/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Reperation af zinktagrender
Fra : Silas83
Vist : 7609 gange
20 point
Dato : 22-05-03 11:23

Er det muligt at lappe huller i zinktagrender og hvad fungerer bedst?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-05-03 12:46

Smarteste er at udskifte den sektion der er utæt. Der findes også noget "tryllegodtnok" du kan smøre indeni tagrenden, med jeg tror ikke det er værd at satse på.

Hvis rendejernene er gode nok, er der ikke meget arbejde i at udskifte en meter eller to. Spørg en blikkenslager eller to om en overslagspris.

Accepteret svar
Fra : ruder4

Modtaget 20 point
Dato : 22-05-03 13:01

Hvis det kun er et par småhuller mener jeg, at diverse trælasthandler har noget man kan lodde med. Det er vist det sammen som man samler tagrenderne med. Vi havde en blikkenslager til at lappe de huller vi havde i vores tagrender og det er virket ganske fint og det er 2 år siden.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-03 14:30

NB: Hvis du begynder at lodde, så husk at hullet og det omkringliggende område SKAL være 100% rent. rens evt. først med smergellærred og herefter syre. Hvis du ikke selv har gasbrænder og tin (evt. også zinkplade) eller kender en som har, så er det billigere at få en blikkenslager til at ordne det for dig.
3773 har ret, alt det der tryllegodtnok og andre sager fra samme skuffe... det dutter ikke i længden.

Hygge...
Søren

Godkendelse af svar
Fra : Silas83

Dato : 22-05-03 21:27

Tak for svaret. Jeg havde set det der "lappeselvmiddel", men turde ikke give mig i kast med det. Så det må blive en blikkenslager...

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 23-05-03 07:52

Jeg har snakket med en blikkenslager. Han siger, at man kan lappe det ved at lodde med tin. Men som CLAN siger, skal man være sikker på, at det er helt rent, inden man begynder at lodde. God fornøjelse.

Kommentar
Fra : brianbent

Dato : 03-08-03 13:58

smålapning kan ordnes med 'flashbånd', kan købes i harald nyborg, blikkenslagerne bruger det også.