/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Kan man klippe i LED strip ?
Fra : cccf
Vist : 2290 gange
100 point
Dato : 11-09-11 18:17

Jeg skal bruge noget småt lys til kahytterne til mit modelskib som jeg er ved at bygge.
Jeg hat set at man kan købe 0,50 mtr bendel hvor der sidder disse LED lys på.
Kan jeg klippe i det bendel som jeg har lyst til. ?
Hvis jeg skal bruge 4 lys et sted og 3 lys et andet sted.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-09-11 18:34

nej

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 11-09-11 19:02

Jo

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 11-09-11 19:03

Og hvem har så ret. ?

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 110 point
Dato : 11-09-11 19:03
Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 11-09-11 19:05

Citat
Og hvem har så ret. ?

det har jeg,

Teil vrøvler som sædvanlig.

Kommentar
Fra : Carner

Dato : 11-09-11 19:10
Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 11-09-11 19:56

http://www.energilys.dk/Kategori/Special/Smd-LED-baand/Gruppe/SMD-LED-Baand-12V

Nej ikke lige som du har tænkt dig med 4 stk, men du kan med 3, 6 eller 9 osv, for de sidder 3 stk. i serie pr. mondul.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 11-09-11 19:58

Nu findes der flere forskellige slags. Der er forskel på den måde de enkelte led + modstande er monteret.
Der findes typer hvor du kan klippe med lige nøjagtig det antal (eller længde) du ønsker.
Andre er forbundet så der "hænger" 4-6 stykker sammen i en serieforbindelse, og her må du kun klippe, således at de 4-6 forbliver samlet.

Hvor mange der serieforbundet afhænger især hvilken spændning bendlen er designet til.

Så før du har fundet en bestemt type, er det faktisk ikke til at svare på !!!!

MVH

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-09-11 22:14

du kan købe led-pærer enkeltvis hos batteribyen. de koster ca 10 kr pr stk og så kan du sætte dem som du vil.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-09-11 22:32

OG du kan købe led enkeltvis for få øre pr stk. Dog noget dyere for kraftige "hvide" .

Men led er og bliver noget kedeligt lys. Så køb heller de små glødelamper beregnet til dukkehuse.

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 11-09-11 22:59

Tak for svaret EA_HS.