/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
De blå er da egoister?
Fra : kartoffel88
Vist : 737 gange
152 point
Dato : 10-09-11 13:52

Jeg sad sammen med en del venner i går, og vi kom selvfølgelig ind på politik fordi der snart er valg. Jeg sagde ikke så meget men sad blot og lyttede lidt til begge parter (røde og blå) for at lære noget.

Jeg konstaterede hurtigt at der på intet tidspunkt kom noget positivt eller medmenneskeligt fra de blå. Det hele handlede om dem selv og om at de knoklede og ville have mere. Fair nok at man skal have noget mere for at yde en indsats, men hvor meget skal man dog have og skal det absolut være på bekostning af andre?
Hvad med at man i det mindste har den holdning, at man vil have en helvedes masse ud af sit knokleri, men ingen andre skal gå sultne i seng?
>Jeg knokler, altså skal jeg have et større TV end dig<

Er der overhovedet en snert af noget medmenneskeligt i folk der sætter sit kryds til højre for midten?
Eller er der noget jeg har overset?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-09-11 14:05

Skulle det være bedre med Helles og mandens gæk med skattevæsenet ?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-09-11 14:17

Hvorfår skal jeg knokle mere for at"du" kan få mere

Et samfund hvor alle har lige meget hvorfår så arbejde?

Et hvis alle dem der er havde SNYDT sig til offentlig ydelser blev frataget deres ydelser viller der være penge nok til hospitalerne skolerne mm og dem som virkelig har brug for det

To hvorfor skal vi hjælpe alle andre når der jo er så mange som har brug for det her hjemme i følge rød block
Bruge flere penge på det offentlige De private skal betale for dette sende flere penge ud i verden de private skal betale for dette osv. Den private sektor tjener flere penge ja men den offentlige sektor har længere opsigelse, løn længere. Under under sygdom mm.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 10-09-11 14:31

Men hvad skal du bruge alt det lort til? Hvad er det du gerne vil have? Vil du bade i en pool fuld af nøgne prostituerede? Vil du sniffe kokain af en luders røvballe?

Der er nogen der rent faktisk ikke kan magte et helt almindeligt arbejde. Skal han så bare sidde på gaden og tigge?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-09-11 15:08

Karoffel tag og bliv voksen lær at læse først

Med dig ved roert ender det sku som Grækenland

Dem der snyder skal fratages deres deres offentlige ydelse

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 10-09-11 15:12

Citat
Et hvis alle dem der er havde SNYDT sig til offentlig ydelser blev frataget deres ydelser viller der være penge nok til hospitalerne skolerne mm og dem som virkelig har brug for det

HVIS OG HVIS.......Alle kommunernes hjemmesider har plads til,at melde nabo,venner,familier,og så forstår myndighederne ikke folk slår hianden ihjel,lad kommunen om,at finde dem som snyder,det er da ikke værdigt med et angiversamfund

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 10-09-11 15:16

Det er også en typisk blå holdning, at sige at de fleste snyder sig til forsørgelse. Hvorfor ikke tage udgangspunkt i at folk er gode medborgere? Hvofor starte ud med at være negativ?
Vi lever sammen med hinanden i et dejligt lille samfund. Vi er alle søde og dejlige.
Den der med at alle tror at alle kun er ude på at røvrende hinanden, den er sku lidt sørgelig.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 10-09-11 15:33

Citat
Det er også en typisk blå holdning, at sige at de fleste snyder sig til forsørgelse

Det er da lidt af et postulat! Du er tydeligvis tilhænger af rød blok, og så ser du det ud fra det synspunkt. Du virker i hvert fald meget negativ overfor de borgerlige vælgere, som trods alt er dem, der knokler allermest.

Jeg synes ikke at de blå, som du kalder det, er specielt egoistiske. Jeg kender da mange, der stemmer borgerligt, som bestemt ikke er egoistiske og som gerne betaler til velfærdssamfundet. Sagen er bare den, at vi allerede har et enormt skattetryk i Danmark, og vi får ikke nok ud af det.

Jeg undrer mig i disse dage og S og SF. Hvad blev der af deres løfter om bevarelse af efterlønnen? Dybest set passer det dem nok meget godt, hvis efterlønne afskaffes, så får de penge til at gennemføre noget af den politik, de ikke ellers kunne finansiere.
Men hvis man gerne vil bevare efterlønnen, hvem skal man så stemme på?

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 10-09-11 16:11

syntes også den blå side + ( Socialdemokraterne ) er blevet for egoistiske.

de svækker det offentlige sundhedsvæsen, så de private sygehuse kan score kassen.

de vil fjerne efterlønnen så nedslidte folk ikke kan trække sig tilbage fra arbejdsmarkedet.
og de penge som spares på det skal bruges på at give skattelettelser til dem der tjener millioner.

+ de vil fjerne SUen fra de hjemmeboende studerende, hvilket er meget dumt da jeg personligt mener det vil være gavnligt at så mange så muligt bliver uddannet.

også til sidst og ikke mindst fører de diskreminations politiken, som 24års-reglen , pointsystemet, tilknytnings krav, udvisningslov, "starthjælp" osv osv.

egoisme vanvidet er blevet så stort at Danmark nu er krig med Irak, Afghanistan & Libyen. for at kunne suge deres oliereserver. nordsø olien er åbenbart ikke nok til Mærsk og company åbenbart hmm som de vist heller ikke betaler særlig meget skat af.............

Ja vi trænger til en ny regering en RØD regering helst uden Socialdemokratiet da det er en kopi af Venstre.

Velfærd til alle !

hilsen cimbombom.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 152 point
Dato : 10-09-11 16:25

Der er folk der snyder deres forsikringsselskab, så lad os lukke alle forsikringsselskaber, jeg ser dagligtfolk køre over for rødt, lad os fjerne lyskurvene, nogle bliver ikke behandlet godt nok på hospitalerne.................????

Der er nok ikke nogen (undtagen snyderne) der går ind for at folk snyder, man kan så være tilhænger af forskellige modeller for at stoppe snyderiet, men man kan da ikke lukke alt der ikke fungerer 100%, så var verden lukket for længst.

Er det dem der stemmer på blå blok der arbejder mest, tjah, tjah, bum, bum er vist det radikale svar!

Er det blå eller rød blok der snyder mest i skat? Mit gæt er, at dem der snyder mest i skat er selvstændige næringsdrivende af alle slags, hver gangs skat laver en razzia afslører de illegale arbejdere, fup med lønninger (og med dagpende mv.). Det er såmænd ikke fordi jeg ikke tror masser af alm. lønmodtagere gerne ville snyde, det er bare rigtig svært når alle tal indberettes automatisk til skat, selv afstanden mellem hjem og arbejde har skat styr på.

Så er der selvfølgelig sort arbejde, som virker som en populær fritidsbeskæftigelse for en del håndværkere, men jeg tror der snydes for flere penge i erhvervslivet end ved sort arbejde, hvor mange multinationale selskaber er det lige der ikke betaler skat?

Der er egentlig ikke noget mærkeligt i, at de fleste stemmer ud fra deres opfattelse af hvad der tjener dem selv bedst, husker en kvinde der ved valget i 2007 blev spurgt hvad hun ville stemme "Jeg plejer at stemme på Socialdemokratiet, men nu har vi købt hus, så nu stemmer jeg på Venstre."

Som HK skrev i en åndssvag (syntes jeg) kampagne for nogle år siden "vær solidarisk med dig selv!"

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 10-09-11 16:47

rotw:

Ja jeg ved godt jeg lyder lidt negativ selv. Men i overskriften på tråden er der et ?. Det er også fordi jeg prøver at finde en grund til at man kunne sætte sit kryds på blå blok.

Men jeg kan ikke finde EN ENESTE grund, udover dem af egoistisk natur.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 10-09-11 16:56

rotw skrev: "Et samfund hvor alle har lige meget hvorfår så arbejde?"

Man kan ikke stoppe en ideolog eller blot en person der brænder for noget. Der er også andre der bare Må ud med deres ideer osv.
Jeg tvivler på at alle de store malere, tænkere, forskere, jurister osv ville stoppe med at arbejde, blot fordi man kan nøjes med at feje gaden for samme løn.

Der er jo også prestige i at støtte op om samfundet med en god uddannelse og sprede den viden man har.
En bog er jo et glimrende eksempel på en person der nedfælder sin livsviden, så vi andre kan læse det på 1 dag. Den bog ville han da skrive uanset om han fik noget for det eller ej.
Man kan da også vende det om og sige at hvis han blot fik borgerløn som alle andre, så var det jo netop ikke noget problem at udgive en bog. Der er ingen stress over om det giver underskud og forlaget behøver ikke være bange osv.

Hmmmmm. Nu lyder jeg næsten som en kommunist Nå men tankerne flyver som sagt rundt i mit hoved, jeg har aldrig rigtig interesseret mig for politik før i mit liv. Men nu syntes jeg lige pludseligt at det er vigtig og spændende.
Derfor dette spørgsmål, som godt kan virke lidt ledende. Men det er kun for at få de blå på banen, så jeg kan få EN eneste grund til at sætte mit kryds der.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-09-11 17:17

Nu er jeg ikke blå, men jeg tvivler på, at folk vil arbejde ligeså meget hvis ikke de får en belønning for det, og penge er sådan en praktisk belønning.

I de sovjetiske kholkhoser, hed de vist, kollektive landbrug, var produktiviteten meget lille. Da man så tillod arbejderne at dyrke deres egen lille jordlod selv, have en gris og et par høns kunne man hurtigt se, at de fik ca tre gange så stort udbytte, som på fællesbruger.

Men heldigvis kan man sagtens være rød uden at være kommunist.

Det jeg syntes mange glemmer, er at skat ikke er spildte penge, den sørger for alle de fælles goder de fleste af os tager for givet, fra gratis hospitaler over vuggestuer, skoler, uddannelse, SU, veje osv.

Jeg har venner i USA og Frankrig, og når vi sidder og sammenligner vores løn, efter skat, nødvendige forsikringer, opsparing til børnenes uddannelse osv, ser resultatet temmelig ens ud.

Fx koster en sygeforsikring i USA så meget, at den normalt er en del af lønnen (dækker så hele familien), men kun hvis man har et fast funktionærjob el. lign, er man servitrice på timeløn (meget almindeligt) har man ingen sygeforsikring, det gælder mere end hver syvende amerikaner.

Jeg er ikke i tvivl om, at de rige i USA har det (økonomisk) bedre end i Dk, men jeg ville godt nok nødig være fattig, eller bare blive fyret, for vips, så forsvinder sygesikringen!

Obamas sundhedsreform har så rettet en del på problemet, men en ny præsident kan sagtens fjerne den igen.

Den tryghed vi trods alt har i Dk betyder givervis meget for at vi har tillid til hinanden og føler os ret trygge, selv når det går skidt for os.

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 10-09-11 17:24

Jeg kan så se et par grunde til at rød blok ikke skal have mit kryds:

Jeg har svært ved at acceptere en udenrigsminister, der er så umulig til sprog, er så åndsvag at han lyver så direkte at det skal blive knaldet, at han er så uvidende at han ikke aner hvor Fort Bragg er. (Villy).

Jeg har det meget svært ved at skulle acceptere en gammelkommunist, der har klappet skuldre og kindkysset med blandt andet Honnecker. Og derforuden rendt ret meget rundt i Moskva under den kolde krig (Ole).

Jeg har det helt galt med en åbenlys kystbane-socialist, der ævler om at de stærkest skal løfte, samtidig med hun selv trækker den ret kraftigt til kanten - måske endda over. Det finder vi så nok aldrig ud af pga skat's slendrian. (Helle)

At finde lignende kvalmerier med mere eller mindre stygt indhold, for både midten og blå stue er intet problem.

Alle klartsynede og fornuftige danskere burde have et væsentligt problem, med hvor krydset skal sættes, idet vores politikere nok aldrig har været ringere. Min stemme bliver formentlig til højre for midten, simpelthen fordi det røde alternativ er om muligt mere sølle end det blå.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 10-09-11 17:38

Ja penge er jo blot et bevis på at man har gjort et stykke arbejde. Jeg synes da også at det er dejligt når jeg får et stykke arbejde hvor jeg får mange penge for det. Det giver en vis frihed og man kan få købt lidt nyt tøj og det kamera man lige stod og manglede.
Jeg er dog lidt fascineret af begrebet "Urkommunisme", hvor man lever i et lille samfund hvor alle deles om at køre landsbyen, så alle har det godt. Det ville da være mærkeligt hvis nogle af folkene i landsbyen skulle have en større hytte end de andre. Hvorfor i alverden skulle de dog have det?

Men ja den tid er forbi. Nu er det jo en kæmpe verden vi lever i og kommunisme er måske blot en ideologi som man kun kan forestille sig. Tja, der har jo aldrig eksisteret et kommunistisk land som sådan, kun socialistiske lande. Så det er svært at sige hvordan det ville være, hvis det var gennemført og optimalt.

Jeg nyder at betale skat. Om jeg tjener 60.000 om måneden eller 90.000 om måneden, kan sku være lidt lige meget. De ekstra 30.000 må godt gå til fællesskabet.
Ja jeg er ung og lyder sikkert naiv endnu osv. Men jeg har arbejde og jeg tjener en del mere end de fleste almindelige arbejdere.
Så jeg er ikke rød fordi jeg har ondt i røven over at nogle har mere end mig. Jeg er rød fordi jeg har ondt i røven over at nogle bliver smidt på gaden med børn og andre må rode i skraldespandende for at få noget at spise.
Det er et uværdigt liv. Det skulle simpelthen ikke være muligt at smide en familie på gaden. Hvad fanden er det der sker.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 10-09-11 17:47

Hej snedig. Interessant indlæg. Ja som du siger, så kan man finde snavs over hele fløjen fra rød til blå stue.
Men har vi ikke alle lidt snavs i vores liv?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-09-11 17:54

Ja, hvis engle findes nogen steder, så er det et sted hvor der ikke er demokrati, de har en ejerleder, der ikke er på valg

Men jeg syntes nok det er værre at svindle med sine bilag, indlogere sig på hotel under falsk navn, leje givetvis lumre betalingsfilm på hotellet, og sende regningen til statskassen eller amtet, end ikke at opdage, at skattevæsenet har lavet en fejl i de utrolig indviklede ting de sender ud til os.

For nogle år siden havde jeg et problem med skat, kunne ikke forstå hvordan de havde regnet min restskat ud, ringede til dem og forklarede problemet, den korte version af deres svar var, de heller ikke forstod beregningen, de puttede tallene ind i "pølsemaskinen" og når tallene kom ud igen, måtte de være rigtige!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-09-11 17:59

Jeg prøver med grønt i år. Sikkert en tabt stemme, for demokratiet er ikke så demokratisk i DK.

--Jeg har endnu ikke fundet en af de der tests, som medierne elsker at præsentere os for: "Find DIN kandidat", eller "Hvem er DU mest enig med", der ikke er fup og fidus. Det er aldrig MIN kandidat, jeg er mest enig med...

For han er slet ikke med på listen. De tests er kun omkring medlemmer af diverse partier. Opstillede kandidater udenfor partierne er ikke medtaget.

Det kan så MÅSKE være af tekniske grunde eller hvad ved jeg.....
Men så burde de oplyse om det, på første side af testen.

Nå, men jeg skal nok få sat mit kryds rigtigt.
Det er bare så ærgerligt, at der er mange, der ikke ved, at der osse er løsgængere, man kan stemme på.

Hvis du er i tvivl om hvem du skal stemme på, så find stemmesedlen for din valgkreds og kik på kandidatlisten. F.eks. her: http://valget.tv2.dk/stemmeseddel/
Når man klikker på en kandidat får man lidt mere at vide om hvad vedkommende står for.

Men drop testen. Når der mangler én kandidat kan der osse mangle flere...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-11 18:44

Citat
Er der overhovedet en snert af noget medmenneskeligt i folk der sætter sit kryds til højre for midten?
Eller er der noget jeg har overset?

Der er i hvert fald en hel del du har OVERHØRT

Det kan være svært at "lytte" til noget man ikke bryder sig om

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 10-09-11 18:54

refi:

Det er ikke en anklage som sådan. Det er mere for at lære noget, altså et spørgsmål.
Så jeg vil meget gerne din mening om hvad man kan have i tankerne, som ikke kun drejer sig om sig selv, som gør at man sætter sit kryds ved blå blok?

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 10-09-11 18:57

Husk tilbage da Jocob Haugaard blev valgt. En af de største manifesteringer fra vælgerne. Mange var forargede, men dybest set drejede det sig om at politikerleden blev fremvist til fuldt skue. Hvis der var nogle flere Jacob'er skulle i bare se løjer. Det kunne og burde være et signal med vognstang til siddende danske levebrødspolitikere om at forsøge at tage deres arbejde mere alvorligt. Desværre er det ikke sådan.

Hvis jeg havde et socialistisk islæt, ville jeg kvalmes over dem jeg havde at vælge imellem. Jeg har så en blå tankegang og kvalmes over dem jeg kan vælge imellem. Men jeg bliver så nødt til at stemme strategisk.

Har i egentligt tænkt over hvad det betyder at der kan bet'tes på valget? Det vil så medføre at nogen stemmer ud fra hvad de kan vinde!??!? Forhåbentlig ikke mange, men nogen skvadderhoveder vil bruge den logik.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-09-11 19:02

Citat
Du virker i hvert fald meget negativ overfor de borgerlige vælgere, som trods alt er dem, der knokler allermest.

Jeg har aldrig hørt den før... hvor har du fundet den statistik ? Hvilken betydning lægger du i at knokle ?

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 10-09-11 19:09

Snedig:

Må jeg snage i hvad der gør at din strategi er blå og ikke rød?
Hvis det rager nogen selvfølgelig.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-09-11 19:11

Ja, vi egoister, nogle vil huske da Heinesen sagde fra, ved afgrundens rand.

Den er tæt på at være tilbage...

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 10-09-11 19:21

Det må du da gerne spørge om, og jeg vælger ikke at svare! Jeg orker og gider ikke en længere politisk diskussion. Jeg betaler min skat med nogenlunde glæde og frydes ved at skoler, hospitaler og veje nogenlunde holdes i stand derfor. Jeg synes klart vi kan og skal hjælpe både her og der. Finder det dog bekymrende at nogle foretrækker at vi ligefrem importerer problemer.

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 10-09-11 19:27

Jeg er monarkist, omend jeg af og til har det ret ondt med kongehusets omkostningsniveau. Såehhh jeg er vil sådan en slags socialistisk ventre radikaler. Har en mening om kystbanesocialisme og synes dette er for latterligt. Ellers er jeg nok mestendels plaget af udpræget politikerlede i almindelighed.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-11 19:48

Citat
Så jeg vil meget gerne din mening

Min menening er for så vidt ligegyldig

Det er DIG der skal stemme, men hvis du allerede HAR besluttet dig hjælper andres mening jo ikke....

Skulle det alligevel være tilfældet, åbner du blot en avis eller tænder fjernsynet

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 10-09-11 20:29

Citat
Nu er jeg ikke blå, men jeg tvivler på, at folk vil arbejde ligeså meget hvis ikke de får en belønning for det, og penge er sådan en praktisk belønning.

Vagnr er en "rød" man kun kan have respekt for, selv om man er er grøn

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 10-09-11 21:28

Gad vide hvor meget skatten stiger, når vi får en rød regering... alt skal blive så godt, men hvem betaler. De 12 min. om dagen kan ikke gøre det... og hvem gider arbejde 12 min. om dagen uden at få løn for dem?

Og de danske virksomheder vil stadig flygte udlandet. Polske arbejdere vil også stadig tage danskernes arbejede i DK, men det er der ingen der snakker om

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 10-09-11 21:35

Citat
Hvilken betydning lægger du i at knokle

Åh, som gammel SF'er, så har jeg da lyttet til dem. De siger jo, at de knokler....

Jeg er med på, at mit indlæg kunne misforstås, smuller54, men dem der tjener mange penge har sjældent et 8 til 16 job. Det er ofte folk, der arbejder mange mange timer om ugen og som står med stort ansvar. Jeg bliver bare så træt af denne blokpolitik, hvor der tales om røde og blå, som om vi ligger i hver sin skyttegrav og skyder på hinanden. At sige at alle dem, der stemmer blåt er egoister kan få mig op i det RØDE felt. For der er mennesker, der arbejder rigtig meget for at skaffe arbejdspladser til andre, og de bliver så ovenikøbet skældt ud for det!
Det hidser mig lige så meget op, når man siger, at alle de røde er samfundssnyltere.
ÆVL OG KÆVL! behøver jeg at sige, at jeg er midtersøgende?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-09-11 10:46

Nu har jeg læst i nogle tråde som handler om valget og kan se at din mening om at blå vælgere er egoister, kun er en påstand for at få os til at kommentere dit spørgsmål, kommentarerne fra dem som skriver at de vil stemme på en fra rød blok er de mest egoistiske jeg har set nogen sinde (Vagnr undtaget) de fleste af de indlæg handler kun om hvordan lige netop dem selv måske kan få gavn af et eventuelt regerings skifte, intet om hvor pengene skal komme fra kun hvad kommetatoren måske kan få af muligheder få at få fingrene i pengekassen, desværre bliver i skuffet uanset hvem som regerer efter valget så kommer der en hverdag efter valget, uanset om det er blå blok eller rød blok der regerer så er det de samme midler de har at gøre godt med, rød blok vil tækkes vælgerne med lånte penge og gøre Danmark til det næste Grækenland!
Forresten læste jeg på DR nyheder at Venstre er det nye arbejder parti
Citat
Venstre er det moderne arbejderparti og S er partiet for de mange nydere på overførsel
citatet er plukket ud af en kommentar her:
http://www.dr.dk/Nyheder/Temaer/2011/Valg/2011/09/11/094719.htm
overskriften er: Det må være dagens joke,
men tænk over om i vil have velfærd i fremtiden eller kun lige nu og her og indtil pengekassen er tom

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-09-11 10:54

Citat
Fair nok at man skal have noget mere for at yde en indsats, men hvor meget skal man dog have og skal det absolut være på bekostning af andre?
jeg tror du har haft skyklapper på, i al fald burde du have lyttet bedre eller prøvet at forstå hvad der blev sagt, (næsten) ingen vil have et samfund uden at alle har det så godt som mulig, et samfund hvor få har for meget og færre for lidt lyder i mine ører som det samfund jeg gerne vil leve i, ikke at samfund hvor alle er lige fattige, det understegede er ikke mit påfund men noget jeg har læst et sted og kan ikke huske hvor.
Husk:
Gør din pligt og kræv din ret!
og
Du skal yde før du kan nyde!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-09-11 12:07

Faren ved vort folkestyre er, at 2 ud af 3 vælgere nu er på offentlig støtte,
det bærer undergangen i sig selv, ifølge en kendt økonomi professor...

Så tænk dig godt om Kammerat, inden du stemmer, nogen er mere lige end andre,
jeg har set et hotel i det tidlige DDR, forbeholdt parti pamperne,
vildt luxus, mens folket måtte leve af deres lille urtehave...

Og hvem skal betale?
Det har vor nye erhvervsminister Ole Sohn sikkert et godt svar på, han har gået i den rigtige skole...

Og er Helle en typisk Social Demokrat, eller ligner hun ikke mere en overklasse dame??

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 11-09-11 14:50

Der er altid en eller anden økonomiprofessor eller overvismand, der udtaler sig stik modsat en anden.
Der er ikke så meget forskel på de to blokkes økonomi som man skulle tro: (Ifølge Danske Bank)

http://politiken.dk/politik/ECE1380385/danske-bank-roed-og-blaa-blok-er-naesten-ens/

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-09-11 15:23

---Det er derfor jeg vil stemme grønt

http://www.partietfokus.dk/index.php

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-09-11 16:14

Citat
Det er derfor jeg vil stemme grønt

Som så ikke er muligt på Fyn eller hva ´?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-09-11 17:39

Fokus på Fyn?

Næ... det er nok for sent i denne omgang.
Du skulle have været lidt mere aktiv inden d. 4. sept.
---Jeg kan da godt se, at de to løsgængere I har på Fyn, de er nogle kedsommelige fyre.....

Du kunne selv være stillet op. Enten for Fokus eller som din helt egen.
Begge dele ville kun kræve, at du havde 150 underskrifter fra din kreds.

Nå, men der kommer et valg efter dette.. Til den tid er Fokus blevet større og stærkere. De ER meget nye endnu. Måske kommer de slet ikke ind denne gang, men så har de fået prøvet rutinerne omkring et valg. Og de har lært noget om hvad de skal passe på i detteher "demokratiske" samfund...

---Forhåbentlig lærer de IKKE noget om hvordan man skal bagtale og rakke ned på hinanden...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-09-11 17:55

Partiet Fokus det er vist toppen af egoisme at stemme på et parti som kun vil beskytte dyrene man kan da ikke styre et land kun med en mærkesag: Modstand mod dyremishandling - alle partier har en politik om dyrevelfærd, men ikke som eneste mærkesag det parti er en fuser

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-09-11 18:36

Citat
det parti er en fuser

hold da op, så tror vi på dette punkt er enige o.v.n

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-09-11 18:47

"Og er Helle en typisk Social Demokrat, eller ligner hun ikke mere en overklasse dame??"

Næh, hun ligner en dansker med en god uddannelse, som så mange (men ikke nok) andre.

Hvor mange russere er der i russisk salat, hvor mange husmænd er der hos de radikale, bønder i venstre, grosserere og godsejere hos de konservative og arbejdere i socialdemokratiet?

Samfundet har, i høj grad på grund af sosserne, ændret sig dramatisk siden de gamle partier blev dannet for ca 100 år siden, og partierne har, i større eller mindre grad, flyttet sig med, eller også lader de som om.

Men tilbage til spørgsmålet "De blå er da egoister?"

Svaret er ja, hvorved de ikke adskiller sig væsentligt fra de røde!

Vi stemmer alle for vores egne interesser, som vi nu opfatter dem!

Nogle stemmer for deres egen økonomi, nogle for større lighed, dyrevelfærd, miljøet, u-landene osv., men det er jo i alle tilfælde fordi de syntes det er vigtigt.................................for dem

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 11-09-11 19:04

Citat
Nogle stemmer for deres egen økonomi, nogle for større lighed, dyrevelfærd, miljøet, u-landene osv., men det er jo i alle tilfælde fordi de syntes det er vigtigt.................................for dem

Så sandt!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-09-11 21:11

o.v.n. Så du synes ikke, at økologi og en fremtid for naturen er vigtig?
DU og DIN øknomi er vigtigere?
HVAD er topmål af egoisme.

Fokus kæmper faktisk for den politik, som DF oprindelig blev kendt for. Kampen for de svageste, og kampen for pensionister og ordentlige levevilkår også for de fattige.
Tænk, en hjemmehjælper stod i spidsen for det parti.

Og så går det, som så ofte, når små folk kommer til magten. Det er MAGTEN, der bliver det vigtigste. "Hjemmehjælpen" blev hurtigt glemt, og som vi ser det overalt i Danmark blev skræmmebilledet "de fremmede" til det egentlige mål.
Og der var ikke mere plads til at kæmpe for de oprindelige sager.

Christian H. Hansen meldte sig ud af det skammelige parti, og startede sit eget: Stadig med fokus på omsorg for de uheldige i samfundet, men han favnede også de umælende, dyrene i deres mere eller mindre kummerlige liv... og død.
--At dyrevelfærd og økologi er partiets mærkesager, betyder jo IKKE at der ikke er et program for alle andre aspekter i landets politik. Både ude og hjemme.

http://www.partietfokus.dk/politik.php

Og VIL de så gå anderledes end med Pia? Tjah, det ved vi ikke. Men vi KENDER de politikere, der allerede har forsøgt sig. Og vi ser dem i valgslagsmålet.
Det er ikke noget kønt syn!
-Jakob Haugaard blev i 1994 valgt ind i folketinget som løsgænger i Århus amtskreds. Hans politiske oplæg rummede løfter som "medvind på cykelstierne" og han fik over 20.000 personlige stemmer og var dermed den eneste kandidat der nogensinde er blevet valgt ind som løsgænger.

Det var næppe, fordi hans støtter brændte for medvind, men snarere et tegn på den umådelige politikerlede, der også var dengang.

Der ER brug for nye politikere med en helt ny tilgang til politik.
At PARTIET Fokus ikke har været i stand til at stille op skyldes, at kun ca. 7000 af det 27000 vælgererklæringer der er blevet indsendt til folkeregisteret er enten blevet kasseret eller bortkommet på forunderlig vis..
-Jeg mærkede på eget skind HVOR vanskeligt det var, da jeg skulle have min vælgererklæring godkendt på folkeregisteret.
Nogle af dem dukker nok op efter valget. Proceduren for at give et nyt parti sin støtte med en vælgererklæring er så langsommelig og bureaukratisk så det i praksis er umuligt at samle de nødvendige stemmer hvis man ikke har rundsave på albuerne.
Og politikere med rundsave vil vi (jeg i hvert fald) meget gerne være fri for.

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 11-09-11 21:11

Mange tak for alle jeres gode indlæg.
Jeg fik ikke rigtig svar på mit spørgsmål desværre. Måske er det blot: Enhver er sin egen lykkes smed, når man stemmer blåt. Det er jeg ikke specielt til må jeg indrømme.
Så med mindre der er andre grunde til at stemme på blå blok, så holder jeg mig indtil videre til at stemme på rød blok.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-09-11 21:13

--Det er selvfølgelig kun de 7000 vælgererklæringer, der er blevet godkendt...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-09-11 21:26

Min oprigtige mening er at partiet Fokus er en fuser, desværre kan man måske sige for meget af det de står for er rigtig godt - men altså andre partier vil altså også at alle får det så godt som mulig, økologi og natur er godt nok men som niche, det vil være urealistisk at tro vi kan opretholde den store landbrugs eksport hvis hele landet blev dyrket økologisk = mindre udbytter i markerne
Jeg er selv økologisk bondemand og for første gang i mit liv er jeg lidt i tvivl om Venstre får min stemme, mine holdninger ligner mere Liberal Alliances der er bare det at jeg ikke kan lide de folk som LA stiller op

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-09-11 21:28

Citat
Så med mindre der er andre grunde til at stemme på blå blok
der er alle mulige grunde til at stemme på et af de partier som vil pege på Lars Løkke Rasmussen som statsminister, men du har skyklapper på og vil kun se hvad de røde tilbyder

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-09-11 21:47

Tak, kartoffel88, selv om min konklusion er, at alle stemmer efter det der optager os, uanset om vi er røde. blå, grønne eller dyrevenner.

Selv er jeg mest optaget af lighed, den dag chancen for at få en god uddannelse for et barn af en familie på start/kontanthjælp er ligeså stor som for et barn af en højtuddannet, så er jeg tilfreds, næsten, for der er også andre vigtige forhold.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 12-09-11 00:35

o.v.n:

Bare det at jeg har startet denne tråd for at finde ud af noget mere om politik, viser jo netop at jeg ikke har skyklapper på. Det er en helt oprigtig tråd jeg har startet, med et spørgsmål, som ingen fra den blå blok har svaret på. Så jeg må ind på partiernes egne hjemmesider igen, for at læse mere.

Jeg vil gerne være grundig når jeg gør noget. Er meget nysgerrig af natur. Desuden er det jo meget vigtigt hvor man sætter sit kryds.