/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Hvilken cykel skal jeg vælge?
Fra : tinolarsen
Vist : 842 gange
400 point
Dato : 12-09-11 19:29

Jeg skal til at have min en cykel og har kigget lidt rundt omkring.

Mit beboh er egentlig bare en cykel som skal bruges max engang om ugen, altså ikke et desideret transportmiddel, men til en tur i ny og næ og gerne i naturen, så en eller anden form for Moutain Bike. Pris 3-4000.

Men er lidt i tvivl mht. bremser.

Skivebremser(m/u hydraulik) el. V-bremser?
- Hvis den nogen gange kommer til at stå f.eks. 1 måned, er det så bedre med normale V-bremser

Eller nogle gode råd, samt forslag til cykel modtages gerne..

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 410 point
Dato : 12-09-11 20:02

Du har ikke behov for hydrauliske skive bremser på din cykel,
det må være noget smarte cykel handlere prøver at pådutte dig.

Fokuser hellere på det væsentlige, et godt stift stel, og et godt gearskift,

fælgbremser både for og bag vil være fuldt tilstrækkeligt,
med mindre du kører ned ad Matterhorn i regnvejr...

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 13-09-11 06:44

Jeg har selv købt en Mosquito cykel, og det er den bedste cykel, jeg har haft i mange år. Det er godt nok ikke en Mountain Bike, jeg har købt, men det er generelt supergode cykler, kig selv her:

http://www.mosquito.dk/

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-09-11 08:28

Bare en tur hver weekend i naturen......det giver jo ikke meget motion da Du jo ikke får kondition til længere ture.

Jeg har selv en racer og den egner sig ikke ikke på bumpede stier i naturen, der blev jeg ret imponeret over en moutainbike jeg lånte en enkelt gang, og det bliver mit valg hvis jeg får stjålet min cykel.......igen

Hydraulik, tjaeh, mit gæt er at man har indført det fordi at der skal bruges mere kraft til kalibrene på de små skivebremser

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 13-09-11 09:59

Jeg har det ligesom dig, bruger mest min cykel til motion.
Jeg ønsker mig en 'Batavus' (hollandsk), min datter have en i mange mange år, kørte bl.a. med reklamer, aviser. Da hun voksede fra den efter ca. 8 år, kunne jeg chine den op, den var som ny, ingen slinger eller skæve fælge, jeg var helt forundret.
Såndan en vil jeg hlæde mig til.

vh. 07.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-09-11 11:30

Her har du tilbud på virkelig gode brugte cykler...

http://www.dba.dk/cykler/cykler-og-cykelanhaengere/mountainbike/maerke-greenfield/

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 14-09-11 22:36

For 4000 kr og ned, kan du få en fed Mountain Bike brugt i Den Blå Avis. F.eks:

http://www.dba.dk/cube-ltd-s-hardtail-54-cm/id-77640750/

http://www.dba.dk/cube-acid-comp-hardtail-19/id-77596894/

http://www.dba.dk/cube-anden-mountainbike-l-cm/id-77448691/

Så lad være med at købe andet end en rigtig mountain bike, bare fordi budgettet ikke er så stort. Heller købe noget ordenligt. Har selv købt en fed Cube på dba.dk

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 15-09-11 00:15

Det kommer jo an på alder osv.
Men mit råd til almindelig kørsel i natur, asfalt og byture, vil være en god voksen turistcykel med cykelkurv til transport af et par øl eller lignende. Helst 7 indvendige gear, f.eks. en Releigh alu shopper en rigtig god cykel. En Batavus er også en rigtig god cykel.
Og du bliver mere og mere glad for at cykle.
Er du lidt op i årene så køb en damecykel det er nemt og bekvemt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-09-11 10:35

Du bliver ved med dine cykler, der er 1000 cykler at vælge imellem...

Den bedste cykel jeg har haft var en Nichiki: Japansk topkvalitet, men den blev sjålet.

Nu har jeg en Centurion: Mountain bike med 21 udvendige gear, også et godt køb,
men ikke en dame indkøbs cykel som solide Batavus, den havde min kone i mange år...

Hvis du vælger det sportslige, mange udvendige gear, skal de være justeret korrekt,
og de er lidt ømfindtelige når frosten kommer.

Hvis du vælger en dame indkøbs cykel, så vælg 5 indvendige gear, og få kurve på både foran og bagpå, for mange ældre damer cykler med plastik poser hængende på styret, livsfarligt...

Godkendelse af svar
Fra : tinolarsen

Dato : 20-11-11 21:18

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-11-11 21:22

selv tak