/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hurra for en betalingsring om København.
Fra : Eyvind
Vist : 1118 gange
200 point
Dato : 10-09-11 19:47

Jeg glæder mig til der kommer en betalingsring omkring Københavns centrum.
Så kan os der har råd til at betale, nemmere drøne derind uden, at blive generet af alle dem der nu må tage det offentlige.
Endelig har Villy og Helle fundet på noget som gør livet lidt lettere for os som har penge nok.

En taknelig omegns borger.
Eyvind

Så mangler der bare at blive gjort noget ved alle de cykler som fylder, og gør det svært at køre lidt frisk.

Nåe ja der skal også være et spørgsmål..................hvornår mon det bliver til noget.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-11 19:50

Citat
Jeg glæder mig til der kommer en betalingsring omkring Københavns centrum

Ja da - lad bare "øboerne" betale

Her "kræves" ikke noget (og jeg kører IKKE med bus)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-09-11 19:54

Jeg håber sandelig at også kommer til at gælde de andre store byer......................hvis man skulle finde på at køre dertil.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-09-11 20:18

Eyvind, vi har da ingen store byer i Danmark? London og Paris er storbyer, begge med over dobbelt så mange indbyggere som Danmark, til nød kan Berlin og Hamborg kaldes storbyer.

Men selv om vi kun har flækker og til nød forvoksede købstæder, har vi den noget af den dyreste offentlige transport i Europa.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-09-11 20:20

Hvorfor ikke tage skridtet fuldt ud, - betaling på samtlige motorveje - p-afgift på alle p-pladser

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 10-09-11 20:20

Fed humor, der sætter Helle ov Villy i relief.
De sørger for motion til os, der bor lige opad ringen. Må genanskaffe en longjohn og få sat tag på den, så jeg også kan bruge den i regnvejr.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-09-11 20:32

Ja ja så piber i - nu hvor der endelig er udsigt til lidt fordele, for os som har midlerne.

Her hvor jeg bor har vi egen privat vej, som ganske vist er hullet fordi vi ikke vil bruge penge på den slags - men det gør ikke så meget, for vi mærker det ikke med de store brede hjul.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-09-11 20:35

Spørgsmålet kommer til at stå åbent et stykke tid, da lægger min computer ned et par uger.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 10-09-11 21:11

Jeg hørte, at Per Clausen fra Enhedslisten har udtalt, at det er de rige fra nordsjælland, der skal betale. Sandheden er jo, at dem der har de højeste indkomster, de får afgiften betalt af deres firma, så det rammer slet ikke dem.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-09-11 21:14

Jeg melder mig frivilligt (mod et symbolsk beløb selvfølgelig) til at stå ved ringen og samle børn op, der skal følges til og fra børnehave

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 10-09-11 21:17

Citat
Jeg melder mig frivilligt (mod et symbolsk beløb selvfølgelig) til at stå ved ringen og samle børn op, der skal følges til og fra børnehave

Du får travlt, og så ender du bare med at blive et af de rige svin - FØJ da!!!

Kommentar
Fra : vith

Dato : 10-09-11 21:25

Næh, jeg tror ikke Nordsted1 bliver rig. Jeg tror snarere at kommunen sætter kontanthjælpsmodtagerne til at hente og bringe børnene - for de skal jo lave noget for kontanthjælpen

Beklager, Nordsted1 - din ide var ellers god

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-11 21:34

Citat
Jeg tror snarere at kommunen sætter kontanthjælpsmodtagerne til at hente og bringe børnene

Slet ikke.....

Det er dem der skal bygge "ringen"

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-09-11 21:42

Citat
Jeg glæder mig til der kommer en betalingsring omkring Københavns centrum.

Godt: man ikke skal over på den DON - Ø

Men bevares

Men sffaldet kommer sikkert til FASTLANDET__før eller siden - alligevel.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-09-11 21:42

Citat
Næh, jeg tror ikke Nordsted1 bliver rig. Jeg tror snarere at kommunen sætter kontanthjælpsmodtagerne til at hente og bringe børnene - for de skal jo lave noget for kontanthjælpen

Tis oss.

På den anden side, så tror jeg ikke kontanthjælpsmodtagerne kommer i betragtning, de skal da være aktivt jobsøgende.. eller spille spil på Facebook e.lin på div. kurser

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 10-09-11 21:47

Citat
På den anden side, så tror jeg ikke kontanthjælpsmodtagerne kommer i betragtning, de skal da være aktivt jobsøgende.. eller spille spil på Facebook e.lin på div. kurser

De har travlt med at besvare spørgsmålet: "Hvis du var et dyr, hvilket dyr ville du så være?"

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-09-11 22:13

Citat
De har travlt med at besvare spørgsmålet: "Hvis du var et dyr, hvilket dyr ville du så være?"

SORRY__ MEN den var sg_ en af de bedre = siden sidst

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 11-09-11 06:51

lav dog en ring udenom København, hvor man kun kan køre ind til København og så blive der.
Så får vi da ikke spredt dem ud over hele landet.

det er jo et forslag som Helle slet ikke har gennemtænkt. Hun er ude i torvene og forsøger at komme med alle muligheder for at få penge i kassen. Stigende skatter, afgifter på mad, el, vand og varme m.m.
Hvad med de mange TAXA er som skal forbi ringen. De skal også betale, da de ikke bliver fritiget. De kører med skolebørn, sygetransport og det kommer til at koste kommunerne og taksterne for at køre TAXA kommer til at stige.
Nej for en syg tanke.
Hun kan blive statsminister i 12 minutter og ikke et sekund længere.

Med venig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-09-11 11:59

Jeg har kigget på disse to gule småfyre.
http://www.billedeupload.dk/photo/2011-09/5a75395f/IMG_0215 (1077 x 807).jpg.html
Ganske vist fablede grækeren her nede på Samos, noget om certifikater. Men jeg har både kørekort til automobil og motorcykel, så det bliver nok ikke noget problem hjemme i Danmark.
Jeg vil bruge den til at lande inde i Københavnerhavnen (Indenfor ringen .................gratis )
Så bliver det også nemmere når konen eller jeg skal i Fields eller Magasin eller besøge Hendes Majestæt Dronning Margrethe. - hvis vi får tid.

Hilsen outsideren.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-09-11 12:15

God idé, Eyvind, så sparer du også den dyre benzin (inkl. afgifter) til bilen, flybenzin er ikke afgiftsbelagt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-09-11 14:27

I hvor jeg altså glæder mig til den betalingsring.
Jeg har spurgt vores egen lille borgmester, om ikke det var noget her i vores lille kommune.
Han siger at det bliver dyrt, for vi skal jo også have købt de der dækflænsere på alle indfaldsvejene til alle dem der ikke har råd til at betale.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 13-09-11 16:12

Har man bil, så har man penge nok og må betale for sit svineri og sit doven/egoskab.
Biler sviner os andre til og er skyld i tusinder af ulykker hvert år.
SÅ billister skal bare hoste op, eller tage det offentlige med os andre dødelige.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-09-11 16:29

Ja det er helt rigtigt kartoffel88.
For os der har penge nok, betyder det ikke noget med betalingsring og andre tiltag.................vi kører da bare videre.
Alle der ikke har råd til at betale bompenge, forureningsgebyr, andre miljøafgifter - må bare tage det offentlige transportsystem.
Men der skal da også være fordele for os med penge nok.

Ps. Måske du skulle lære at læse mellem linierne kartoffel88.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-09-11 16:46

Citat
Har man bil, så har man penge nok

Helt rigtig! Ellers låner vi et par millioner i villaen.(Ta`den fattigrøve).

Jeg skal først lige se,om afkastet på mine bankkonti er stor nok til denne: (aktierne er jo ikke gode for øjeblikket).Og vi skal jo ha`skittet finansieret.Jeg vælger dog nok at skrive en check.Kan bedst li`kontant betaling.Så ved man det er ens egen.

Opel Insignia.Motor 2,8L. 325 HK. Topfart (neddroslet) 250 km/t.
Og så koster den under 700.000 kr. Det er jo ingen penge,bare man er velbeslået.

M.

Accepteret svar
Fra : kartoffel88

Modtaget 200 point
Dato : 13-09-11 16:49

Nej jeg ved godt at du er ironisk i dit hovedindlæg
Jeg er bare ikke enig. Der er alt for mange biler i københavn. Man holder jo konstant i kø. Al den os der kommer fra dem, sviner jo helt vildt. Jeg har bil nu, men det er en jeg er nødt til at lease til mit arbejde. Jeg betaler glædeligt til betalingsringen. Dog syntes jeg at busser og tog, bør være billigere.

Der er også alt for mange der sagtens kunne tage det offfentlige lige til indgangen af deres arbejdsplads, der alligevel vælger at køre i bil. Jeg kan forstå hvis man har 3 børn og skal køre meget langt.

Hmmm.. jeg ved det sku ikke helt. Jeg hader bare biler Det må være fordi jeg altid har boet i København. De larmer og stinker.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-09-11 17:05

Det var da godt kartoffel88

Tilbage til virkeligheden:

Men det jeg syntes er mest forfærdeligt, er at to partiter som skulle være værn for de små her i samfundet................................netop har en ide som favoriserer de store med mange midler.

Altså efter slogandet - har du penge nok så kan du gøre hvad du vil.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-09-11 17:06

Det eneste tidspunkt vi holder i kø her i "Danmark", er når en eller anden udenlandsk chauffør er kørt ind i en "kjøvenhavner" på den jyske motorvej.....

Det er dæleme irriterende - kan de da ikke blive hjemme (kjøvenhavnerne altså)

Man burde forbyde dem overhovedet at holde bil - de har aldrig lært at køre mere end 50/kmt og det skal jo gå galt når de kommer til "hovedlandet"

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-09-11 17:18

Citat
lav dog en ring udenom København, hvor man kun kan køre ind til København og så blive der.
Så får vi da ikke spredt dem ud over hele landet.

Det er synd for alle jyderne, de bor nemlig i København. Bare se trafikken fra København og til Jylland i ferierne.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-09-11 17:29

Hvis jeg skal prøve at tage spm seriøst, så ville jeg foretrække, at man fik udbygget den kollektive transport, og sat priserne kraftigt ned, FØR man begynder at skulle betale ved ringen.

Men, der er ikke penge (uden yderligere gældsætning, hvad vi bestemt ikke har brug for nu, Løkkes 85 mia er rigeligt), og det ville tage endnu flere år før end man kunne gøre noget ved støj- og møgproblemerne i Kbh, så den model holder desværre ikke.

Noget andet er, at benzin er steget meget langsommere end prisen på kollektiv transport. Da man indførte HT-systemet i 1974 (såvidt jeg husker) kostede et månedskort til alle zoner 150 kr (og det kan jeg huske, for jeg havde et), nu koster det samme kort 1180, altså lige under 8 gange så meget.

Benzinen kostede lidt over 2 kr, mod nu ca 12, altså ca, 6 gange så meget.

Bilerne er relativt blevet MEGET billigere, årets bil i 1974, en fiat 126, 23 HK, topfart 105 km/t, kostede 20000 kr, i dag kan vi få masser af biler af langt bedre standard for under 100000 kr.

Så der er vel ikke noget at sige til, at der er blevet mange flere biler på vejene, og færre i den kollektive, der også er så dårlig mange steder, at man ikke kan klare sig uden bil, hvis man også skal passe et arbejde.

VKO havde jo også planer om road-pricing, altså alle skulle betale for at køre på alle veje, men det har de opgivet igen, det virkede nu heller ikke som noget de rigtig brændte for

Mange vil utvivlsomt opdage, at de godt kan bruge den kollektive, og ovenikøbet spare penge (hvis de kan undvære en bil, det er nok mest realistsisk for dem der har to biler), men så skal den kollektive godt nok udbygges hurtigere end vi har set i min levetid, og køreplanerne skal holde.

I det fjerne hører jeg et ekko af DSB's generaldirektår i 70'erne, Poul Hjelts slogan, "tog til tiden", desværre er tiden endnu ikke kommet,

Summa summarum, ringen vil sikkert være en gevinst for mange af dem der bor indenfor ringen, og en plage for mange der skal pendle ind til byen, især på tværs af den kollektive transport.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 13-09-11 17:53

Har lige hørt, at fordi der i år vil være så fantastisk stor valgdeltagelse, vil man være nødt til at dele folk op. Dem der stemmer rødt skal derfor vente til fredag med at stemme. Spred endelig budskabet

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 13-09-11 18:00

Det er sgu da helt ok med den betalingsring. Så må man stille bilen og tage det offentlige...Whats the PROBLEM?

Kommentar
Fra : vith

Dato : 13-09-11 18:06

Der er vel også den mulighed at have en gammel, billig, forurenende bil stående indenfor ringen og så kun bruge sin "rigtige" bil hen til grænsen. Det er nok billigere, end at betale for at komme ind og ud hver dag.

Og så lidt mere seriøst:

Kunne man overveje at flytte nogle af arbejdspladserne ud af København?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-09-11 18:11

Citat
Whats the PROBLEM?

At der ikke er PLADS til alle de biler.....

Om de kører eller holder stille er jo et fedt - de fylder det samme

Og så vil man sende 1000 busser mere på gaden - godaw do

NEDLÆG den kollektive trafik og GIV hver dansker en cykel - det er MEGET billigere og samtidig bliver vi det sundeste folk i verden og kan nedlægge et par sygehuse

Tilbage er så kun erhvervstrafikken.....

PS...

Ideen er til FRI afbenyttelse af både rød og blå

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-09-11 18:17

Citat
at flytte nogle af arbejdspladserne ud af København?

Der er da ingen ARBEJDSpladser i København...

Der er nok nogle pladser - men ARBEJDE begrænses til kantiner og kontorstole

Hvis du spørger en københavner hvad "hård hud i håndfladerne" betyder, tror han det er et HA-udtryk

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-09-11 19:35

Måske er der noget,jeg har overset/hørt........ jeg har ikke opfattet,hvor bilerne skal parkeres,mens ejerne opholder sig indenfor betalingsringen.

Jeg synes da det er en væsentlig detalje,der burde oplyses om.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-09-11 19:43

Må jeg foreslå,Kalvebod Fælled.Eller hvad med at jævne Christianshavns volde.

Nååe nej,det er jo indenfor "ringen".

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-09-11 19:54

Mosebaek, alle borgmestrene i kommuner, der grænser op til ringen, har for længst været oppe på dupperne, de vil have at staten skal betale for de nye parkeringspladser, de skla oprette, hvis kommunernes egne borgere fortsat skal kunne stille bilen og tage bus/s-tog ind.

Men det egentlige ramaskrig kommer nok først, når S-SF, måtte foreslå ringen i praksis, indtil valget holder de (røde af dem) sig i ro

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 13-09-11 20:03

Citat
Måske er der noget,jeg har overset/hørt........ jeg har ikke opfattet,hvor bilerne skal parkeres,mens ejerne opholder sig indenfor betalingsringen.

jeg har en indkørsel lige uden for Kbh, hvor der kan holde 2 biler. Jeg udlejer pladserne billigt - KUN 25 kr i timen!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-09-11 21:40

pifo, jeg tror du skal med omkring 20 kr/t. i bymidten koster det 29 kr/t-

Egentlig glæder jeg mig til ringen, min kondi bliver meget bedre når jeg begynder at cykle til byen, der bliver jo til lige at betale de to fadøl, jeg lovligt kan cykle med

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 13-09-11 21:44

Citat
Egentlig glæder jeg mig til ringen, min kondi bliver meget bedre når jeg begynder at cykle til byen, der bliver jo til lige at betale de to fadøl, jeg lovligt kan cykle med

Vagnr, du kunne jo overveje at investere i en tandem? Så kan du have en passager med dig og på denne måde både få bedre kondition og så tjene lidt ekstra? Bare 12 minutter om dagen - så ved du hvad du skal bruge tiden på - til gavn for samfundet!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-09-11 21:49

God idé. men din timeløn på udlejning bliver vist højere end min!

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 13-09-11 21:55

Citat
God idé. men din timeløn på udlejning bliver vist højere end min!

Du tager da bare 20 kr for 12 minutter - dvs 100kr i timen.
Til gengæld skal du så sikkert betale topskat, så du får ikke mere end 40 kr ud af det.
Hvis man så tager i betragtning, at du ikke skal betale til Fitness.dk, så er gevinsten alligevel større. Og du sparer psykologen, for du kan bare fortælle om dine problemer til alle dine passagerer. Jo jo, det skal nok blive et fint lille Danmark igen. Vi får atter plakater med politibetjente, der følger andefamilien over gaden - Smilets land! Vi er så venlige, flinke og imødekommende. Og så har vi humor! Synes vi da selv

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-09-11 22:07

Ja, der er vist mange der længes tilbage til vadmelsDanmark.

Jeg tror nu mere på at vi blev rige, da vi fandt på at bygge vindmøller, når det stormede. Efter vi begyndte at tænke på læhegn og grænsebomme er det kun gået ned ad bakke, men vi må se hvad torsdagen og fremtiden bringer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-09-11 22:39

Lige en strøtanke, kan vi ikke lave visitationer, for våben mm. ved de betalingsanlæg, så kan betjentene bruge tiden til noget vigtigere

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-09-11 14:27

Citat
så kan betjentene bruge tiden til noget vigtigere

De har da vist rigeligt at gøre med, at passe på min bil med de brede dæk, så de offentlige transportbrugere ikke ridser guldmetallakken i ren misundelighed.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 15-09-11 16:23

Tak for din forståelse af min ironi kartoffel88.