/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Gospelkor - navneidè !
Fra : mango
Vist : 1019 gange
320 point
Dato : 22-05-03 08:32

Så har jeg igen brug for jeres kreative evner!!

Vi er en flok "piger" 18-55 år, der nu har haft et gospelkor i ca. 1 år..men vi har endnu ikke fundet på et navn !!

Har i nogle gode ideer??

Det må meget gerne være danske navne, men alle forslag er velkomne.

Koret er skam også åbent for mænd ....Vi holder til i Horsens, så hvis der skulle være nogle her, er i velkomne!
Vores korleder er : Steven Cameron (Etta Cameron`s søn) Så det er en meget kompetent lærer vi har, han er kanon dygtig.

Venligst
Sus

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-05-03 09:03

Tjaee Mango..... Er det en aflægger af det legendariske Dancher-Kor, opkaldt efter ligeså legendariske Erik Dancher (May he rest in peace)?

Lige på tungen ligger jo Cameron Koret (men den har i vel haft oppe at vende).

Tænker lige lidt mere

Kommentar
Fra : mango

Dato : 22-05-03 09:22

3773...nææh det har vi ikke..det ville jo også være lige rigeligt
Skal lige siges at Steven har flere kor han underviser!!
Så vi kan vist ikke lægge beslag på navnet Cameron, resten af familien ville nok også "brokke" sig lidt
Men dejligt at du lægger hovedet i blød
Sus

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-03 13:12

Hvad med GOSSERNE

Kommentar
Fra : mango

Dato : 22-05-03 13:33

..Clan..minder det ikke liiige rigeligt ???

Sus

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-03 13:45

Jow'da Det var faktisk det udfordrende i det, der fristede mig
Hvad med følgende forslag:
1. Globen
2. Ajstrupperne eller Ajerne (kom du ikke fra det område?)
3. ? Et Nordisk gudenavn: Thor, Freja, Odin, Baldur....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-03 13:46

Hvis den er HELT gal... så Valhalla

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-03 13:53

og til de engelske
1. The- Thunderbirds eller Songbirds eller Gosbirds
2. The Spirit of?? (Horsens eller Gos')
3. Gos' with the wind
4. Deep eller Sweet Gos'

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-03 14:03

Til sidst (og uden bagtanke) CAMERON stavet bagfra NOREMAC
Prøv at se om ikke Ram2 lokkes herind... han er al'tid fuld af gode idéer og fyldt med kryptiske ord (nogle gange)
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : mango

Dato : 22-05-03 14:18

Det er meget fine forslag..jeg skriver dem skam ned..der går altså liige et par uger før denne tråd bliver lukket..den der finder på NAVNET vinder pointene

Og Clan bliv endelig ved

Nu er det jo Gospel...såååeehh Gosserne..er nok liiige stærkt nok..ellers hammer sjov!!
Sus

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-03 18:49

Jammmmen Sus, lad det endelig stå åben... du har trods alt kun fået bud på navne fra to ind til nu
Du har sikkert ret i at "Gosserne" vil få mange til at "hikke"... men hvorfor ikke
Kaster lige et par stykker mere på arenaen:
1. Goscam (udspringer af Gospel og Cameron).
2. Goseden (udspringer af Gospel og Eden).
3. Heavenly Fudge.
4. Regnbuen.
5. Nordlyset.
6. Eclips (ku' ikke la' vær'... betyder solformørkelse, men der er vel også lidt "sort" i Gospel).

Kommentar
Fra : KlausG

Dato : 22-05-03 22:05

Hva' med Kamango koret? I kan vel mange goe', ikk' :))

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-05-03 19:28

Hej igen Sus
Bringer lige et par stykker... sån' for at puste liv i alle de andre
1. Nimbus
2. Nokandu
3. Vikan eller på engelsk Wecan
4. Allos (ikke noget med Ellos, men alle os)
5. Cangos
Jeg sværmer nu stadig for Gosserne, også selv om den nok er lidt provokerende... og kan misforstås (af dem der vil)
Søren

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 09-06-03 18:34

Gospel in the Wind

J/K

Kommentar
Fra : emil.norgaard

Dato : 10-06-03 16:01

Hej.

Selvom det lyder lidt kedeligt, så ville jeg anbefale at I bare holdt jer på det professionelle plan, og bare kalder jer noget i retning af Randers gospel choir under ledelse af Steven Cameron. Personligt hvis jeg skulle ind og se gospel ville mit første gangs indtryk være bedre, jo mindre corny navnet var.

Emil

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 320 point
Dato : 14-06-03 06:27

Himmelhesten - Heavenly Horse - Horse to Heaven

Jow så man man da lige vide hvorfor det hedder Horsens - Men I forlængelse af emil's..

Horsens Gospel Kor - er da OK

Oprindelsesmæssigt alternativ.. (A Gospel is one of the four accounts of the life and teachings of Jesus Christ that begin the New Testament; selections from these books are read or sung in Christian churches during worship services. The English word Gospel is derived from the Old English godspel (good tidings), which is a rendering of the Greek evangelion (good news). Scholars generally agree that all four Gospels, which are written in Greek, draw on earlier Aramaic oral or written sources that preserved many of the actual works and sayings of Jesus.)

"Gospelkoret - Godt Nyt"

mvh
Jens

Kommentar
Fra : emil.norgaard

Dato : 14-06-03 14:12

Ja okay det er Horsens... Min fejl

Kommentar
Fra : mango

Dato : 19-06-03 13:46

Har snakket med pigerne og et navn haster altså...så læg hovederne i blød ikke? Vi har snakket om at Gospel helst skal indgå..men Horsens Gospelkor (choir) er lidt for orginalt..men, hvis i ikke kan finde andet..må vi jo tage den
Men please hjælp mig nu lidt ikke?
Sus

Kommentar
Fra : jens_poulsen

Dato : 29-07-03 11:21

Der hvor Jeg kommer fra bruger vi det tyske ord for liderlig - Geil - når vi synes noget er Hammerfedt, og da Gospelmusikken er 'opfundet' af sorte Negermænd- og kvinder, synes jeg da det kunne være morsomt at kalde koret for NegerGeil, som så ville betyde Negersejt eller Negerfedest!

Ellers synes jeg da at Gosserne var et rigtig godt navn.

Mvh Jens Poulsen, Silkeborg (opr. Baden Würdenberg)

Kommentar
Fra : emil.norgaard

Dato : 29-07-03 21:15

Helt ærligt så ville jeg da stærkt fraråde jer at kalde jeres gospelkor for "negergeil"... Altså personligt syntes jeg ikke der er så meget stil over det... Men det er jo jer der skal béslutte det. Et andet forslag ville være The Gospels eller sådan noget.. Gosserne lyder nemlig lidt meget dansk.

Kommentar
Fra : a_h_nielsen

Dato : 31-07-03 01:05

Jeg synes helt sikkert, I skulle gå efter "NegerGeil". Dér krediterer I jo netop ophavsmændene (og kvinderne) som netop skabte denne så skønne genre.
Gosserne er også helt i top efter min mening.

Kommentar
Fra : emil.norgaard

Dato : 01-08-03 21:18

Prøv at overvej om i ville glæde jer til at komme ind og høre et kor kald "negergeil"????????????

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-09-03 12:47

Lånt fra Ibasa:

Hej kandu.dk spørger
Her kommer et ibasa standardindlæg.
Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Det er almindelig høflighed, at reagere på kommentarer / svar, så jeg vælger at tro, din manglende reaktion blot er en forglemmelse. Jeg vil bede dig om, såfremt der imellem svarene var noget, du kunne bruge til noget, at få lukket spørgsmålet.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så ACCEPTER venligst den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.

Godkendelse af svar
Fra : mango

Dato : 30-09-03 12:56

Tak for svaret JensT.

Ja, vi blev lidt inspireret, så vi kalder os for:
Horsens Helo Gospel Choir

Og 3773...det er altså først for et par dage siden vi fandt frem til et navn.
Jeg håbede at der kom flrer gode ideer...hmm og jeg er jo ikke en af dem, som ikke får lukket deres spørgsmål vel? Hmmpff

Venlig hilsen Sus