/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Søndagspumperen
Fra : betterwisser
Vist : 775 gange
500 point
Dato : 11-09-11 09:26

Jægerne er vel nok de dårligeste forretningsfolk, når det gælder betaling for deres passion jagten, af alle som betræder og bruger naturen.

Ligemeget hvordan konjukturene drøner nedad, er der ingen mig bekendt, som har fået jagtlejen til at følge med samme vej, er det rimeligt, eller hvad?

Selvfølgelig spiller udbud og efterspørgelsen ind, og de som sidder på beslutningen har jo magten, de har ligefrem belånt sig til den.

I fremtiden bliver problemstillingen endnu mere spejet, med den fart som landbruget igen tager,
med endnu større bedrifter, hermed mindre forhandlingsmuligheder, da de kommer til at sidde hos få folk.

Var det ikke bedre, at anlægge vildtmarker på tilpas store arealer, til det blindt betalende jægerfolk.
Her er bedrifts indehaveren dødsikker på, at høste klingende mønt også som forudbetaling hver gang, ligemeget om det regner eller sneer.

Kræver vi ikke for lidt af landbruget, for at stablisere vores vildt bestande, for den erlagte betaling, tør vi ikke ?.

Fiskefolket er istand til, at nedlægge kraftværker, små søde vandmøller, få lavet stryg til gydepladser,
binde næsten 300000 i halen på hver snæbel, rette kanaler ud, til smukke svungne åer igen, hvor vi så selvfølgelig mister jagtretten i vid udstrænkning bagefter, for en flad 100 krones seddel om året.

Hvad kan vi tilbydes ? 15o HA med majs ørken eller ditto hvede, de næste 12 år, helt ind i skellet og næsten kun 50 cm til asfaltvejen, hegn og huller er jævnet, man vil have canadiske tilstand, hvor man ikke kan øjne en forhindring i miles omkreds, så man kan styre de to 24 meters sprøjter uden alt for meget drejeri.
Hvorfor kører man egentligt nu med en sprøjtetraktor, lige bagefter såmaskinen på sort jord ?
Nogle landmænd har af pr. værdi, sået en række solsikker ud til offentlig vej, det er da en start.

Det er fand´me uhyggeligt du

Mvh
BW
MULTI - XET

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 11-09-11 14:21

Jeg forstår ikke helt hvad spørgsmålet er ??????

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-09-11 15:45

Citat
ligemeget hvordan konjukturene drøner nedad, er der ingen mig bekendt, som har fået jagtlejen til at følge med samme vej, er det rimeligt, eller hvad?
At jagtlejen ikke følger prisudviklingen nedad - kun opad, skyldes, som du så rigtig skriver, jægerne selv. Jeg har masser af eksempler på, at jægere ikke blege for at byde kammeratenes jagt op med flere tusinde kroner.
Set ud fra den betragtning, kan man rolig konkludere at jægerne er hinandens største fjender. Derfor bliver jagt aldrig billigere - fordi, der er altid en eller anden "idiot" der er parat til at byde jagtlejen op.

Mvh
HH.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-09-11 13:28

At man ikke oplever en nedgang i jagtlejen kan skyldes flere ting:
1.
Landbruget har oplevet vigende indtægter, og hvad man ikke tjener ind på gyngerne, må man forsøge at hente hjem på karussellen.

2.
Et stigenede antal byjægere med store ligningsmæssige fradrag er parate til at betale røveren ud af bukserne, for at kunne "brande" sig som tilhørende den nye lavadel.

3.
Der er ingen solidaritet blandt jægerne. Gruppen er socialt forskellig med divergerende politiske observanser.

4.
Når jagtlejen bliver fordelt på x-antal konsortiedeltagere - så kan en enkelt jæger næppe overbyde.

Ak ja. I øvriogt har jeg aldrig betalt en krone for at drive jagt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 15-09-11 16:56

Citat
Når jagtlejen bliver fordelt på x-antal konsortiedeltagere - så kan en enkelt jæger næppe overbyde
Nu var det ikke der min pointe gik.
Pointen gik på, at et andet "konsortium" bød højere end det konsortium der har jagten.
Eller, at enkelt personer overbød hinanden for at få fat i småjagterne.

Citat
Ak ja. I øvrigt har jeg aldrig betalt en krone for at drive jagt
det er nok mere end undtagelsen end reglen. Men tillykke med det. Jeg betaler i dyre og domme for min jagt - synes jeg selv.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-09-11 16:52

Noget andet - og som ikke har noget som helst med spørgsmålet at gøre...

Jagtsitet er "slået" tilbage til start.
Først smuttede Ballegaard - og Gudske Lov for det.
OG så blev Øjenvidnet, Sandhedsvidnet og Provsten så tøsefornærmet, at de ikke vil deltage i legen mere...

Der er noget underlig ved, at Provsten, Øje & Sandhedsvidnerne er blevet lige meget fornærmet.
Det kan man så spekulere lidt over....altså, hvis man gider.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 19-09-11 19:56

Tøsefornærmet og fremadrettet, har intet her at gøre i mit spørgsmål, om jeg må be´

Og nej det gider jeg forøvrigt helller ik´

Mvh
Multi-X
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 19-09-11 21:33

netop ! Jeg skriver jo også, at det intet har med dit spørgsmål at gøre.
Men, jeg skrev intet om "fremadrettet"

Mvh.
HH
Multi eks.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 19-09-11 22:16

- Og jeg spørger såmænd blot, Hvorfor de 3 vidner er blevet så tøsefornærmet....
Ku' de ik' tåle lidt modgang..? ....Vor Herre bevares da. Vidnerne plejer da ellers at slå gækken løs.

Mvh.
HH
Muuuuuuuhhhhllll ti eks..

Nå, man tror man vil te' køjs. Lang dau i morgen...sku' jæ hils å sie....

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 20-09-11 18:48

Hej Hedie Ho

Måske kan du lave en turnover / vendekåbe med Bent igen igen?.

Så kan der genopstå en ophøjet debat som fugl phønix, kryderet måske lidt med, alais Better Known, se det vil give meningsfyldte indlæg i jagtdebatten, lig dine kvalitetsindlæg, som du har leveret her til sidst i dette indlæg.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 20-09-11 20:15

Vrøvl med dig, BW.
Jeg er udmærket klar over, at du har beskyldt Better Known og undertegnede for at være en og samme person.
Jeg har sagt det før - og jeg siger det igen, jeg kender intet til Better Known. Om du så tror på det eller ej, det er jeg sådan set ligeglad med........Så skulle den ged være barberet.

Vendekåbe !! Må jeg være fri.

Jeg undrer mig bare over, at vi ikke hører mere fra vidnerne. Det gør du åbenbart ikke - og fint nok med det. Men nu er chancen for, at jagtsitet kan vende tilbage til det formål det er skabt til - nemlig at stille et spørgsmål og få et svar.
Og det er ik' så ringe endda - vel, BW.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 21-09-11 09:27

Hej betterwisser.

Fra : betterwisser
Dato : 20-09-11 18:48
--------------------------------------------------------------------------------
Hej Hedie Ho
Måske kan du lave en turnover / vendekåbe med Bent igen igen?.
Så kan der genopstå en ophøjet debat som fugl phønix, kryderet måske lidt med, alais Better Known, se det vil give meningsfyldte indlæg i jagtdebatten, lig dine kvalitetsindlæg, som du har leveret her til sidst i dette indlæg.
Mvh
BW

Bravo for dette indlæg - du ramte "vendekåben" aldeles perfekt !! Nu kan vi se på svarene, hvem der er "tøsefornærmet" !

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X'er

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-09-11 13:42

Hej "Provst", dejligt at høre fra dig igen. Jeg havde ellers på fornemmelsen, at du sad hjemme på dit store gods .... og surmulede over den lille irettesættelse...Men nej, du tog det sku' som en mand. Sådan skal det være, "Provst"

"Provst" Pas på med at tillægge BW større evner end han har.

Mvh.
HH.

Mul 10 eks.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-09-11 19:06

Hvilke evner er du anfægter, som jeg ikke besidder HH

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-09-11 20:10

Citat
Hvilke evner er du anfægter, som jeg ikke besidder HH
....høøøø, rolig BW, jeg tænkte faktisk ikke på noget specielt.

Du glemte at underskrive dig Muti-X

Mvh.
HH

Mul 10 eks

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 22-09-11 10:13

Hej Heidi-Ho

Hej "Provst", dejligt at høre fra dig igen. Jeg havde ellers på fornemmelsen, at du sad hjemme på dit store gods .... og surmulede over den lille irettesættelse...Men nej, du tog det sku' som en mand. Sådan skal det være, "Provst"

"Provst" Pas på med at tillægge BW større evner end han har.

-------------------------------------------

Ak ja, lille Heidi-Ho ! Nu er jeg ikke typen der sidder og surmuler over ingenting ! Men forventlige svar fra din side, når du bliver presset lidt - men det har vi jo kunnet konstatere før !
Nu er det således, at for at der er mening i en "irettesættelse" skal den komme fra en person der har den fornødne kompetance ! Gad vide, om "forfattere" har så specielle gener der gør dem bedre end andre mennesker ? Jeg tænker naturligvis på din gode ven Bent Ballegaard Knudsen !
Din bemærkning om betterwissers evner, er aldeles malplaceret - bliv dog voksen eller find andre "jagtmarker" - dette er simpelthen for lavt !

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X'er

NB Til orientering bor jeg ikke på et gods, men en properitærgård - så er min ged også barberet

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-09-11 11:04

Citat
bliv dog voksen eller find andre "jagtmarker" - dette er simpelthen for lavt !
Neiiiij jeg vil ikke ! jeg har det morsomt nok - og så længe det er morsomt, så længe bliver jeg. Forstod du det, Provst og proprietær ?

Citat
Gad vide, om "forfattere" har så specielle gener der gør dem bedre end andre mennesker ? Jeg tænker naturligvis på din gode ven Bent Ballegaard Knudsen !
Såvidt jeg kan se, henvender dit spørgsmål sig til Bent Ballegård. Jeg kan desværre ikke svare for ham. Men du kan sikkert rette henvendelse til Bent Ballegaard via hans hjemmeside, og få svar på alt det, du nu går og "ruger" over.
Du skal ikke endelig ikke oplyse ham dit CPR...Bare et godt råd.

Nå, jeg må videre i dagens tekst.
Jeg er jo ikke så velstillet som dig Provst - jeg har ikke råd til at ha' ansatte.....

Mvh.
HH.

Muuuhll 10 eks.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 22-09-11 13:02

Hej Heidi-Ho

Jeg er jo ikke så velstillet som dig Provst - jeg har ikke råd til at ha' ansatte.....

Nej lille Heidi og det får du såmænd heller ikke - det kræver en knaldhård disciplin og mange afsavn gennem en del år, med blod, sved og tårer samt format og det ejer du ganske enkelt ikke !!

Og hermed slutter jeg videre diskussion med Heidi-Ho !!!

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X'er med gode og loyale med-Multier

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-09-11 16:32

Citat
det kræver en knaldhård disciplin og mange afsavn gennem en del år, med blod, sved og tårer samt format
Ja, de satans polakker, de kræver sku' disciplin. De er vel også så frække, at forlange løn..?
- Og der har du for engang skyld ret, Provst ! Et sådan format ejer jeg ganske enkelt ikke.

Mvh.
HH
Måltid eks - man sulter.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-09-11 19:22

Citat
Ja, de satans polakker, de kræver sku' disciplin. De er vel også så frække, at forlange løn..?
- Og der har du for engang skyld ret, Provst ! Et sådan format ejer jeg ganske enkelt ikke.

Det her er format ad libitum, aldrig set mere veldokumenteret og underbygget på et totalt intetsigende åndssløvt plan, for at blive i, en lettere omskrevet form, af Tonganeserenes gode opfindelse, ganske MULTI EXSET.

Du må da kede dig helt ad hækkenfeldt til HH, køb dog noget mere jagt, eller skriv lidt mere suppe steg og is kreaktioner, vil jeg anbefale dig, du har afgjort stilen, Hermed vil jeg øjeblikkeligt undskylde overfor andre suppe steg og is skribenter, som spreder fryd, hygge og glæde omkring sig.

HH du har til imorgen, til at lukke mere ævle bævle ud, for så lukker vi denne tråd, som du har udfyldt efter dine bedste evner. med åndsfyldte venlige kommentarer og andet godt.

MVH
MULTI-X
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-09-11 20:30

Hej BW, så kom du atter på banen - det manglede da osse bare, det er jo din tråd.
Jeg splitter lige dit indlæg op, så er det lettere for mig at kommentere. Det har du vel ikke noget imod ?

Citat
Det her er format ad libitum, aldrig set mere veldokumenteret og underbygget på et totalt intetsigende åndssløvt plan, for at blive i, en lettere omskrevet form, af Tonganeserenes gode opfindelse, ganske MULTI EXSET.
Ja..Hahahahahaha, han er en spøjs fætter, ham Tonganeseren.

Citat
Du må da kede dig helt ad hækkenfeldt til HH, køb dog noget mere jagt,
Neiiij og atter naiiij, jeg keder mig ikke. Kender du ikke det gamle ord; "Det er kun dumme mennesker der keder sig"
Og med de ord in mente, kan jeg godt forstå du keder dig, BW.
Vedr. jagt......Jeg har masser af jagt.

Citat
eller skriv lidt mere suppe steg og is kreaktioner, vil jeg anbefale dig, du har afgjort stilen,
Tak BW. Det var sødt sagt.

Citat
Hermed vil jeg øjeblikkeligt undskylde overfor andre suppe steg og is skribenter, som spreder fryd, hygge og glæde omkring sig.
Nåååååårh, hvem kan det mon være. Jeg mener da ellers selv, at jeg er den bedste på det felt.

Citat
HH du har til imorgen, til at lukke mere ævle bævle ud, for så lukker vi denne tråd, som du har udfyldt efter dine bedste evner. med åndsfyldte venlige kommentarer og andet godt.
Jiiiipppiiiii, imorgen ska' jeg ha' point ! Forhøj lige pointsummen til 200 - dem har jeg sku' fortjent.
jæ vil ha' påintene...jæ veeeee.

Mvh.
HH.

Multe X bær

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-09-11 22:25

Min PC`er har været nede i lidt over en uge, og jjeg har ikke været i stand til at levere bidrag - ikke engang til min fætter.

Jeg husker de sidste 14 dage hen imod bukkepremieren, hvor en X-er blev desperat af ventetiden, og sandelig om ikke det samme sker nogle dage før den allerstørste dag i jagtsæsonen.

Men - kære MULTI X`ere, hold ud, nu ere vi meget, meget tæt på den vidunderlige oktober, hvor det grønne forbereder sig på at skifte kulør.

Hold derfor ud - og bid sammen - selv om dine enenste tilbageværende fortænder begge sidder i overmunden.

Mvh.

Tonganeseren

Accepteret svar
Fra : Heidi-Ho

Modtaget 500 point
Dato : 22-09-11 22:35

Hov for sa...søren da osse. Jeg glemte lige en vigtig detalje. Du skriver;
Citat
HH du har til imorgen, til at lukke mere ævle bævle ud, for så lukker vi denne tråd, som du har udfyldt efter dine bedste evner. med åndsfyldte venlige kommentarer og andet godt.
Du skriver; "så lukker vi.......etc.."
Hvem er vi ?
Nu er jeg da blevet noget så nysgerrig, og udbeder mig omgående svar på følgende;
1. Hvem er vi ?
2. Lider du af personlighedsspaltning ? Hvis du gør, hvad hedder så dit andet jeg ? Lad mig gætte...lad mig gætte...hmmmm....Napoleon ? Gud...eeeej, det er nok ikke Gud - snarere Jesus. Eller måske Einstein... Neeej nok ik' Einstein, så er det nok snarere Keinstein...? Nej, jeg giver fortabt. Vil du røbe hemmeligheden, Beoswisser ?
3. Har du og Pråsten - alias proprietæren, slået Jer sammen om "søndagspumperen" ?......Gruble gruble gruble...jeg sover nunte i nat af baresens spænding

Mvh.
HH
Multi sex

PS Husk nu, at det er mig som ska' ha påintene.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-09-11 07:13

Betterwisser.

Du har helt ret i dine skriverier om "fænomenet" HH - et sølle skvat som, når han er presset, bliver anstrengt morsom og ondskabsfuld - det er set før.
Provsten skrev noget om en vis lighed med forfatteren bb1 - ligeså dumstædig og uvidende, men dækker sig garanteret ind under bb1's "kunstneriske frihed"-begreb.

Betterwisser, du har sgu' min dybeste respekt - det samme har Provsten.

ØV4
MULTI-X

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-09-11 09:45

Jamen dog, ØV4. Velkommen tilbage fra skammekrogen.

Du skriver;
Citat
kunstneriske frihed"
Åh ja, den var god.
Den frihed har du benyttet utallige af gange i dine svar - sidst i dit svar vedr. CPR.....

Mvh.
HH

Mjul ti X

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 23-09-11 17:13

angående sprøjtning på sort jord er det foe ukrudt for at frøene der ligger i jordenikke skal gro op

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 23-09-11 18:36

Citat
1. Hvem er vi ?

Elementært min gode bede roe, os som skriver i denne tråd!, hvad ellers, og nogle som laver konstante meningsløse kolbøtter i samme.

HH du udviser en glimrende jordslået måde, at læse og forstå på, altså din egen selvopfattelse af det skrevne, af hvad der egentligt skrives, når du sætter tingene op på dine 2 linjers citat, med medfølgende platkomiske kommentarer.

Gå nu tilbage til stridens arnested, " jagttegn " med dit sælup, altså det med, " citat 2 linjer " med efterfølgende dissekering af hvad der skrives.

Hvem gav ØV de POING´s ?, er ØV´s indlæg ikke bare et logisk bidrag til spørgsmålet?

Så vil du på din højlitterære måde, revse nogen bør du rette din skævert imod ham, der smed dine POING´s ud til ØV. Jeg håver så han han ikke laver en No Return.

For at få et fedtet grin frem, på din ædle Sauer Kraut von HH sylte, det er vel oktober fest!, donere jeg hermed max POING til dig, så kan du måske overgå mit POING tal meget snart, til din store fryd og jeg vil gå nedbøjet rundt og have det rigtigt skidt, også til din store morro..

POING skulle med rette være tildelt Tonganeseren, men han har nok fornøden pondus til at forstå, den hjælp som en med MULTI - Xr, må give til en vendekåbe i svøb, en såkaldt POING Hunter skal støttes.

Ove 112 tak for svaret også til dig, det må kaldes forbygninende sprøjtning, det gælder forøvrigt ikke for økologiske samlejer, der må denne gerning ikke udføres, jeg beklager platheden, men den skulle sgu ud.

Mvh
BW
MULTI-X

Godkendelse af svar
Fra : betterwisser

Dato : 23-09-11 18:39

Tak for svaret Heidi-Ho.
Husk nu, det er ikke god skik at snuppe nabopostens dødskudte ænder.

MVH
BW
og det du ved godt

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-09-11 19:39

Som det høflige menneske jeg endnu engang er, vil jeg starte med at sige; Tak for poing (er det ikke sådan vi plejer at udtrykke det..?)

Når det så er sagt, vil jeg gerne indrømme, at jeg overhovedet ikke forventede et eneste point, men at pointene ville tilfalde din gode ven, Tonganeseren.
Endvidere gør jeg dig - og samtlige deltagere opmærksom på, at jeg deltager ikke på Kandu for at rage point sammen - jeg er her udelukkende for morskaben skyld. Altså, så længe det er sjovt - deltager jeg på min egen - nogen vil kalde det, provokerende måde.

Nu ynder du jo at kalde mig for en vendekåbe - og fred være med det, jeg har bare svært ved at få øje på det. Der er visse typer jeg undsiger (du er sjovt nok ikke en af dem) Du er såmænd meget morsom....eller kan til tider være det....når du ikke er plat

Vedr. plat, som også er at "underforstå/overfortolke" en ting. Læs ivørigt alle indlæg på jagtsitet, og du vil se, at platheder og andre overfortolkninger af det skrevne ord trives i bedste velgående. Kort sagt, jeg er ikke den eneste der "mestrer" plathederne. Jeg vil næsten gå såvidt at påstå, at her på Kandu, er plat en del af hverdagen. Men nu lever jeg endnu engang af at være plat - og elsker at være plat.

Grunden til jeg blev så pissesur på ØV nr 4, var - ikke han fik de stakkels point, men måden han opførte sig på - Vor Herre på lokum, siger jeg bare. Havde ØV nr. 4, været det mandfolk han bryster sig af at være, havde han lynhurtigt fabrikeret et indlæg, hvori han erkendte, at selvfølgelig smider man ikke rundt om sig med sit CPR. Men NEJ - end ikke den dag i dag erkender han det.
At Provsten så galper løs i sin uvidenhed for at komme ØV nr. 4 til hjælp, det fatter jeg simpelthen ikke - og dog. Men det må de 2 - eller skal vi sige 3, selv rode med. Den 3. er Sandhedsvidnet.

Nej jeg skal ikke til oktober fest - desværre. Jeg skal i stedet på jagt, det er forøvrigt også meget sjovere.
Men de gamle (forældrene) de drager afsted.

Vedr. dødskudte ænder....? Den forstår jeg ikke liiige. Er der noget underforstået i den melding. Er det min hund som evt. skulle ha' apporteres ænder fra naboposten..? Hånden på mit bankende hjerte, jeg er helt og aldeles blank. Kan du evt. smide et par ledetråde ud ?

Mvh.
HH.
Hulti -X

Jeg hader sauerkraut. Jeg har i tidernes morgen ædt så meget af det, at jeg er ved at brække mig -bare tanken om det.....Yrk