Hvis du vil have en smuk opstilling, så skriv dit brev i Word og send det som vedhæftet fil

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-09-11 19:06

Hej hvaderikkeibrug

Nu er det jo ikke breve jeg skriver mest af i Outlook, men derimod besvarelser på modtagne emails osv. Et brev er et brev - skrevet i f.eks. Word - og en email er en besked skrevet i det relevante e-mailprogram.

Jeg modtager jo meddelelser, med korte linjer - og når jeg besvarer dem og står i den rigtige position, bliver min besvarelse også kort.

Nogen har foreslået at jeg ændrer skærm. Men det er ikke løsningen, medmoindre det kan gøres med et kllik - og det kan det vist ikke. Jeg har en iMac med en 22 " skærm, og når linjerne er så lange, som skærmen, får jeg jo nærmest ondt i nakken af at kigge frem og tilbage langs linjerne.

Under Funktioner/indstillinger/postformat kan man sætte det antal tegn, der skal være på linjen, men det fungerer ikke hos mig med html format.
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 15-09-11 19:49

OK, jeg kender ikke mac, men har en rigtig PC med Windows. Men jeg ved at flere af mine venner med mac har problemer med at modtage det, jeg sender og omvendt.
Men jeg vil stadig påstå, at man ikke skal bruge tvungen linieskift i hverken breve eller mails.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-09-11 20:01

Hej hvaderikkeibrug

Jeg har opdelt min MAC så halvdelen af Harddisken er forbeholdt MAC - den anden halvdel er med Windows. Det kører ganske som på en normal PC. Det er kun Mac tastaturet og musen, som er anderledes i brug.

Man har kunnet opdele sin harddisk siden Mac gik over til Intel Processorer. Mit spørgsmål er derfor som til en ganske almindelig windows version - bortset fra at jeg har den meget store skærm.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 16-09-11 08:00

Jamen prøv så at skubbe til siderne i outlook, så skrivefeltet bliver smallere. Så vil du se, at linierne også bliver mindre, hvis du ikke har tvungen linieskift.
Modtagerne af dine mails har måske en meget mindre skærm og vil få den linielængde, skærmen tillader.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 11-11-11 18:52

Tak for svaret Eyvind.

Det er afprøvet og godkendt
Mange hilsner
Ingelein