/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Bæreevne på is
Fra : pifo
Vist : 924 gange
10 point
Dato : 11-09-11 16:58

Da piaskov jo har BL mig for længe siden, så får du lige svaret på dit spørgsmål her, Pia.

Svaret på dit spørgsmål vedr. bæreevne på is er 1000kg. (faktisk en smule mere, hvis man regner efter, så Klaudi har nok mest ret.)

Fortsat god ferie, Pia.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-09-11 17:07

Ha ha Nu er spørgsmålet tekst mæssigt ikke helt præcist.

Hvis det er pr. cm2, er det 1245 kg under visse forhold korrekt.

"Hvor meget kan is bære i et 13 cm. tykt lag på vandet ??
Mulighederne er 500 kg. ...1000 kg.... eller 2 tons ?"

Når tykkelse er angivet, mangler arealet også....

Men det er jo altid rart, med eksakte svar på ikke veldefinerede spørgsmål...

Men i disse valgtider flyver det med præcise svar på halve spørgsmål... Hvorfor så ikke også her på Kandu...

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-09-11 17:16

Hvis man kaster en hjem-is i gadekæret synker den vel til bunds, så ingen bæreevne der, derefter kan man altid fiske pinden op når isen er smeltet.

Og når der uddeles skal børn have stødt mel-is, og kvinderne pind-is

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-09-11 17:27

Nej Luffe... Det bliver i overfladen.
Det meste i hjem is er smør..

Men det sidste er ganske korrekt...

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 11-09-11 17:40

Citat
Men det er jo altid rart, med eksakte svar på ikke veldefinerede spørgsmål...

Men i disse valgtider flyver det med præcise svar på halve spørgsmål... Hvorfor så ikke også her på Kandu...

Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv - tænk hvis nu det var slush ice..?

Nå, men piaskov kan da læse om emnet her
http://www.gowalleye.com/ice_test_info.pdf

men mht hjemis, så afhænger det så også af om, hvorvidt det er en Maxi Classic eller en Sorbella.

Alting afhænger af noget, som afhænger af....

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 10 point
Dato : 11-09-11 20:07

Har du lagt mærke til at det er for etablering af ICE Road at dit link gælder?

Når det laves til dette er der jo sikkerhedsmargen, så man er på den sikre side.

Så hvis det blot handler om at bære, passer de 2000 kg. formentlig helt godt.

mvh Benjamin

Godkendelse af svar
Fra : pifo

Dato : 11-09-11 20:30

Godt set, Benjamin.Hansen