/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Drivermax - opdatering "failed"
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 625 gange
100 point
Dato : 10-09-11 17:40

Jeg har installeret og købt den fulde version af Drivermax. Den kommer med forskellige drivere, der skal opdateres. Der er forskellige Intel-drivere og til USB-lagerenhed. Med hver gang jeg installerer kommer der en "failed"-meddelelse. Hvorfor det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-11 18:36

Citat
Hvorfor det?

Det KUNNE jo være fordi den driver du har er bedre

Lad være med at opdatere noget der virker - og SLET IKKE med den slags programmer....

Beklager - du har "spildt" pengene....

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-09-11 18:56

Citat
Beklager - du har "spildt" pengene....

Giver dig ret = hvorfor udskifte noget der VIRKER,
med noget mere tvivlsomt
Og har du endelig problemer med en driver, så brug MS eget = søg efter ny driver

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-09-11 19:08

Generelt har i begge ret mht hvorfor udskifte noget der virker. Og så alligevel kan der være grund til det. Fx drivere ti printere er altid (efter min mening) gode at opdatere for der kommer tit noget gode tiltag som fx at spare på blæk, måske hastigheden af udskrift osv.
Mener også at penge til Drivermax er spildte, for det er bare at søge efter en ny driver på producentens hjemmeside, så findes den sikkert der hvis den er lavet.
Men er det ved alle drivere den failer.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 10-09-11 19:45

USB og Intel processordrivere bliver så at sige aldrig opdateret, kun når der kommer helt nye versioner af hardware og standarder, i øjeblikket er USB 3.0 langsomt på vej.......men så skal hardwaren også udskiftes.
Desuden er USB standarddriver i Windows/Linux og kan IKKE hentes nogen andre steder, det er et ældre men ufravigeligt krav fra Intel der sidder på rettighederne.

En enkelt gang for mange år siden så jeg at Windows Update havde en ny AMD driver til min maskine, jeg spurgte så AMD hvad det var for noget.........og fik det svar at de ikke anede hvad Microsoft havde gang i
Intel laver også netkort, men disse bliver også meget sjældent opdateret.

Selve bundkortets hardware høre under bios som man skal holde sig fra at opdatere hvis man ikke har prøvet det før, ellers har man en computer der er lige til lossepladsen.
Dog kan der være indbygget lyd-og grafikkort som man kan kigge efter en gang om året, det andet giver bare stress.

Sidst men ikke mindst, hvis Du har en mærkevarecomputer, dvs en bærbar eller købt færdiglavet er der kun et sted at kigge efter drivere, og det er på producentens hjemmeside, f.eks. Acer hvor Du så blot indtaster computerens typenummer.
Grunden til det er at der sommetider er brugt hardware som ikke er standardvare hos de forskellige leverandører, og at man derfor ikke kan bruge deres standarddrivere.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-09-11 10:00

Godt skrevet LuffeA. Akkurat det jeg mener.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 11-09-11 10:35

I ganske ret, alle sammen
DriverMax har kun givet mig problemer siden det blev installeret. Til sidst kom windows også med en fejl - manglede en BRAIN driver. Derfor har jeg formateret computeren og holder mig til det kendte
Heldigvis havde jeg "kun" købt en måned DriverMax for lige at prøve det

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-09-11 13:29

God beslutning selv om det er et møg arbejde, men nu kommer du ud med en clean pc som spinder som fra første færd af.

Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 29-11-11 19:25

Tak for svaret LuffeA.