/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
forespørgelse
Fra : kivi
Vist : 687 gange
100 point
Dato : 11-09-11 10:06

dette er nok ikke det rigtige sted men , jeg underviser i it i ældresagen og der er jeg blevet spurgt om at bruge/logge på netbank men hvor stor forskel er der på de forskellige netbanker og hvis der skulle sidde en som har med netbanker at gøre kunne de så ikke lave et program som kunne bruges til undervisning

Kommentar
Fra : clou

Dato : 11-09-11 10:12

Tror det er svært at komme med en "opskrift" på, hvordan man gør, der er jo ikke 2 banker der er ens - desværre!

Følger lige med på tråden, da jeg selv underviser i IT - men har da nogle "opskrifter" liggende (men det er fra før vi fik NEM-ID) efter vi har fået NEM-ID er det blevet lettere at håndtere!

Clou

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 11-09-11 10:14

prøv at kontakte
NemId, eller din bank

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-09-11 10:18

Begynd her:

Med Danske Netbank slipper du for at gå i banken. Du kan klare det meste selv, præcis når det passer dig - og samtidig spare penge på gebyrer.
Fordele ved netbank
Du logger på vores netbank med NemID, som er en fælles sikkerhedsløsning i den private og den offentlige sektor.
Se saldo
Betal regninger og overfør penge
Kommuniker sikkert med banken
Opbevar dokumenter digitalt
Bestil produkter
Læg budget
Spær eller genåbn kort
Se pensioner hos banker, pensionsselskaber og ATP
Køb og sælg værdipapirer

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-09-11 10:20

Eller her:

Med NetBank kan du selv ordne mange af dine daglige bankforretninger, når det passer ind i din tidsplan. Du får et godt overblik over dine konti, lån og depoter, og du kan f.eks. betale dine regninger, overføre penge og handle værdipapirer. Samtidig sparer du både tid og penge.

Kan bruges overalt
Du kan bruge Sydbanks NetBank fra en hvilken som helst computer med adgang til internettet – både pc og Mac. I forbindelse med tilmeldingen til NetBank får du nemlig bl.a. udleveret et NemID-nøglekort, så du nemt kan ”gå i banken” både hjemmefra, fra jobbet, på rejsen osv.

Giver også adgang til andet
Ud over adgang til Sydbanks Netbank får du samtidig mulighed for at logge på bl.a. skat.dk og borger.dk, fordi dit NemID også fungerer som din digitale signatur.

Få hjælp hos Hotline
Det er nemt at tilmelde sig og nemt at bruge Sydbanks NetBank. Og skulle der opstå spørgsmål eller problemer undervejs, er du altid velkommen til at

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 11-09-11 10:21

Der er ikke den store forskel er min erfaring!
Oftest har du et brugernavn (cprnr eller lign.)
Så et password - når disse er skrevet korrekt kommer NEMid frem og talkoden skrives ind!
Det er det der gør "NEMid" - nem!
mvh,
MV2

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 11-09-11 10:33

svendgiversen det meget godt alt det du skriver men du skal huske på at de fleste der kommer til it i ældresagen er over 70 så det skal gå lidt gelinde for fylder du for meget på så stopper de, så så få ting ad gangen

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 11-09-11 10:42

? har du prøvet at kontakte NemId

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 110 point
Dato : 11-09-11 10:44

Noget, der stødte mig sprogligt, var overskriften,
men måske er den nu OK, du er i hvert fald ikke den eneste:

Forespørgelse
1-10 af 7.450 resultater

Jeg mener dog stadig dette er det rigtige på dansk:

Forespørgsel
1-10 af 678.000 resultater

Ak Ja, er det danske sprog ved at gå helt af lave?
Hvorfor siger man sådan??

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 11-09-11 10:57
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-09-11 11:46
Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 11-09-11 13:46

Da jeg fik nemide-kortet var der en simpel opskrift på koder og brugernavne - jeg mener alle netbanker og andre offentlige institutioner bruger samme opskrift. Brugernavn = personnummer, kode f.eks en initialer+ de 6 første cifre i personnummeret. der er ingen problemer i at bruge så nemme brugernavne og koder, da det er umuligt at kommen ind uden at være i besiddelse af det tilsendte kort.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 12-09-11 07:20

tak alle sammen men det jeg efterlyser er et program som folk kunne sidde og øve sig på uden at det er det rigtige program de er mere trygge ved lidt øvelse først

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 12-09-11 09:03

kivi
har du talt med NemID eller din bank,
hvis ikke de har et lille øvelses program,
så kan de sikkert lave et

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 12-09-11 16:33

Citat
et program som folk kunne sidde og øve sig på uden at det er det rigtige program de er mere trygge ved lidt øvelse først

Er det ikke det samme som de demoer, som jeg lavede et link til ?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 12-09-11 16:39

smuller 54 jeg fik kun en masse tal og bogstaver

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 14-09-11 17:35

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-09-11 18:40

selv tak,
jeg håber du får undervist vore ældre....

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 14-09-11 19:48

Citat
smuller 54 jeg fik kun en masse tal og bogstaver

jeg forstår ikke en klyt

hvis du underviser indenfor ældresagen, kunne du jo bare klikke ind der. Så ville du kunne finde linket omkring It.

Men Ok, linket viker ok herfra