/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
solceller eller minivindmølle
Fra : mi-to
Vist : 601 gange
50 point
Dato : 13-09-11 15:14

Nogen erfaringer med de 2 forskellige modeller til opladning ag 12v batteri ??

Hva er bedst til prisen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-09-11 15:21

En batteri oplader...

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 13-09-11 15:26

He he ja men hvis der nu ska vælges der er ingen strøm hvor batteriet står

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-09-11 16:01

Så tager du hen på et auto værksted og får det ladet op,
de andre alternativer er alt for dyre bare for at oplade et batteri...

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 13-09-11 16:09

Ok

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 13-09-11 16:15

Håber der er andre der kan komme med noget indput

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-09-11 16:39

Du må gøre dig klart at du med en mølle kun har strøm, som vinden blæser.
en lille mølle fås til sejlbåde. Den kan lige klare at holde batteriet i orden , og måske til en lanterne om natten.
Men tro ikke at du med et bilbatteri har lys varme ,fjernsyn og køleskab i en hytte.-

Bil batterier er startbatterier og holder ikke til gentagne dybe afladninger.
Det er væsentlig bedre med en lille benzindreven generator.

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 13-09-11 16:42

Det er til mit hønsehus hvor lemmen kører på 12 v og så lidt lys om natten når det bliver mere vinter

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-09-11 18:57

Husk altid at komme med alle relevante oplysninger med det samme...

Nu kan du få Danmarks første hønsehus med egen vindmølle.

Omkring solvarme til El har jeg også kontakter der kan hjælpe dig...

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 13-09-11 19:00

Men hva ska man vælge solceller ell vindmølle det er jo i den billige ende jeg snakker om har både set mølle og solceller til omkring 300-400$

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 13-09-11 19:30

Det kan da ikk passe der ikk er nogle der har prøvet noget lignende.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-09-11 08:35

Det kan godt passe,
Prøv selv

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-09-11 15:45

Citat
Det kan da ikk passe der ikk er nogle der har prøvet noget lignende.

Hvor mange små vindmøller ser Du i Danmark ?

Det er nok mere almindeligt med solceller, f.eks til campingvogne, jeg har ikke en sk** forstand på det men mon ikke et panel til en campingvogn kan trække lemmen og et par LED-pærer ?

Eller sæt en trædemølle op ved indgangen, så kan ræven bruge et par timer på at lade mens den prøver på at komme ind.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-09-11 21:42

Sæt en generator på din kone´s kondi-cykel = billigere får du det ikke.
Og hvis hun spørger hvorfor der sidder den klump der-for = glæd dig til sengen...
NYE batterier.

Annuller spørgsmålet
Fra : mi-to

Dato : 09-10-11 16:07

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål