/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Regler for import af vare fra udlandet?
Fra : McBobo
Vist : 1076 gange
500 point
Dato : 14-09-11 19:50

Hej Kandu

Jeg vil høre om der er nogle der kan forklare mig reglerne og afgifter m.m. ved import fra lande uden for EU - USA og Australien. Et produkt som skal videresælges til grossister m.m. i Danmark.

Eksempel:
Hvis jeg har en vare som koster $165.00 Australsk dollars X med 5,65 = 932,25.kr
Dem importer jeg 100.stk af = 93.200,25.kr
Portoen koster $250.00 Australsk dollars X med 5,65 = 1412,00

Hvilken mere omkostninger kommer der så oveni. Her tænker jeg på moms, toldafgift, punktafgift, Helle Thorning afgifter m.m.......
Hvordan kommer det endelige regnestykket til at se ud når man har betalt moms, toldafgift, punktafgift m.m....... ??????

Når man så har fået varen i hånden og betalt overstående afgifter. Så sælges varen videre til f.eks en grossist. Jeg vil så havde et overskud fra varen jeg importeret på 932,25.kr+afgifter.
Jeg sætter prisen til f.eks 1400.kr. - Overskuddet 932,25.kr fra 1400.kr, skal der betales skat m.m af ????? eller????

Kort og godt!
Hvad skal man være opmærksom på. - Hvilken jungle af regler, moms, afgifter m.m. skal man igennem for import af vare til Danmark. Hertil videre salg?
Er der nogle der kan lave regnestykke på overstående vare, så det er forståeligt, samt udrede trin for trin (A-Z), hvordan regelsættet er for import til Danmark.

Tak...
McBobo

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-09-11 19:58

om der kommer told og/eller afgifter på varen afhænger helt og holdent af, hvad det er for en vare, altså hvilken toldposition varen har, og da du ikke oplyser noget om det, er det 100% umuligt, at svare på, men der kommer 25% mom plus et behandlingsgebyr på, det er 100% sikkert.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-09-11 20:13
Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-09-11 20:24

Importafgift kommer der til også.
Altså gebyrer for at toldbehandle dine varer.

Men en vare du i indkøb giver 932,25.kr , den kan du ikke sælge og tjene på hvis du sætter den til 1400.kr

Momsen er 233 der skal lægges til, så er du på 1165, dertil kommer så told- og punktafgifter, afhængig af hvilken slags vare der er tale om..

Så 1400 er alt for lidt, men ja overskuddet skal der svares skat af.

Og du skal også tænke på, at vedkommende du vil afsætte varen til, skal kunne tjene på den også.

Om varen kan bære så høj en pris.

Det kan ikke betale sig med import i den størrelsesorden du nævner der med 100 eksemplarer af en vare.

Du skal finde et marked for nogen varer og så regne med at købe så stort ind, at du kan få en væsentlig rabat..

Visse varer der importeres især fra østlandene, de fås for ganske få kroner og sælges her med fortjeneste på flere hundrede % for at det skal kunne betale sig at rode med import..

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 14-09-11 20:39

dova, Jeg er med hvad angår overskuddet/prisen på de 1400.kr... Det vare mere et eksempel på fastsættelse af en merpris i forhold til import prisen.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-09-11 21:17

Det er fortsat "sort tale" du "leverer"

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 14-09-11 22:20

Ok... Jamen Bille1948, så kan det være du kan formulere det så det er forståeligt.
Prøvet ellers at gøre mig så forståelig i mit eksempel på import af en vare.
Men det kan være at, du kan giv et eksempel på et fiktiv import køb efter egen valg.
Hvordan ser dit regnestykket ud, så det ikke ender i "sort tale"

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-09-11 22:38

Du er nødt til at fortælle hvilken KONKRET vare, du vil importere, så der kan findes en KONKRET toldposition!

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 14-09-11 23:05

Tjek denne video ud? Varen jeg vil importere er dette tilbehør til sprøjteanlæg.

Sprayguide
http://www.youtube.com/watch?v=N2TI417UnWY&feature=youtu.be

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 500 point
Dato : 14-09-11 23:53

Eksempel,.. et par cowboybukser købt i USA
pris 1.500 DKkr., + porto 50 DKkr. = 1550 kr.
toldsatsen for cowboybukser er 12% (toldsatsen afhænger af varen)

told 12% af varens pris + porto (1550 kr)... = 186 kr.
moms 25% af varens pris (1.500 kr.) + porto (50 kr.) + told (186 kr.)... = 434 kr
importgebyr... = 160 kr
i alt -- 780 kr
+ prisen for bukser + porto.. = 1550 kr
Varens pris alt (780 + 1550) = 2330 kr

for at finde den rigtige pris, skal du finde den toldsats der er gældende for din vare,
(måske ikke 12%)
se nedstående tabel,
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1770365&vId=0

http://www.postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/faq/faq-category9524.htm&menufile=

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-09-11 12:39

Helt ærligt...det produkt synes jeg sgu du burde lade TV-shop fortsætte med at sælge..siger en forhenværende maler

I øvrigt, når det kommer til sprøjtegrej til malerbranchen der skal markedsføres, så er vi ude i noget med diverse produktgodkendelser, miljøgodkendelser o.s.v. for at det må sælges i detailhandel

Godkendelse af svar
Fra : McBobo

Dato : 15-09-11 15:52

Tak for svaret EA_HS.